Berta Sándor
Reklámokat tartalmazó PC-t kínálna a Microsoft
A válllalat a Chromebookokat akarja lemásolni.
A koronavírus-járvány lecsengését követően csökkent az asztali számítógépek és laptopok iránti kereslet, a Microsoft ezért azt fontolgatja, hogy a felhőkörnyezettel összekapcsolt olcsó készülékeket fog kínálni a felhasználóknak, az új modelleken ugyanakkor hirdetések lesznek. Minderről a The Register számolt be olyan álláshirdetésekre hivatkozva, amelyekben olyan embereket kerestek, akik csatlakoznának ahhoz az "újonnan alakult Windows Incubation Team"-hez, amely a Windows operációs rendszert egy "a felhő az első világban" építi majd fel. A cél "a felhőkörnyezet és a Microsoft 365 előnyeinek kihasználásával több számítástechnikai erőforrást kínálni".
A projekthez kapcsolódó álláshirdetéseket ugyan azóta törölték, azonban többek között azt tartalmazták, hogy az új számítógépek előfizetéssel és reklámokkal lesznek elérhetők. Az óriáscég ezzel a konstrukcióval a költségek egy részét akarja ellensúlyozni. Satya Nadella, a Microsoft vezérigazgatója az október 25-i pénzügyi beszámoló bemutatása során már utalt arra, hogy egy ilyen modellen dolgoznak. A Windows operációs rendszerekben már találhatók a hirdetések. A Windows 11 Start menüje például szponzorált alkalmazásokkal van tele, márciusban pedig a Microsoft rövid ideig reklámokkal kísérletezett a fájlkeresőben.
A Windows 365 egy évvel ezelőtt került bevezetésre, s eddig csak vállalatok és üzleti ügyfelek számára volt elérhető. A streamelt Windows-környezet azonban hamarosan a normál ügyfelek számára is elérhetővé válhat, akik így internetkapcsolaton keresztül férhetnek hozzá a felhőalapú alkalmazásokhoz. A kérdés az, hogy a felhasználók mennyire lesznek hajlandók engedélyezni a hirdetések megjelenítését a számítógépeiken. A Windows 11 alatt a Microsoft Store rendszerében is megjelennek a reklámok.
A koronavírus-járvány lecsengését követően csökkent az asztali számítógépek és laptopok iránti kereslet, a Microsoft ezért azt fontolgatja, hogy a felhőkörnyezettel összekapcsolt olcsó készülékeket fog kínálni a felhasználóknak, az új modelleken ugyanakkor hirdetések lesznek. Minderről a The Register számolt be olyan álláshirdetésekre hivatkozva, amelyekben olyan embereket kerestek, akik csatlakoznának ahhoz az "újonnan alakult Windows Incubation Team"-hez, amely a Windows operációs rendszert egy "a felhő az első világban" építi majd fel. A cél "a felhőkörnyezet és a Microsoft 365 előnyeinek kihasználásával több számítástechnikai erőforrást kínálni".
A projekthez kapcsolódó álláshirdetéseket ugyan azóta törölték, azonban többek között azt tartalmazták, hogy az új számítógépek előfizetéssel és reklámokkal lesznek elérhetők. Az óriáscég ezzel a konstrukcióval a költségek egy részét akarja ellensúlyozni. Satya Nadella, a Microsoft vezérigazgatója az október 25-i pénzügyi beszámoló bemutatása során már utalt arra, hogy egy ilyen modellen dolgoznak. A Windows operációs rendszerekben már találhatók a hirdetések. A Windows 11 Start menüje például szponzorált alkalmazásokkal van tele, márciusban pedig a Microsoft rövid ideig reklámokkal kísérletezett a fájlkeresőben.
A Windows 365 egy évvel ezelőtt került bevezetésre, s eddig csak vállalatok és üzleti ügyfelek számára volt elérhető. A streamelt Windows-környezet azonban hamarosan a normál ügyfelek számára is elérhetővé válhat, akik így internetkapcsolaton keresztül férhetnek hozzá a felhőalapú alkalmazásokhoz. A kérdés az, hogy a felhasználók mennyire lesznek hajlandók engedélyezni a hirdetések megjelenítését a számítógépeiken. A Windows 11 alatt a Microsoft Store rendszerében is megjelennek a reklámok.