Berta Sándor

Reklámpiac - támogatást nyújthat a Flattr Plus

A hirdetési bevételek visszaszorulhatnak, de a felhasználók támogathatnák az oldalak működését - így érnék el saját meggazdagodásukat a blokkoló-fejlesztők.

Az Adblock Plust megalkotó Eyeo GmbH egy új funkciót vezetne be, amelynek segítségével a felhasználók könnyen és közvetlenül támogathatnák az egyes híroldalakat, szolgáltatásokat és honlapokat. A fejlesztők így kínálnának megoldást arra a problémára, hogy a hirdetésblokkoló alkalmazásuk miatt a kiadók komoly bevételkiesést szenvednek el.

A szoftver már az idén kiegészülhet azzal a funkcióval, amelynek a segítségével az olvasók "borravalót" adhatnak egy oldal készítőinek. Amennyiben valaki gyakran keres fel egy portált és ott cikkeket olvas, akkor egy kisebb összeggel támogathatja azt. A funkció a Flattr nevű szolgáltatáson keresztül működik majd. A honlapok üzemeltetőinek elég lesz bejelentkezniük a Flattr rendszerébe és megkapják az adományok 90 százalékát, míg a fennmaradó 10 százalék az Eyeo és a Flattr költségvetésébe kerül - azaz sokszor akkora jutalékot számolnának fel, mint bármely bank.

A projektet Peter Sunde, a Flattr létrehozója és Laura Sophie Dornheim, az Adblock Plus PR-menedzsere bemutatta a re:publica konferencián is. Kiderült, hogy a Facebook és a Google egyetlen centet sem kap majd, s a Flattr Plus segíthet abban, hogy a felhasználók pénze közvetlenül az újságírókhoz, a bloggerekhez és a művészekhez kerüljön. A fejlesztők hiszik, hogy ez a konstrukció megoldást jelenthet a hirdetésblokkolók és a kiadók között évek óta fennálló problémára, de leginkább nyilván nekik lenne a legjobb. A Flattr Plus nevű funkció már az idén elérhető lesz, a béta tesztelési szakasz a nyáron kezdődik, a hivatalos start pedig az év végén várható.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!