Berta Sándor
Korlátozott ideig elérhető üzeneteket tesztel a Twitter
A mikroblog egy olyan funkciót próbál ki Brazíliában, amelyet már az Instagram és a Snapchat is alkalmaz.
A Twitter bejelentette, hogy Brazíliában teszteli a korlátozott idei elérhető üzeneteket, amelyek neve tweetek helyett fleetek. A fleetek általában 24 óra után és maguktól tűnnek el a rendszerből.
A konszern a fleetek segítségével akarja növelni a felhasználói táborát. A társaság az ajánlattal elsősorban azokat akarja megszólítani, akiket elriaszt a hagyományos tweetek állandó hozzáférhetősége. Az új funkció egyaránt lehetővé teszi a mindennapi és a személyes gondolatok megosztását. Emellett a fleeteknek az is előnyük, hogy sem retweetelni nem lehet azokat, sem lájkolni. Az üzenetekre ugyan lehet válaszolni, de a reakciókat kizárólag a címzett láthatja, mások nem.
A fleetek hasonlítanak a Snapchat és az Instagram működési elvére. Az előbbi szolgáltatás a fotók korlátozott ideig való megtekintését teszi lehetővé, míg a közösségi platform a feltöltött tartalmakat egy idő után eltüntető Történetek nevű funkciót alkalmazza.
A Twitter felhasználóinak egy része egyáltalán nem lelkesedik az elképzelésért és a véleményüket a #FleetsFeedback, illetve a #Fleets hashtagek alatt nyilvánosságra is hozták.
A cég egyébként azzal indokolta azt, hogy a funkciót miért pont Brazíliában próbálja ki, hogy a dél-amerikai állam azon országok közé tartozik, amelynek lakói különösen intenzíven kommunikálnak egymással a szolgáltatásán keresztül. A tesztek alapján a vállalat megtudhatja, hogy a felhasználók kommunikációs formái a Twitteren megváltoztak-e és hogy a fleetekkel kényelmesebben tudják-e megosztani a gondolataikat. Néhány hónap után pedig eldől, hogy a teszteket más államokra is kiterjesztik-e.
A TechCrunch azt írta, hogy az új funkció kipróbálása mögött valószínűleg a lehetséges új befektető, Peter Singer, illetve az általa vezetett Elliott Management Corp. felbukkanása állhat.
A Twitter bejelentette, hogy Brazíliában teszteli a korlátozott idei elérhető üzeneteket, amelyek neve tweetek helyett fleetek. A fleetek általában 24 óra után és maguktól tűnnek el a rendszerből.
A konszern a fleetek segítségével akarja növelni a felhasználói táborát. A társaság az ajánlattal elsősorban azokat akarja megszólítani, akiket elriaszt a hagyományos tweetek állandó hozzáférhetősége. Az új funkció egyaránt lehetővé teszi a mindennapi és a személyes gondolatok megosztását. Emellett a fleeteknek az is előnyük, hogy sem retweetelni nem lehet azokat, sem lájkolni. Az üzenetekre ugyan lehet válaszolni, de a reakciókat kizárólag a címzett láthatja, mások nem.
A fleetek hasonlítanak a Snapchat és az Instagram működési elvére. Az előbbi szolgáltatás a fotók korlátozott ideig való megtekintését teszi lehetővé, míg a közösségi platform a feltöltött tartalmakat egy idő után eltüntető Történetek nevű funkciót alkalmazza.
A Twitter felhasználóinak egy része egyáltalán nem lelkesedik az elképzelésért és a véleményüket a #FleetsFeedback, illetve a #Fleets hashtagek alatt nyilvánosságra is hozták.
A cég egyébként azzal indokolta azt, hogy a funkciót miért pont Brazíliában próbálja ki, hogy a dél-amerikai állam azon országok közé tartozik, amelynek lakói különösen intenzíven kommunikálnak egymással a szolgáltatásán keresztül. A tesztek alapján a vállalat megtudhatja, hogy a felhasználók kommunikációs formái a Twitteren megváltoztak-e és hogy a fleetekkel kényelmesebben tudják-e megosztani a gondolataikat. Néhány hónap után pedig eldől, hogy a teszteket más államokra is kiterjesztik-e.
A TechCrunch azt írta, hogy az új funkció kipróbálása mögött valószínűleg a lehetséges új befektető, Peter Singer, illetve az általa vezetett Elliott Management Corp. felbukkanása állhat.