SG.hu
Ezek a legnagyobb magyarországi webáruházak
A GKI Digital harmadik éve publikálja a hazai online kiskereskedelem 10 legnagyobb szereplőjének rangsorát. A lista élén továbbra is az Extreme Digital áll.
A GKI Digital 2015. óta készít forgalmi adatokon alapuló, nyilvános rangsort a magyar piac legnagyobb e-kereskedőiről. A lista kiinduló alapját ez alkalommal is a GKI Digital és az Árukereső.hu közös, negyedéves rendszerességű Online Kiskereskedelmi Index kutatás-sorozata, valamint szakértői modellezése és nyilvános adatok másodelemzése adta. A végső eredmények egymástól függetlenül, de minden érintett szereplővel egyeztetésre kerültek, így azok a valós forgalmi sorrendet tükrözik.
A toplista szereplői a tavalyi év során együttesen mintegy nettó 110 milliárd forint forgalmat realizáltak online értékesítésből. Ezzel 2016-ban a TOP10 már a hazai online kiskereskedelmi forgalom 35%-ért felelt, melyhez összesen több mint 5 millió sikeres tranzakció (rendelés) társult. Bár 2016-ban tovább nőtt az első 10 e-kereskedő forgalomarányos súlya, a bővülés dinamikája mégis lassul. Míg 2014-ről 2015-re az első 10 szereplő átlagos bővülése 73% volt, addig ez a mutató 2015-ről 2016-ra 20%-ra csökkent. Ez összhangban van a teljes hazai kiskereskedelmi piac lassuló növekedési ütemével, ugyanakkor a toplistán több olyan szereplő is van, aki tavaly a teljes piac 18%-os bővülésénél kisebb mértékben tudott nőni.
A lista első helyére harmadik alkalommal is az Extreme Digital került, ezzel továbbra is Magyarország legnagyobb forgalmú e-kereskedője. A dobogó második fokát továbbra is az eMAG birtokolja, amely a toplista szereplői közül kimagaslóan a legnagyobb éves forgalombővülést érte el 2016-ban. A képzeletbeli dobogó harmadik szintjére – a 2016-os eredményei alapján egy helyet javítva – a Media Markt online áruháza került. Ezzel a műszaki áruházlánc a 2013-as indulást követően 2016-ra az ország legnagyobb, offline háttérből induló e-kereskedelmi szereplőjévé nőtte ki magát.
Negyedik helyen zárt a 2016-ban tulajdonos-váltáson átesett MALL.hu. A cseh hátterű webshopnak vitathatatlan érdeme van abban, hogy az elmúlt években hazánkban is népszerűvé vált a webpláza-modell. Piacvezető online FMCG szereplőként, az idei rangsorban is az ötödik helyet foglalja el a TESCO online áruháza. Egy helyet javítva, az ország legnagyobb számítástechnikai webshopjaként hatodik lett az iPon. Szintén egy helyet előre lépve, hetedikként zárta az évet az Aqua Electromax, mely mára a legnagyobb, 90-es évek végén alapított webáruház Magyarországon.
Nyolcadikként, a ranglistán új szereplő a 220volt, ezzel a legnagyobb, dedikáltan fotózásra szakosodott online áruház hazánkban. A lista kilencedik helyét a Libri-Bookline – az ország „kultúráért felelős” webshopja – foglalja el. Bár idén 3 helyet visszaestek, az online vásárlók továbbra is náluk adták le a legnagyobb számú rendelést 2016-ban. A listát, tizedik helyen változatlanul a Tchibo webáruháza zárja, ami figyelemre méltó teljesítmény, hiszen a TOP10 közül egyedüliként ők foglalkoznak szinte kizárólag saját márkás termékek értékesítésével.
A GKI Digital 2015. óta készít forgalmi adatokon alapuló, nyilvános rangsort a magyar piac legnagyobb e-kereskedőiről. A lista kiinduló alapját ez alkalommal is a GKI Digital és az Árukereső.hu közös, negyedéves rendszerességű Online Kiskereskedelmi Index kutatás-sorozata, valamint szakértői modellezése és nyilvános adatok másodelemzése adta. A végső eredmények egymástól függetlenül, de minden érintett szereplővel egyeztetésre kerültek, így azok a valós forgalmi sorrendet tükrözik.
A toplista szereplői a tavalyi év során együttesen mintegy nettó 110 milliárd forint forgalmat realizáltak online értékesítésből. Ezzel 2016-ban a TOP10 már a hazai online kiskereskedelmi forgalom 35%-ért felelt, melyhez összesen több mint 5 millió sikeres tranzakció (rendelés) társult. Bár 2016-ban tovább nőtt az első 10 e-kereskedő forgalomarányos súlya, a bővülés dinamikája mégis lassul. Míg 2014-ről 2015-re az első 10 szereplő átlagos bővülése 73% volt, addig ez a mutató 2015-ről 2016-ra 20%-ra csökkent. Ez összhangban van a teljes hazai kiskereskedelmi piac lassuló növekedési ütemével, ugyanakkor a toplistán több olyan szereplő is van, aki tavaly a teljes piac 18%-os bővülésénél kisebb mértékben tudott nőni.
A lista első helyére harmadik alkalommal is az Extreme Digital került, ezzel továbbra is Magyarország legnagyobb forgalmú e-kereskedője. A dobogó második fokát továbbra is az eMAG birtokolja, amely a toplista szereplői közül kimagaslóan a legnagyobb éves forgalombővülést érte el 2016-ban. A képzeletbeli dobogó harmadik szintjére – a 2016-os eredményei alapján egy helyet javítva – a Media Markt online áruháza került. Ezzel a műszaki áruházlánc a 2013-as indulást követően 2016-ra az ország legnagyobb, offline háttérből induló e-kereskedelmi szereplőjévé nőtte ki magát.
Negyedik helyen zárt a 2016-ban tulajdonos-váltáson átesett MALL.hu. A cseh hátterű webshopnak vitathatatlan érdeme van abban, hogy az elmúlt években hazánkban is népszerűvé vált a webpláza-modell. Piacvezető online FMCG szereplőként, az idei rangsorban is az ötödik helyet foglalja el a TESCO online áruháza. Egy helyet javítva, az ország legnagyobb számítástechnikai webshopjaként hatodik lett az iPon. Szintén egy helyet előre lépve, hetedikként zárta az évet az Aqua Electromax, mely mára a legnagyobb, 90-es évek végén alapított webáruház Magyarországon.
Nyolcadikként, a ranglistán új szereplő a 220volt, ezzel a legnagyobb, dedikáltan fotózásra szakosodott online áruház hazánkban. A lista kilencedik helyét a Libri-Bookline – az ország „kultúráért felelős” webshopja – foglalja el. Bár idén 3 helyet visszaestek, az online vásárlók továbbra is náluk adták le a legnagyobb számú rendelést 2016-ban. A listát, tizedik helyen változatlanul a Tchibo webáruháza zárja, ami figyelemre méltó teljesítmény, hiszen a TOP10 közül egyedüliként ők foglalkoznak szinte kizárólag saját márkás termékek értékesítésével.