Berta Sándor

Jöhet a Tesla autonóm kamionja

A gyártó a szeptemberben bemutatandó elektromos meghajtású teherautójának a tesztútjait készíti elő.

A Tesla egyeztet Nevada szövetségi állam közlekedési hatóságával (Nevada Department of Motor Vehicles), mert szeretné az elektromos meghajtású tehergépkocsiját az önálló közlekedéshez és a konvojban haladáshoz szükséges rendszerekkel felszerelni. A vállalat azért fordult a nevadai hivatalhoz, mert a szövetségi államban akarja tesztelni a járművét - ez derült ki a Tesla és a DMV képviselői közötti levelezésből. Elon Musk, a Tesla első embere tavaly ismertette a fő elképzeléseit, majd azt írta a Twitteren, hogy a kamiont szeptemberben fogja bemutatni.

Most a Reuters már arról számolt be a cég két prototípust akar tesztelni és előtérbe kerülne a konvojban haladás is, amikor az első teherautó határozza meg az irányt és a sebességet, valamint adja tovább az elvégzendő manővereket is. A technika előnye, hogy az utakon lévő hely sokkal jobban kihasználhatóvá válik, ráadásul a tehergépkocsik szélárnyékban tudnak haladni, ami által kevesebb üzemanyag fogy és ezzel párhuzamosan növelhető a hatótávolság.

A tesztek elsődleges célja a konvojban haladási képesség és az emberek nélküli automatizált közlekedés kipróbálása. A nevadai közlekedési hatóság megerősítette, hogy voltak egyeztetések a Tesla képviselőivel, de a gyártó még nem kérvényezett a tesztutakra engedélyt.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Cat #4
    Vezető nélküli vonatokat akar a Deutsche Bahn

    A forgalomirányító központokból fogják vezetni a vonatokat
  • Szefmester #3
    Kifelejtesz a számításból valami apróságot. A járműparkot... gondolom elég nehéz lenne a V43-asokat átalakítani automatára... Hogy a dunántúli dízelekről ne is beszéljen az ember...
  • NEXUS6 #2
    Én azt hittem, hogy folyamatosan sztrájkolnak. Az elmúlt hetekben akaratomnál és a kelleténél többször voltam kénytelen igénybe venni a "szolgáltatásukat". Szörnyű! XXI. szd. gratulálok!

    A legnagyobb szopás a jegypénztárak további számítógépesítése, amikor pl. felháborodásomban vissza akartam váltani az IC helyjegyet hát az elsővel
    25 perc alatt nem jutottak semmire. Én 3. voltam a sorban, inkább feladtam.

    XD
  • Sxy #1
    Az autonóm autózás kapcsán mindig azon gondolkozom el, hogy mennyivel egyszerübb dolgokat nem automatizálunk, mint pl. vasút: kötött pálya, ha kerül is akadály az útba, reagálni esélytelen és nyugodtan lehetnének full automata vonatok mindenütt. Ehhez képest még szinte gondolat szinten sem merül fel. Mondjuk a MÁV mozdonyvezetői szakszervezet a gondolat felmerülésének pillanatában országos sztrájkot hirdetne, az biztos...