Berta Sándor

Szoftverek biztosítják a közlekedést Olasz­országban

Egyre több olasz város vezet be a behajtási korlátozásokat, amelyek betartását program ellenőrzi.

A települések úgy próbálják meg elkerülni a dugókat, hogy korlátozzák bizonyos városrészekbe a gépkocsik behajtását, így elkerülhetővé válik a közlekedési káosz és a parkolóhelyek miatti tülekedés. Számos városban korlátozott közlekedési zónákat alakítanak ki, Bergamóban például a régi városfal és a központ környékén alakítottak ki zónákat. Azok területén kizárólag a lakók, az áruszállítók, a különböző hivatalok (rendőrség, mentők, tűzoltók) és a tömegközlekedési vállalatok járművei parkolhatnak, illetve közlekedhetnek. Azonban a szállítók is csak bizonyos időpontokban hajthatnak be a területre, és a korlátozásokat automatizált megoldások segítségével tartják be.

Minden zóna határán táblákat és kamerákat szereltek fel. Utóbbiak feljegyzik a bemenő járművek rendszámait, majd továbbítják a helyi rendőrségre, ahol egy automatikus rendszám-azonosító szoftver elemzi azokat. Az azonosított rendszámokat összevetik az adatbázisok tartalmával. Amennyiben egyezés van, akkor a belépés anonim módon bekerül a statisztikába, míg ha nincs egyezés, akkor a készített fotót elküldik a rendőröknek, akik megvizsgálják, hogy a rendszám valódi-e. Amennyiben bármilyen szabálytalanságot észlelnek, úgy az érintett autós bírságot kap. Ennek összege Bergamóban 90 euró esetenként.


A Kapsch eddig már 52 városban telepítette a rendszerét. A legnagyobb projekt Rómában volt, ahol napjainkig 68 ilyen belépési pontot alakítottak ki, míg Gallipoli a legkisebb település, ahol a megoldást alkalmazzák. Ott a városközpontba való belépést korlátozzák egyetlen kapuval.

Jonathan Checco, a Kapsch munkatársa elmondta, hogy korlátozott közlekedési zónákat csak ott lehet létrehozni, ahol egyrészt van megfelelő tömegközlekedés, másrészt van elegendő parkolóhely a terület környékén. Emellett a lakosságot is megfelelően tájékoztatni kell, mert ha ez elmarad, az emberek könnyen indulatosak lesznek, rongálás is előfordulhat, ráadásul szükség van némi türelemre és egy megfelelő stratégiára is. A területen lévő üzletek forgalma ugyanis rendre csökken, majd egy bizonyos idő (általában fél év) után ismét növekedni kezd. Mind a helyi lakosok, mind a turisták ugyanis rájönnek arra, hogy az intézkedés előnyös, például gyorsabbá válik a zónán belül a közlekedés.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Skylake #4
    Íme egy rövid összefoglaló:

    http://www.filozofia.bme.hu/materials/kerekgyarto/Tarsadalomtortenet/Sz%F6vegek/foucault,%20elias/Norbert%20Elias.doc
  • regelek5 #3
    Mi ebben a gyűlöletes?
  • Skylake #2
    Nyugi, nyugi, nyugi! Én is tökre rühellem a digitális technológiák survelliance célra történő felhasználását, azonban olvasmányaimból azt is jól tudom, hogy sajnos ennek majdnem teljes szegmensét ki fogja próbálni ez a hülye emberiség, mielőtt a többség rájön arra, hogy ez az egész egy tökéletes börtönt épít fel, ami már egy ponton, hiába a megszokás, nem jó. Te kb. ezt érzed, és ez tök jogos. Sajnos kultúránkba és társadalmi fejlődésünkbe be van építve, be van kódolva ez a fajta kimenet. Tessék, ő majd elmagyarázza: Norbert Elias: A civilizáció folyamata.

    Lényegében arról van szó, hogy minden emberi kultúra legfontosabb célja a biztonság megteremtése. A biztonságot az embereket körbevevő környezet kontrollja jelenti az adott technológiai és kulturális színvonalon. Ahhoz hogy az emberek túléljenek össze kell fogniuk, ez a társadalom. Na most, a társadalom fő jellemzője az emberi pszichéből adódó kilengések az adott társadalom céljai érdekében történő kontrollálása és átvitele olyan irányokba, amely közös lépések ezt a biztonságot képesek megteremteni együttes erővel.

    A gond csak az, hogy mára olyan kemény szabályozórendszereket építettünk ki, amelyek ezek egyéni emberek és nagyobb csoportok igényeitől függetlenül már kvázi automatizáltan válnak egyre nagyobb szabályozó erejűvé. Ezt már én teszem hozzá: lesz egy pont a jövőben, ami potenciálisan, emberileg nem lesz kibírható, legfeljebb csak akkor, ha emberi jellemzőinktől megszabadulunk - csak nem hiszem, hogy ezt büntetlenül megtehetjük, legyen akármilyen technológiánk.
  • halgatyó #1
    Az autóellenes gyalázatok újabb csatanyerése.
    Az Isten rohassza döglessze szét ezt az okádék mocsok rendszert! Ezt az egész hazugságra és az emberek becsapására, reményeik és vágyaik széttiprására épülő, a világtörténelem legrongyabb és legaljasabb rendszerét!
    A korszerű technikát NEM ilyen aljas gyűlöletes célokra kellene használni. Lenne értelmes, az embereknek jót tevő célok és felhasználások is.