Berta Sándor

Dél-Ázsiában terjeszkedik az Alibaba

A kínai kereskedelmi konszern többségi tulajdonrészt szerzett szingapúri konkurensében.

Az Alibaba 83 százalékra növelte tulajdonrészét a Lazada nevű cégben és erre a célra 2 milliárd dollárt sem sajnált. Ez volt a kínai társaság eddigi legnagyobb külföldi üzlete és a tranzakcióval egyértelművé tette, hogy a jövőben egész Ázsiában profitálni akar az e-kereskedelem növekedéséből. Az Alibaba egyúttal ezzel a lépéssel jelezte azt is, hogy kiterjeszti a sikeresen működő modelljét az ázsiai piacra.

A Lazada jelenleg jelen van Szingapúr mellett Indonéziában, Malajziában, a Fülöp-szigeteken, Thaiföldön és Vietnamban, s számos fogyasztói árucikket kínál a felhasználók számára. Az Alibaba számára eddig komoly nehézségeket okozott, hogy megvesse a lábát az Amerikai Egyesült Államokban és Európában. Mindez elsősorban arra vezethető vissza, hogy a piacokon már jelen van az Amazon. A fejlődő országokban viszont más a helyzet, a lakosság ugyanis egyre inkább nyitott a mobilos vásárlás iránt. Az Alibaba a Kínában szerzett tapasztalatait sokkal jobban hasznosíthatja az ázsiai piacokon, mint Európában vagy az Amerikai Egyesült Államokban.

A Lazada az interneten forgalmazott árukat tárol és értékesít, nemrég pedig digitális üzleteket kezdett kínálni a regionális partnerek számára. Boltokat hozott létre a nagy nemzetközi fogyasztói márkáknak is. A felépített logisztikai hálózat az egyik, amely komoly nyereség lehet az Alibabának, hiszen komoly befektetés és nem kevés idő lenne mind a hat országban kiépíteni saját online terjesztési hálózatát. Nem hagyható figyelmen kívül azt sem, hogy az egyik ország Indonézia, amely ugyan még nem rendelkezik fejlett internetes kereskedelmi struktúrákkal, de ez egyrészt gyorsan kiépíthető, másrészt Indonézia a világ negyedik legnépesebb állama, így hatalmas piac.

Korábban Bojko Boriszov bolgár kormányfő és egy kínai üzleti delegáció januári találkozóján eldőlt, hogy az Alibaba logisztikai központot építene Bulgáriában az európai megrendelések kiszolgálására. A kínai óriáscég tavaly novemberben a szinglik napján rekord online bevételt könyvelhetett el, 24 óra alatt 17,8 milliárd dollárt forgalmazott. A platform az első 5,5 percben egymilliárd dollár, míg az első 8 órában 9 milliárd dollár bevételt termelt. A vásárlók 82 százaléka okostelefonos alkalmazásról rendelte meg az általa kiválasztott árucikkeket. Az Alipay e-fizetési rendszerben összesen 1,05 milliárd tranzakciót regisztráltak, az első órában másodpercenként 120 000 tranzakciót jegyeztek fel.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!