Berta Sándor
Brave - pénzt kapnak a felhasználók a reklámok megtekintéséért
Kiderült az egykori Mozilla alkalmazottak által fejlesztett új böngésző üzleti modellje.
A Brave ötlete egyszerű: a legtöbb hirdetést egyszerűen nem jeleníti meg. Nincsenek sütifájlok sem, amelyek a felhasználók szörfölési szokásaiba adnak bepillantást. Mindez oda vezet, hogy a böngésző négyszer gyorsabb a konkurens termékeknél. Ugyanakkor a Brave lehetővé teszi a reklámcégeknek az anonim adatgyűjtést, így olyan ajánlatokat készíthetnek, amelyeket a böngésző megjelenít.
Brendan Eich, a Mozilla egykori vezetője blogbejegyzésében ismertette az új üzleti modell részleteit. Amennyiben a felhasználók engedélyezik a reklámok megtekintését, úgy részesülhetnek a befolyó bevételekből. A pénzt úgy osztják el, hogy az internetezők és a Brave egyaránt 15-15 százalékot, míg az adott oldalak 55 százalékot kapnak belőle.
Az üzleti modell a Brave Ledger nevű Bitcoin-alapú fizetési rendszerre épül, amelynél minden Brave-felhasználó automatikusan folyószámlát kap. Az erre befolyó bevételekből vagy a kedvenc oldalaikat támogathatják célzottan vagy az összegeket átutalhatják egy saját Bitcoin-számlára. A második esetben ugyanakkor - a pénzmosás elleni jogszabályok miatt - szükség van a felhasználók azonosítására. Mindzonáltal az emberek magánszféráját tiszteletben tartják, vagyis a hirdetések segítségével egyetlen személyt sem azonosítanak.
Lehetőség van arra is, hogy a Brave hirdetésblokkoló üzemmódban működjön. Ilyenkor a pénzek ellentétes irányba mozognak, vagyis a felhasználók fizetnek egy meghatározott havidíjat, amelyet aztán minden hónap végén elosztanak a 10 legnépszerűbb portál között. A cég azt nem árulta el, hogy pontosan mekkora százalékokról van szó. Az internetezők ötvözhetik is az üzemmódokat, vagyis bizonyos oldalak teljesen reklámmentesen megtekinthetők, míg más honlapok esetében láthatóvá válnak a hirdetések.
A Brave ötlete egyszerű: a legtöbb hirdetést egyszerűen nem jeleníti meg. Nincsenek sütifájlok sem, amelyek a felhasználók szörfölési szokásaiba adnak bepillantást. Mindez oda vezet, hogy a böngésző négyszer gyorsabb a konkurens termékeknél. Ugyanakkor a Brave lehetővé teszi a reklámcégeknek az anonim adatgyűjtést, így olyan ajánlatokat készíthetnek, amelyeket a böngésző megjelenít.
Brendan Eich, a Mozilla egykori vezetője blogbejegyzésében ismertette az új üzleti modell részleteit. Amennyiben a felhasználók engedélyezik a reklámok megtekintését, úgy részesülhetnek a befolyó bevételekből. A pénzt úgy osztják el, hogy az internetezők és a Brave egyaránt 15-15 százalékot, míg az adott oldalak 55 százalékot kapnak belőle.
Az üzleti modell a Brave Ledger nevű Bitcoin-alapú fizetési rendszerre épül, amelynél minden Brave-felhasználó automatikusan folyószámlát kap. Az erre befolyó bevételekből vagy a kedvenc oldalaikat támogathatják célzottan vagy az összegeket átutalhatják egy saját Bitcoin-számlára. A második esetben ugyanakkor - a pénzmosás elleni jogszabályok miatt - szükség van a felhasználók azonosítására. Mindzonáltal az emberek magánszféráját tiszteletben tartják, vagyis a hirdetések segítségével egyetlen személyt sem azonosítanak.
Lehetőség van arra is, hogy a Brave hirdetésblokkoló üzemmódban működjön. Ilyenkor a pénzek ellentétes irányba mozognak, vagyis a felhasználók fizetnek egy meghatározott havidíjat, amelyet aztán minden hónap végén elosztanak a 10 legnépszerűbb portál között. A cég azt nem árulta el, hogy pontosan mekkora százalékokról van szó. Az internetezők ötvözhetik is az üzemmódokat, vagyis bizonyos oldalak teljesen reklámmentesen megtekinthetők, míg más honlapok esetében láthatóvá válnak a hirdetések.