Berta Sándor
Megzabolázná az internetes cégeket a német gazdasági miniszter
A politikus úgy vélte, hogy meg kell tenni a szükséges lépéseket, különben túl késő lesz.
Peter Altmaier német gazdasági miniszter egy új javaslatcsomagon dolgozik, amelynek középpontjában napjaink internetes óriáscégeinek a megzabolázása áll. A fő mottója az, hogy a Google-t és a többi társaságot meg kell nevelni, éppúgy, ahogy a gyerekeket is. A Google most lesz 20 éves és a döntéshozók ezért úgy érzik, hogy sürgeti őket az idő azzal kapcsolatban, hogy megtegyék a szükséges lépéseket.
"Pont a digitális platformoknál figyelünk meg olyan piacokat, amelyek annak az elvnek az alapján működnek, hogy a győztes mindent visz. A dolog lényege, hogy egyetlen vállalat egyre nagyobb piaci hatalmat szerez. Ugyanakkor a legfontosabb az lenne, hogy a felhasználók szempontjából legjobb piaci szereplő szabad piaci verseny keretében kerüljön kiválasztásra. Ezért kell az, hogy a versenyfelügyeletek beavatkozhassanak a jövőben, ha egy vállalat tisztességtelen eszközökkel tör piaci uralomra" - nyilatkozta a politikus.
Peter Altmaier javaslatai egy olyan tanulmányból származnak, amelyet Heike Schweitzer jogász és Justus Haucap, a Német Monopóliumbizottság korábbi elnöke dolgozott ki. A szerzők között van még két tudós, Wolfgang Kerber és Robert Welker is. A tanulmány képezi majd annak az új bizottságnak az alapját, amelynek feladata egy új piaci versenyjog kidolgozása lesz. A változtatás hátterében az áll, hogy a versenyhivataloknak jelenleg hosszú ideig kell várniuk, amíg felléphetnek a versenyellenes magatartást tanúsító óriáscégekkel szemben. Általában csak akkor indulhat ilyen vizsgálat, ha az adott társaság már a piacot uraló pozícióban van. A jövőben már akkor is fellépnének a versenyellenes magatartást tanúsító vállalatokkal szemben, ha azok nem töltenek be komoly pozíciót az adott területen.
Peter Altmaier német gazdasági miniszter egy új javaslatcsomagon dolgozik, amelynek középpontjában napjaink internetes óriáscégeinek a megzabolázása áll. A fő mottója az, hogy a Google-t és a többi társaságot meg kell nevelni, éppúgy, ahogy a gyerekeket is. A Google most lesz 20 éves és a döntéshozók ezért úgy érzik, hogy sürgeti őket az idő azzal kapcsolatban, hogy megtegyék a szükséges lépéseket.
"Pont a digitális platformoknál figyelünk meg olyan piacokat, amelyek annak az elvnek az alapján működnek, hogy a győztes mindent visz. A dolog lényege, hogy egyetlen vállalat egyre nagyobb piaci hatalmat szerez. Ugyanakkor a legfontosabb az lenne, hogy a felhasználók szempontjából legjobb piaci szereplő szabad piaci verseny keretében kerüljön kiválasztásra. Ezért kell az, hogy a versenyfelügyeletek beavatkozhassanak a jövőben, ha egy vállalat tisztességtelen eszközökkel tör piaci uralomra" - nyilatkozta a politikus.
Peter Altmaier javaslatai egy olyan tanulmányból származnak, amelyet Heike Schweitzer jogász és Justus Haucap, a Német Monopóliumbizottság korábbi elnöke dolgozott ki. A szerzők között van még két tudós, Wolfgang Kerber és Robert Welker is. A tanulmány képezi majd annak az új bizottságnak az alapját, amelynek feladata egy új piaci versenyjog kidolgozása lesz. A változtatás hátterében az áll, hogy a versenyhivataloknak jelenleg hosszú ideig kell várniuk, amíg felléphetnek a versenyellenes magatartást tanúsító óriáscégekkel szemben. Általában csak akkor indulhat ilyen vizsgálat, ha az adott társaság már a piacot uraló pozícióban van. A jövőben már akkor is fellépnének a versenyellenes magatartást tanúsító vállalatokkal szemben, ha azok nem töltenek be komoly pozíciót az adott területen.