Berta Sándor
Tokióban fogja tesztelni autonóm autóját a Toyota
Az újonnan kifejlesztett gépkocsival új ismeretekre tehetnek szert a szakemberek.
A Toyota az elmúlt időszakban megalkotta az autonóm vezetéssel kapcsolatos kutatásokhoz a P4 típusú tesztjárművet, amelyet jövő nyáron Tokió Odaiba nevű városrészében próbálnak majd ki a Toyota Research Instute (TRI) munkatársai. A P4 a Lexus LS limuzin ötödik generációs modelljén alapul és az automatizált közlekedés negyedik szintjét (SAE Level 4) képviseli.
Az autót a Toyota korábban már tesztelte a michigani Ottawa Lake területén található zárt tesztpályáján. Odaibára azért esett a választás, mert egy víz melletti, rendkívül összetett környezet, ahol egyaránt jelen vannak a gyalogosok, a kerékpárosok, a különböző gépkocsik, változatos az utcai infrastruktúra és a városrészben magas üvegépületek találhatók.
Gill Pratt, a Toyota Research Insitute vezetője elmondta, hogy a tokiói városrészben való autonóm közlekedés nagy kihívást jelent. Ahhoz, hogy a járművük megfeleljen ennek a kihívásnak, rövid idő alatt gyorsan bővíteniük kell a technológiájuk képességeit. A gyártó a japán fővárosban végzendő éles tesztek mellett a megalkotott szoftverét ki akarja próbálni többek között a michigani Ann Arbor és a kaliforniai Los Altos környékén is.
A Toyota az elmúlt időszakban megalkotta az autonóm vezetéssel kapcsolatos kutatásokhoz a P4 típusú tesztjárművet, amelyet jövő nyáron Tokió Odaiba nevű városrészében próbálnak majd ki a Toyota Research Instute (TRI) munkatársai. A P4 a Lexus LS limuzin ötödik generációs modelljén alapul és az automatizált közlekedés negyedik szintjét (SAE Level 4) képviseli.
Az autót a Toyota korábban már tesztelte a michigani Ottawa Lake területén található zárt tesztpályáján. Odaibára azért esett a választás, mert egy víz melletti, rendkívül összetett környezet, ahol egyaránt jelen vannak a gyalogosok, a kerékpárosok, a különböző gépkocsik, változatos az utcai infrastruktúra és a városrészben magas üvegépületek találhatók.
Gill Pratt, a Toyota Research Insitute vezetője elmondta, hogy a tokiói városrészben való autonóm közlekedés nagy kihívást jelent. Ahhoz, hogy a járművük megfeleljen ennek a kihívásnak, rövid idő alatt gyorsan bővíteniük kell a technológiájuk képességeit. A gyártó a japán fővárosban végzendő éles tesztek mellett a megalkotott szoftverét ki akarja próbálni többek között a michigani Ann Arbor és a kaliforniai Los Altos környékén is.