Berta Sándor
Ront a városi közlekedésen az Uber és a Lyft?
A két közösségi utazásmegosztót általában a jelenlegi tömegközlekedés és taxitársaságok alternatívájaként emlegetik, de nem biztos, hogy ezt a szerepet be tudják majd tölteni.
Az Uber és a Lyft azzal bízta meg a Fehr & Peers nevű mobilitási tanácsadócéget, hogy mérje fel, milyen hatással van a két platform a közlekedésre. A szakemberek hat városban - Boston, Chicago, Los Angeles, San Francisco, Seattle, Washington, DC. - tanulmányozták az Uber és a Lyft autói által megtett utakat és arra a következtetésre jutottak, hogy a két ajánlat nemhogy nem járul hozzá az Amerikai Egyesült Államokban a városi közlekedés javításához, hanem egyenesen ront a jelenlegi helyzeten és növeli a dugók számát.
A vizsgálatok során kiderült, hogy ugyan az Uber és a Lyft járműflottáiban lévő gépkocsik száma még mindig alacsonynak nevezhető, de ennek ellenére elsősorban a metropoliszok belvárosában hozzájárulhatnak a dugók okozásához. Az ok egyszerű: a megrendelők többsége a városok belső részein és nem a külvárosokban használja a szolgáltatásokat. San Francisco esetében például a megtett kilométerek 13,4 százaléka a városközponthoz kötődött. A települések határainál ez az érték 1 és 3 százalék között volt.
A szakértők érdekes módon pont azt valószínűsítették, hogy egyre többen választják majd a tömegközlekedést és az olyan közlekedési eszközöket, mint a kerékpár. Chris Pangilinan, az Uber tömegközlekedési szakértője úgy reagált az eredményekre, hogy a közösségi utazásmegosztók bár rendkívül népszerűek, de még mindig csak a közlekedés egy nagyon kis szeletét jelentik.
Peter Day, a Lyft illetékese pedig azt emelte ki, hogy pontosan tudják, hogy a legnagyobb közlekedési tényezőt azok a magántulajdonban lévő autók jelentik, amelyekkel az amerikai állampolgárok 76 százaléka közlekedik. Ennek ellenére segíteni szeretnének a városi közlekedés kihívásainak megoldásában.
Az Uber és a Lyft azzal bízta meg a Fehr & Peers nevű mobilitási tanácsadócéget, hogy mérje fel, milyen hatással van a két platform a közlekedésre. A szakemberek hat városban - Boston, Chicago, Los Angeles, San Francisco, Seattle, Washington, DC. - tanulmányozták az Uber és a Lyft autói által megtett utakat és arra a következtetésre jutottak, hogy a két ajánlat nemhogy nem járul hozzá az Amerikai Egyesült Államokban a városi közlekedés javításához, hanem egyenesen ront a jelenlegi helyzeten és növeli a dugók számát.
A vizsgálatok során kiderült, hogy ugyan az Uber és a Lyft járműflottáiban lévő gépkocsik száma még mindig alacsonynak nevezhető, de ennek ellenére elsősorban a metropoliszok belvárosában hozzájárulhatnak a dugók okozásához. Az ok egyszerű: a megrendelők többsége a városok belső részein és nem a külvárosokban használja a szolgáltatásokat. San Francisco esetében például a megtett kilométerek 13,4 százaléka a városközponthoz kötődött. A települések határainál ez az érték 1 és 3 százalék között volt.
A szakértők érdekes módon pont azt valószínűsítették, hogy egyre többen választják majd a tömegközlekedést és az olyan közlekedési eszközöket, mint a kerékpár. Chris Pangilinan, az Uber tömegközlekedési szakértője úgy reagált az eredményekre, hogy a közösségi utazásmegosztók bár rendkívül népszerűek, de még mindig csak a közlekedés egy nagyon kis szeletét jelentik.
Peter Day, a Lyft illetékese pedig azt emelte ki, hogy pontosan tudják, hogy a legnagyobb közlekedési tényezőt azok a magántulajdonban lévő autók jelentik, amelyekkel az amerikai állampolgárok 76 százaléka közlekedik. Ennek ellenére segíteni szeretnének a városi közlekedés kihívásainak megoldásában.