Berta Sándor
Jöhet a Tesla autonóm kamionja
A gyártó a szeptemberben bemutatandó elektromos meghajtású teherautójának a tesztútjait készíti elő.
A Tesla egyeztet Nevada szövetségi állam közlekedési hatóságával (Nevada Department of Motor Vehicles), mert szeretné az elektromos meghajtású tehergépkocsiját az önálló közlekedéshez és a konvojban haladáshoz szükséges rendszerekkel felszerelni. A vállalat azért fordult a nevadai hivatalhoz, mert a szövetségi államban akarja tesztelni a járművét - ez derült ki a Tesla és a DMV képviselői közötti levelezésből. Elon Musk, a Tesla első embere tavaly ismertette a fő elképzeléseit, majd azt írta a Twitteren, hogy a kamiont szeptemberben fogja bemutatni.
Most a Reuters már arról számolt be a cég két prototípust akar tesztelni és előtérbe kerülne a konvojban haladás is, amikor az első teherautó határozza meg az irányt és a sebességet, valamint adja tovább az elvégzendő manővereket is. A technika előnye, hogy az utakon lévő hely sokkal jobban kihasználhatóvá válik, ráadásul a tehergépkocsik szélárnyékban tudnak haladni, ami által kevesebb üzemanyag fogy és ezzel párhuzamosan növelhető a hatótávolság.
A tesztek elsődleges célja a konvojban haladási képesség és az emberek nélküli automatizált közlekedés kipróbálása. A nevadai közlekedési hatóság megerősítette, hogy voltak egyeztetések a Tesla képviselőivel, de a gyártó még nem kérvényezett a tesztutakra engedélyt.
A Tesla egyeztet Nevada szövetségi állam közlekedési hatóságával (Nevada Department of Motor Vehicles), mert szeretné az elektromos meghajtású tehergépkocsiját az önálló közlekedéshez és a konvojban haladáshoz szükséges rendszerekkel felszerelni. A vállalat azért fordult a nevadai hivatalhoz, mert a szövetségi államban akarja tesztelni a járművét - ez derült ki a Tesla és a DMV képviselői közötti levelezésből. Elon Musk, a Tesla első embere tavaly ismertette a fő elképzeléseit, majd azt írta a Twitteren, hogy a kamiont szeptemberben fogja bemutatni.
Most a Reuters már arról számolt be a cég két prototípust akar tesztelni és előtérbe kerülne a konvojban haladás is, amikor az első teherautó határozza meg az irányt és a sebességet, valamint adja tovább az elvégzendő manővereket is. A technika előnye, hogy az utakon lévő hely sokkal jobban kihasználhatóvá válik, ráadásul a tehergépkocsik szélárnyékban tudnak haladni, ami által kevesebb üzemanyag fogy és ezzel párhuzamosan növelhető a hatótávolság.
A tesztek elsődleges célja a konvojban haladási képesség és az emberek nélküli automatizált közlekedés kipróbálása. A nevadai közlekedési hatóság megerősítette, hogy voltak egyeztetések a Tesla képviselőivel, de a gyártó még nem kérvényezett a tesztutakra engedélyt.