Berta Sándor
Saját szimbólumot kaphat a Szilícium-völgy
A cél az, hogy a régió könnyen azonosítható legyen mindenki számára.
A Szilícium-völgy még nem rendelkezik olyan jelképpel, mint amilyen Párizsban az Eiffel-torony vagy Seattle esetében a Space Needle, a régió ezért akar egy olyan szimbólumot, amely a hatalmat jelzi. A projekt hamarosan elkezdődhet, már csupán San José városi tanácsának jóváhagyására van szükség - minderről a The New York Times írt.
Az elképzelés alapján nemzetközi pályázatot írnának ki az új jelképre és a legjobb dizájnt választják majd ki. A győztes művet 2021-ben valósíthatják meg. Addig építészek és tervezőirodák a világ minden részéről gondolkozhatnak azon, hogy milyen jelkép szimbolizálná a legjobban a Szilícium-völgy erejét és hatalmát. Az amerikai újság úgy vélte, hogy ez meglehetősen nehéz feladat, ráadásul a helyzetet az is nehezíti, hogy a régió éppen nem virágzó időszakot él.
A saját szimbólum létrehozásával kapcsolatos elképzelés először néhány évvel ezelőtt merült fel. Jon Ball, a Light Tower Corporation vezetője azt mondta, hogy a San José körüli vidéken haladtak át a feleségével és úgy találták, hogy a régióban semmi egyedi nincs. Ráadásul a környék mindig is szenvedett San Francisco közelségétől. Marianne Salas helyi lakos egy példával illusztrálta, hogy San José mennyire háttérben van. A város például csak egyetlen saját dallal rendelkezik, amely Dionne Warwick’s 1968-as slágere, a Do You Know the Way to San Jose? Salas egyébként 26 000 dollárt adományozott a projektnek.
A Szilícium-völgy még nem rendelkezik olyan jelképpel, mint amilyen Párizsban az Eiffel-torony vagy Seattle esetében a Space Needle, a régió ezért akar egy olyan szimbólumot, amely a hatalmat jelzi. A projekt hamarosan elkezdődhet, már csupán San José városi tanácsának jóváhagyására van szükség - minderről a The New York Times írt.
Az elképzelés alapján nemzetközi pályázatot írnának ki az új jelképre és a legjobb dizájnt választják majd ki. A győztes művet 2021-ben valósíthatják meg. Addig építészek és tervezőirodák a világ minden részéről gondolkozhatnak azon, hogy milyen jelkép szimbolizálná a legjobban a Szilícium-völgy erejét és hatalmát. Az amerikai újság úgy vélte, hogy ez meglehetősen nehéz feladat, ráadásul a helyzetet az is nehezíti, hogy a régió éppen nem virágzó időszakot él.
A saját szimbólum létrehozásával kapcsolatos elképzelés először néhány évvel ezelőtt merült fel. Jon Ball, a Light Tower Corporation vezetője azt mondta, hogy a San José körüli vidéken haladtak át a feleségével és úgy találták, hogy a régióban semmi egyedi nincs. Ráadásul a környék mindig is szenvedett San Francisco közelségétől. Marianne Salas helyi lakos egy példával illusztrálta, hogy San José mennyire háttérben van. A város például csak egyetlen saját dallal rendelkezik, amely Dionne Warwick’s 1968-as slágere, a Do You Know the Way to San Jose? Salas egyébként 26 000 dollárt adományozott a projektnek.