Berta Sándor

Rekord online bevételt ért az Alibaba a szinglik napján

Kínában az egyes ünnepnapokat igyekeznek maximálisan kihasználni az internetes kereskedők.

A távol-keleti országban november 11. a szinglik napja, amikor az online üzletek nagyon komoly, akár 50 százalékos kedvezményeket is adnak az egyes termékek árából. A módszer működik, ebből legutóbb éppen az Alibaba profitált. A kereskedelmi konszern új rekord online bevételt könyvelhetett el, ugyanis az összeg 24 óra alatt elérte a 17,8 milliárd dollárt. A platform az első 5,5 percben egymilliárd dollár, míg az első 8 órában 9 milliárd dollár bevételt termelt.

A vásárlók 82 százaléka okostelefonos alkalmazásról rendelte meg az általa kiválasztott árucikkeket. Az emberek már napokkal előbb előrendelhették vagy lefoglalhatták az általuk kinézett termékeket, majd éjfél után azonnal meg is vásárolhatták azokat. Douglas Feagin, az Alipay e-fizetési rendszert üzemeltető Ant Financial Services Group alelnöke elmondta, hogy összesen 1,05 milliárd tranzakciót regisztráltak, ez tavalyhoz képest 48 százalékos növekedést jelent. Az első órában másodpercenként 120 000 tranzakciót jegyeztek fel.

Az Alibaba egyébként Hongkongban partit is szervezett, amelyre sztárvendégeket is meghívtak, köztük volt David Beckham és a felesége, Victoria; a One Republic együttes és Kobe Bryant kosárlabdázó. A szinglik napját 2009 óta rendezik meg Kínában és eredetileg az egyedül élők ismerkedésének elősegítése miatt hirdették meg, de fokozatosan átalakult és immár a legfontosabb a vásárlási ünnep.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • RAZOR27 #1
    Jól le is rohadt a bankkártyás fizetőrendszerük :D de szép munka, én is egy rakás cuccot vettem!