Berta Sándor
Az EU a Google reklámbevételeit is górcső alá venné
Az Európai Bizottság a közeljövőben minden eddiginél jobban bekeményíthet az amerikai óriáscéggel szemben.
Margrete Vestager most a Google hirdetési modelljét akarja megvizsgálni. Mindez érzékenyen érintheti a webes konszernt, hiszen e területről származik nyereségének döntő része. A SPIEGEL ágazati bennfentesektől úgy értesült, hogy a testület több panaszos vállalatot is arra kért, hogy egészítsék ki a Google ellen korábban benyújtott beadványaikat. A társaságok az elmúlt években olyan dokumentumokat juttattak el az Európai Bizottsághoz, amelyekből bizonyos részleteket kisatíroztak, hogy így védjék üzleti titkaikat.
Egy június 20-i keltezésű levélben a testület azt kérte egy érintett szervezettől, hogy a papírokból távolítsák el ezeket a kisatírozott részeket, mert az jelentős mértékben megkönnyítené a Google elleni fellépést. A meghatározott határidő június 27-én járt le. Az ágazat szereplői biztosra veszik, hogy a lépés egyértelmű jele annak, hogy az Európai Bizottság minél előbb ismét vizsgálatot akar indítani a Google ellen. Ennek időpontja minden bizonnyal július lehet, a testület ugyanakkor nem kommentálta az értesülést.
A brüsszeli versenyhivatal évek óta árgus szemekkel figyeli az olyan szolgáltatásokat, mint az AdWords és az AdSense. Az online hirdetésekből a Google a tavalyi esztendő utolsó negyedévében 19 milliárd dolláros bevételre tett szert, amely a teljes nyereségének kereken 90 százalékát tette ki. Amennyiben az Európai Bizottság arra a következtetésre jut, hogy a Google a magatartásával megsértette az előírásokat, akkor arra kötelezheti az óriáscéget, hogy büntetésként fizesse be az éves bevételének akár a 10 százalékát is. A konszern éves bevétele tavaly 74,5 milliárd dollár volt.
Az Európai Bizottság tavaly április óta tanulmányozza a Google Android kapcsán tanúsított magatartását, 2015 novemberében pedig az EU a reklámpartnerekkel kötött szerződések és a vetélytársak tartalmainak átvétele miatt is eljárást indított a társaság ellen. Májusban kiszivárgott, hogy a testület akár 3 milliárd euróra is büntetheti a Google-t.
Margrete Vestager most a Google hirdetési modelljét akarja megvizsgálni. Mindez érzékenyen érintheti a webes konszernt, hiszen e területről származik nyereségének döntő része. A SPIEGEL ágazati bennfentesektől úgy értesült, hogy a testület több panaszos vállalatot is arra kért, hogy egészítsék ki a Google ellen korábban benyújtott beadványaikat. A társaságok az elmúlt években olyan dokumentumokat juttattak el az Európai Bizottsághoz, amelyekből bizonyos részleteket kisatíroztak, hogy így védjék üzleti titkaikat.
Egy június 20-i keltezésű levélben a testület azt kérte egy érintett szervezettől, hogy a papírokból távolítsák el ezeket a kisatírozott részeket, mert az jelentős mértékben megkönnyítené a Google elleni fellépést. A meghatározott határidő június 27-én járt le. Az ágazat szereplői biztosra veszik, hogy a lépés egyértelmű jele annak, hogy az Európai Bizottság minél előbb ismét vizsgálatot akar indítani a Google ellen. Ennek időpontja minden bizonnyal július lehet, a testület ugyanakkor nem kommentálta az értesülést.
A brüsszeli versenyhivatal évek óta árgus szemekkel figyeli az olyan szolgáltatásokat, mint az AdWords és az AdSense. Az online hirdetésekből a Google a tavalyi esztendő utolsó negyedévében 19 milliárd dolláros bevételre tett szert, amely a teljes nyereségének kereken 90 százalékát tette ki. Amennyiben az Európai Bizottság arra a következtetésre jut, hogy a Google a magatartásával megsértette az előírásokat, akkor arra kötelezheti az óriáscéget, hogy büntetésként fizesse be az éves bevételének akár a 10 százalékát is. A konszern éves bevétele tavaly 74,5 milliárd dollár volt.
Az Európai Bizottság tavaly április óta tanulmányozza a Google Android kapcsán tanúsított magatartását, 2015 novemberében pedig az EU a reklámpartnerekkel kötött szerződések és a vetélytársak tartalmainak átvétele miatt is eljárást indított a társaság ellen. Májusban kiszivárgott, hogy a testület akár 3 milliárd euróra is büntetheti a Google-t.