Berta Sándor
Évi 10 milliárd dolláros áramszámlát okoznak a játék PC-k
Az összes konfiguráció csupán kis részét kitevő készülékek komoly energiafogyasztók.
Egy tanulmány alapján 2012-ben a kifejezetten játékok futtatására beszerzett és használt számítógépek kereken 75 terawattóra áramot fogyasztottak, ami körülbelül 10 milliárd dolláros áramszámlát jelenthetett. Evan Mills, a Lawrence Berkeley National Laboratory munkatársa közölte, hogy kisebb módosításokkal ennek az energiamennyiségnek akár több mint a 75 százalékát is meg lehetett volna takarítani, anélkül, hogy jelentős mértékű teljesítménycsökkenés következett volna be.
A kutató Taming the energy use of gaming computers című tanulmányában jelentette meg az eredményeit. Azt állította, hogy egy átlagos játék-PC körülbelül annyit fogyaszt, mint három hűtőszekrény. Bár ezek a konfigurációk csupán az összes számítógép 2,5 százalékát teszik ki, de a PC-k által fogyasztott összes árammennyiség 20 százalékát használják el. Ez azt jelenti, hogy egy átlagos játékkonfiguráció évente 1400 kilowattórát fogyaszt. Ez hatszor nagyobb egy átlagos számítógép és tízszer nagyobb egy játékkonzol fogyasztásánál. A fogyasztás ugyanakkor 2020-ra a kétszeresére nőhet, ha a jövőben az eddigihez hasonlóan fogynak majd a boltokban a játék-PC-k és az energiahatékonyság szempontjából sem történik jelentős előrelépés. Egy kis lépés lenne a videokártyák és a merevlemezek fogyasztásának megjelölése, így a felhasználók már a vásárlásnál odafigyelhetnének arra, hogy alacsony fogyasztású, jó energiahatékonyságú termékeket vegyenek.
A kutató és társai öt olyan játékkonfigurációt építettek, amelyeknél figyeltek az energiahatékonyságra. Így sikerült a fogyasztást 50 százalékkal csökkenteniük, miközben a számítógépek teljesítménye nem romlott. Az egyes alkatrészek további beállításaival az energiahatékonyság 75 százalékos is lehet. Így 2020-ig 120 terawattóra áramot lehetne megtakarítani, ami 18 milliárd dollárnak felel meg és így nem kellene 40 új erőművet megépíteni.
Egy tanulmány alapján 2012-ben a kifejezetten játékok futtatására beszerzett és használt számítógépek kereken 75 terawattóra áramot fogyasztottak, ami körülbelül 10 milliárd dolláros áramszámlát jelenthetett. Evan Mills, a Lawrence Berkeley National Laboratory munkatársa közölte, hogy kisebb módosításokkal ennek az energiamennyiségnek akár több mint a 75 százalékát is meg lehetett volna takarítani, anélkül, hogy jelentős mértékű teljesítménycsökkenés következett volna be.
A kutató Taming the energy use of gaming computers című tanulmányában jelentette meg az eredményeit. Azt állította, hogy egy átlagos játék-PC körülbelül annyit fogyaszt, mint három hűtőszekrény. Bár ezek a konfigurációk csupán az összes számítógép 2,5 százalékát teszik ki, de a PC-k által fogyasztott összes árammennyiség 20 százalékát használják el. Ez azt jelenti, hogy egy átlagos játékkonfiguráció évente 1400 kilowattórát fogyaszt. Ez hatszor nagyobb egy átlagos számítógép és tízszer nagyobb egy játékkonzol fogyasztásánál. A fogyasztás ugyanakkor 2020-ra a kétszeresére nőhet, ha a jövőben az eddigihez hasonlóan fogynak majd a boltokban a játék-PC-k és az energiahatékonyság szempontjából sem történik jelentős előrelépés. Egy kis lépés lenne a videokártyák és a merevlemezek fogyasztásának megjelölése, így a felhasználók már a vásárlásnál odafigyelhetnének arra, hogy alacsony fogyasztású, jó energiahatékonyságú termékeket vegyenek.
A kutató és társai öt olyan játékkonfigurációt építettek, amelyeknél figyeltek az energiahatékonyságra. Így sikerült a fogyasztást 50 százalékkal csökkenteniük, miközben a számítógépek teljesítménye nem romlott. Az egyes alkatrészek további beállításaival az energiahatékonyság 75 százalékos is lehet. Így 2020-ig 120 terawattóra áramot lehetne megtakarítani, ami 18 milliárd dollárnak felel meg és így nem kellene 40 új erőművet megépíteni.