Berta Sándor
A DAZN lehet a sportközvetítések Netflixe
Reklámmentes stream-szolgáltatás, mely az összes nagyobb sporteseményt közvetíti. Már a világ hat országában érhető el alig 10 eurós havidíjért.
A DAZN rendkívül gyorsan növekszik és egyre inkább fenyegetést jelent a klasszikus televízióadókra nézve. A stream-szolgáltatás keretében az ügyfelek 9,99 eurós havidíjért cserébe korlátlan hozzáférést kapnak számos sportadóhoz. A közvetítések kiterjednek az amerikai sportokra, a bokszra, a jégkorongra, a golfra, a lovaglásra, a teniszre, s mindenekelőtt az angol, a spanyol, a francia és az olasz labdarúgó-mérkőzésekre. Emellett a DAZN közvetíti a Bajnokok Ligája- és az Európa-liga mérkőzéseket is. A stream-ajánlat ráadásul elérhető okostelefonokon és táblagépeken éppúgy, mint az asztali számítógépeken.
A platformon nincsenek reklámok és az előfizetés bármikor felmondható. Nem véletlen, hogy a DAZN-t sokszor csak úgy említik meg a felhasználók, mint a sport(közvetítések) Netflixét. A londoni székhelyű cég által alkalmazott stratégia lényege, hogy a profit másodlagos. A platformot 2016-ban hozták létre és jelenleg csak Olaszországban, Svájcban, Kanadában, Németországban, Ausztriában és Japánban érhető el. A konkrét előfizetői számok egyelőre nem ismertek, a növekedés viszont elképesztő ütemben történik és még az illetékes menedzsereket is meglepte. Benjamin Reininger marketingvezető például közölte, hogy már most akkora felhasználói táborral rendelkeznek, amelyről 2016-ban azt hitték, hogy az csak 3-5 év múlva lesz lehetséges.
A DAZN mögött a brit Perform Group áll, amely a Goal.com és más sportoldalakat, továbbá az Opta nevű adatszolgáltatást is üzemelteti. A társaság tulajdonosa az a 61 éves Leonard Blavatnyik, aki az olajcégekben való részesedéseinek köszönhetően tett szert a 20 milliárd dollárra becsült magánvagyonára. Az üzletember a pénz egy részét közvetítői jogok megszerzésébe és a DAZN növekedésének biztosításába fekteti be. A platform következő 10 éve biztosított és bizonyos piacokon 2020-tól már nyereséget is fog termelni. Reininger kiemelte, hogy az ügyfeleik 90 százaléka használja rendszeresen a stream-ajánlatot.
A fókuszban a hasznos funkciók vannak, azok egyike például az élő közvetítés megállítása és visszatekerése, hogy például látni lehessen Lionel Messi vagy Cristiano Ronaldo találatát. Ez egyébként az egyik legnépszerűbb funkció. A másik pedig az emlékeztető naptár, amely a néző kedvenc klubjainak következő mérkőzéseire figyelmeztet. A tervek között szerepel egy újszerű műsor létrehozása, amely az egy időben zajló különböző sportesemények legfontosabb eseményeit mutatja meg a nézőknek. James Rushton, a DAZN vezetője kifejtette, hogy szakértők helyett taktikai táblákat és statisztikákat mutatnak, előbbieket ugyanis jobban szeretik az emberek.
A reklámmentesség miatt a szolgáltatás kénytelen hatékony megoldásokhoz folyamodni, ezek egyike az okos közösségi média-marketing. Facebook oldalaik összes követője meghaladja a 10 milliót. S persze nem hiányozhatnak az olyan hirdetési partnerek és sztárok sem, mint Cristiano Ronaldo, akik a stream-platformot reklámozzák. Az egyetlen problémát a saját tartalmak hiánya jelenti, azonban a DAZN bízik a koncepciójában, amely eddig bevált.
A DAZN rendkívül gyorsan növekszik és egyre inkább fenyegetést jelent a klasszikus televízióadókra nézve. A stream-szolgáltatás keretében az ügyfelek 9,99 eurós havidíjért cserébe korlátlan hozzáférést kapnak számos sportadóhoz. A közvetítések kiterjednek az amerikai sportokra, a bokszra, a jégkorongra, a golfra, a lovaglásra, a teniszre, s mindenekelőtt az angol, a spanyol, a francia és az olasz labdarúgó-mérkőzésekre. Emellett a DAZN közvetíti a Bajnokok Ligája- és az Európa-liga mérkőzéseket is. A stream-ajánlat ráadásul elérhető okostelefonokon és táblagépeken éppúgy, mint az asztali számítógépeken.
A platformon nincsenek reklámok és az előfizetés bármikor felmondható. Nem véletlen, hogy a DAZN-t sokszor csak úgy említik meg a felhasználók, mint a sport(közvetítések) Netflixét. A londoni székhelyű cég által alkalmazott stratégia lényege, hogy a profit másodlagos. A platformot 2016-ban hozták létre és jelenleg csak Olaszországban, Svájcban, Kanadában, Németországban, Ausztriában és Japánban érhető el. A konkrét előfizetői számok egyelőre nem ismertek, a növekedés viszont elképesztő ütemben történik és még az illetékes menedzsereket is meglepte. Benjamin Reininger marketingvezető például közölte, hogy már most akkora felhasználói táborral rendelkeznek, amelyről 2016-ban azt hitték, hogy az csak 3-5 év múlva lesz lehetséges.
A DAZN mögött a brit Perform Group áll, amely a Goal.com és más sportoldalakat, továbbá az Opta nevű adatszolgáltatást is üzemelteti. A társaság tulajdonosa az a 61 éves Leonard Blavatnyik, aki az olajcégekben való részesedéseinek köszönhetően tett szert a 20 milliárd dollárra becsült magánvagyonára. Az üzletember a pénz egy részét közvetítői jogok megszerzésébe és a DAZN növekedésének biztosításába fekteti be. A platform következő 10 éve biztosított és bizonyos piacokon 2020-tól már nyereséget is fog termelni. Reininger kiemelte, hogy az ügyfeleik 90 százaléka használja rendszeresen a stream-ajánlatot.
A fókuszban a hasznos funkciók vannak, azok egyike például az élő közvetítés megállítása és visszatekerése, hogy például látni lehessen Lionel Messi vagy Cristiano Ronaldo találatát. Ez egyébként az egyik legnépszerűbb funkció. A másik pedig az emlékeztető naptár, amely a néző kedvenc klubjainak következő mérkőzéseire figyelmeztet. A tervek között szerepel egy újszerű műsor létrehozása, amely az egy időben zajló különböző sportesemények legfontosabb eseményeit mutatja meg a nézőknek. James Rushton, a DAZN vezetője kifejtette, hogy szakértők helyett taktikai táblákat és statisztikákat mutatnak, előbbieket ugyanis jobban szeretik az emberek.
A reklámmentesség miatt a szolgáltatás kénytelen hatékony megoldásokhoz folyamodni, ezek egyike az okos közösségi média-marketing. Facebook oldalaik összes követője meghaladja a 10 milliót. S persze nem hiányozhatnak az olyan hirdetési partnerek és sztárok sem, mint Cristiano Ronaldo, akik a stream-platformot reklámozzák. Az egyetlen problémát a saját tartalmak hiánya jelenti, azonban a DAZN bízik a koncepciójában, amely eddig bevált.