Gyurkity Péter
Európában is jön a Nikola e-kamionja
Elindult az európai előrendelés, a kontinensen két eltérő típust tesznek elérhetővé.
A Nikola kapcsán az elmúlt néhány évben leginkább az anyagi és egyéb problémákról számolhattunk be, legutóbb azonban már arról írtunk, hogy végre elindult a cég kamionjának gyártása. Most az európai előrendelést nyitották meg, a kontinensen pedig két éven belül két eltérő példányt dobnak piacra.
A gyártó hivatalos oldalán jelent meg a részletes bejelentés, amelyben már az előrendelés bevezetéséről adnak hírt, az Iveco közreműködésével. Utóbbi cég komoly mértékben járul ehhez hozzá, hiszen a Nikola megoldása tulajdonképpen az Iveco S-Way alapjaira épül, viszont a meghajtást a hagyományos egység helyett egy elektromos, illetve egy hidrogén-üzemanyagcellás fejlesztés biztosítaná, eltérő jellemzőkkel és megjelenési dátumokkal. Ennek megfelelően most a European Nikola Tre BEV és FCEV bétaváltozatait mutatták be, bár az első körben csak az elektromos, akkumulátorra épülő példányt (BEV) teszik elérhetővé az előrendelők számára.
Ez a típus a 4x2 Artic kialakításban válik majd elérhetővé, a kontinensen 2023 második felében. Ezt egy 645 lóerős elektromos motor, valamint egy 738 kWh-s akkumulátor hajtja meg, amely durván 530 kilométeres hatótávra lesz elegendő. Az akkumulátort 350 kW-os töltőkkel kereken 100 perc alatt tölthetjük fel 10-ről 80 százalékra, viszont mindenképpen megjegyzendő, hogy a tengerentúlon erősebb példányok is elérhetők lesznek, a meghajtás odaát ugyanis 1140 lóerőnél tetőzik. Ezzel egy időben bemutatták az FCEV Artic 6x2 kialakítást is, ez azonban egyelőre nem előrendelhető, viszont az üzemanyagcellás megoldással a hosszabb utakra is megfelelő alternatívát kínálhatnak majd, hiszen egy 70 kg-os tartállyal 800 km-es hatótáv érhető el.
Ez utóbbi kamion 2024 első felében futhat be Európában, egyelőre ismeretlen árakon.
A Nikola kapcsán az elmúlt néhány évben leginkább az anyagi és egyéb problémákról számolhattunk be, legutóbb azonban már arról írtunk, hogy végre elindult a cég kamionjának gyártása. Most az európai előrendelést nyitották meg, a kontinensen pedig két éven belül két eltérő példányt dobnak piacra.
A gyártó hivatalos oldalán jelent meg a részletes bejelentés, amelyben már az előrendelés bevezetéséről adnak hírt, az Iveco közreműködésével. Utóbbi cég komoly mértékben járul ehhez hozzá, hiszen a Nikola megoldása tulajdonképpen az Iveco S-Way alapjaira épül, viszont a meghajtást a hagyományos egység helyett egy elektromos, illetve egy hidrogén-üzemanyagcellás fejlesztés biztosítaná, eltérő jellemzőkkel és megjelenési dátumokkal. Ennek megfelelően most a European Nikola Tre BEV és FCEV bétaváltozatait mutatták be, bár az első körben csak az elektromos, akkumulátorra épülő példányt (BEV) teszik elérhetővé az előrendelők számára.
Ez a típus a 4x2 Artic kialakításban válik majd elérhetővé, a kontinensen 2023 második felében. Ezt egy 645 lóerős elektromos motor, valamint egy 738 kWh-s akkumulátor hajtja meg, amely durván 530 kilométeres hatótávra lesz elegendő. Az akkumulátort 350 kW-os töltőkkel kereken 100 perc alatt tölthetjük fel 10-ről 80 százalékra, viszont mindenképpen megjegyzendő, hogy a tengerentúlon erősebb példányok is elérhetők lesznek, a meghajtás odaát ugyanis 1140 lóerőnél tetőzik. Ezzel egy időben bemutatták az FCEV Artic 6x2 kialakítást is, ez azonban egyelőre nem előrendelhető, viszont az üzemanyagcellás megoldással a hosszabb utakra is megfelelő alternatívát kínálhatnak majd, hiszen egy 70 kg-os tartállyal 800 km-es hatótáv érhető el.
Ez utóbbi kamion 2024 első felében futhat be Európában, egyelőre ismeretlen árakon.