Berta Sándor

Virtuális valóság szemüveget fejleszt a Samsung

Egy teljesen új megoldáson dolgozik a dél-koreai társaság. Továbbra is a kijelzőn van a hangsúly, most hajlított megoldással próbálnak az eddigieknél jóval nagyobb látómezőt biztosítani.

Úgy látszik a Samsung nem elégedett sem jelenlegi okostelefonos VR-megoldásaival, a Gear VR-rel, sem VR-szemüvegével, az Odyssey+-szal. Az Amerikai Egyesült Államok Szabadalmi és Védjegyhivatalához (USPTO) benyújtott szabadalmi leírás alapján a cég egy olyan fejre szerelt kijelzőn dolgozik, amely a többi hasonló készülékhez képest átlagosnál sokkal szélesebb látómezőt biztosít. Mindezt egy hajlított képernyő teszi lehetővé. A szabadalomra először a Patently Mobile nevű oldal hívta fel a figyelmet, amely kifejezetten szabadalmakkal foglalkozik és amely több vázlatot is nyilvánosságra hozott.

A benyújtott dokumentumban a Samsung az aktuális fejre szerelt kijelzők legnagyobb problémájával foglalkozott, amely a kicsi látómező. Jelenleg számos ilyen készülék van a piacon, s azok a kiterjesztett valóságot, a virtuális valóságot és az úgynevezett kevert vagy vegyes valóságot támogatják. E modellek látómezeje 100 és 120 fok között van, amely jelentős mértékben korlátozza az emberek látómezejét, amely körülbelül 200 fokos. E korlátozások miatt a virtuális valóság élmény is beszűkül, ezen akar változtatni az új fejlesztéssel a dél-koreai holding.


A szabadalomban leírt fejre szerelt kijelző 180 fokos látómezőt kínálna. Ezt egy hajlított képernyő tenné lehetővé és részben képes lenne a klasszikus virtuális valóság alkalmazások használatára, részben pedig támogatná azokat a kiterjesztett valóság megoldásokat is, amelyeknél egy kamerán keresztül feljegyzett külső nézeteket virtuális elemekkel egészítik ki. A Samsung a szabadalmat 2018 harmadik negyedévében nyújtotta be az Amerikai Egyesült Államok Szabadalmi és Védjegyhivatalához (USPTO), de azt csak néhány nappal ezelőtt hozták nyilvánosságra. Az egyelőre kérdéses, hogy a fejlesztésből lesz-e konkrét termék és ha igen, mikor.

A Odyssey+ is a kijelzővel próbált robbantani; az Anti SDE AMOLED Display elnevezésben az SDE a Screen Door Effect rövidítése és azt jelöli, hogy a felhasználó már nem tudja érzékelni az egyes képpontok közötti távolságot. A lencsénkénti 1440 x 1600 pixeles felbontáshoz így a korábbinál kétszer nagyobb pixelsűrűség társul. A termékhez a 360 fokos, 3D-audio élményt biztosító hangrendszert az AKG szállítja. A szemüveg súlya 590 gramm, Windows MR- és Steam VR-támogatást kínál, valamint van két Windows MR kamerája, giroszkópja, gyorsulásmérője, HDMI 2.0- és USB 3.0-portja. Az Odyssey+ az Amerikai Egyesült Államokban 499 dollárért rendelhető meg.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • morguldae #2
    Már az ősrégi star trekben is megjelent ez a fajta széles "szemüveg". Semmi új nincs benne...
  • Sir Cryalot #1
    Ez se szemüveg :D,
    És nem is lesz szemüveg amíg a retro futurisztikus irányt lapátra nem tették, ami másra sem szolgál mint a mobilos kijelzőpanelek értékesítési csatornája.
    Epic vs. Steam elmérgesedésről mikor lesz hír?
    Unreal vs unity vs lumberyard mikor lesz hír?
    Qualcomm 8cx vs intel soc?