Berta Sándor
Ráterhelik a digitális adót az ügyfeleikre az IT-cégek
Az Amazon mellett a Google is így tesz majd.
A Financial Times számolt be arról, hogy a Google úgy döntött, hogy egyfajta digitális adó bevezetése esetén mindenképpen ráterheli annak költségeit a hirdetési ügyfeleire. Minderről a társaság egy levélben már tájékoztatta is az érintett felhasználókat és partnercégeket.
Az is kész tény, hogy a vállalat a digitális adó bevezetése miatt megemeli az Ausztriában, Nagy-Britanniában és Törökországban fizetendő reklámdíjakat, így a jövőben a szigetországban 2, míg Ausztriában és Törökországban egyaránt 5-5 százalékkal kell több pénzt fizetniük az ügyfeleknek. A Financial Times rámutatott, hogy az Amazon nemrég szintén bejelentette, hogy a digitális adó bevezetése miatt megemeli az árait.
A Google azt közölte, hogy a Nagy-Britanniában alkalmazott adók növelik a digitális hirdetések költségeit. Általában ezeket a plusz összegeket az ügyfeleknek kell viselniük, így novembertől a kiküldött számlákon egy új díj jelenik majd meg. A társaság kiemelte, hogy továbbra is meg fog fizetni minden helyi adót, míg a világ kormányait arra bátorította, hogy az egyoldalú adók bevezetése helyett inkább a nemzetközi adóreformra összpontosítsanak.
Érdekesség, hogy a lépések egyelőre Franciaországot nem érintik, holott az ottani kormány már áprilisban bejelentette a digitális adó bevezetését, de az intézkedés az év végéig nem lép hatályba, mert Párizs kivárja a nemzetközi tárgyalások végét. Az USA pedig júniusban jelezte, hogy már nem akar globális digitális adót, ezért kiszállt a tárgyalásokból és egyoldalú intézkedések meghozatalával fenyegetőzött.
A Financial Times számolt be arról, hogy a Google úgy döntött, hogy egyfajta digitális adó bevezetése esetén mindenképpen ráterheli annak költségeit a hirdetési ügyfeleire. Minderről a társaság egy levélben már tájékoztatta is az érintett felhasználókat és partnercégeket.
Az is kész tény, hogy a vállalat a digitális adó bevezetése miatt megemeli az Ausztriában, Nagy-Britanniában és Törökországban fizetendő reklámdíjakat, így a jövőben a szigetországban 2, míg Ausztriában és Törökországban egyaránt 5-5 százalékkal kell több pénzt fizetniük az ügyfeleknek. A Financial Times rámutatott, hogy az Amazon nemrég szintén bejelentette, hogy a digitális adó bevezetése miatt megemeli az árait.
A Google azt közölte, hogy a Nagy-Britanniában alkalmazott adók növelik a digitális hirdetések költségeit. Általában ezeket a plusz összegeket az ügyfeleknek kell viselniük, így novembertől a kiküldött számlákon egy új díj jelenik majd meg. A társaság kiemelte, hogy továbbra is meg fog fizetni minden helyi adót, míg a világ kormányait arra bátorította, hogy az egyoldalú adók bevezetése helyett inkább a nemzetközi adóreformra összpontosítsanak.
Érdekesség, hogy a lépések egyelőre Franciaországot nem érintik, holott az ottani kormány már áprilisban bejelentette a digitális adó bevezetését, de az intézkedés az év végéig nem lép hatályba, mert Párizs kivárja a nemzetközi tárgyalások végét. Az USA pedig júniusban jelezte, hogy már nem akar globális digitális adót, ezért kiszállt a tárgyalásokból és egyoldalú intézkedések meghozatalával fenyegetőzött.