Berta Sándor
Kínát is meghódítaná az Uber
Az amerikai vállalat megpróbálja a kínai piacon is megvetni a lábát és erre nem sajnálja a pénzt.
Az Uber rendkívül komoly összegeket fektet be azért, hogy Kínában is megjelenhessen. Az egyik alkalmazott megoldást a partnereknek kifizetett bónuszjuttatások jelentik, amelyek gyakran nagyobbak, mint maguk a beszedett viteldíjak. A koncepciót - érthetően - jól fogadták a sofőrök, hiszen így jelentős mértékben növekednek a bevételeik és ezek a juttatások már majdnem a havi pénzük közel felét teszik ki.
Úgy tűnik, hogy a stratégia bevált, hiszen nem csupán a sofőrök könyvelhetnek el sikereket, hanem ezzel párhuzamosan az Uber is, amely naponta már 100 000 utat regisztrál és ez 10 százalékos piaci részesedést jelent a társaság számára. A kínaiak is felfedezték maguknak, hogy az Ubernek köszönhetően átlagosan 35 százalékkal kevesebbet kell fizetniük egy útért és általában a partnerek járművei jobban felszereltek, mint a taxik. Ráadásul a sofőrök még ingyen vizet is kínálnak az utasoknak.
Kínában ugyanakkor az Ubernek egy komoly vetélytárssal kell szembenéznie, ez a Didi Kuaidi, amelyet két tőkeerős helyi társaság, az Alibaba és a Tencent támogat. Nehezíti a helyzetet, hogy a hatóságok is inkább a helyi vállalkozásokat támogatják és az országban megtiltották a magán személyszállítások közvetítését. A rendelet ugyanakkor nem vonatkozik a limuzinbérlő cégekre és a taxisokra. Az Uber azonban nem hagyja magát eltántorítani a céljaitól és miután a helyiek vevők a szolgáltatásra, így esélye van arra, hogy Kínában is megvesse a lábát.
Az Uber rendkívül komoly összegeket fektet be azért, hogy Kínában is megjelenhessen. Az egyik alkalmazott megoldást a partnereknek kifizetett bónuszjuttatások jelentik, amelyek gyakran nagyobbak, mint maguk a beszedett viteldíjak. A koncepciót - érthetően - jól fogadták a sofőrök, hiszen így jelentős mértékben növekednek a bevételeik és ezek a juttatások már majdnem a havi pénzük közel felét teszik ki.
Úgy tűnik, hogy a stratégia bevált, hiszen nem csupán a sofőrök könyvelhetnek el sikereket, hanem ezzel párhuzamosan az Uber is, amely naponta már 100 000 utat regisztrál és ez 10 százalékos piaci részesedést jelent a társaság számára. A kínaiak is felfedezték maguknak, hogy az Ubernek köszönhetően átlagosan 35 százalékkal kevesebbet kell fizetniük egy útért és általában a partnerek járművei jobban felszereltek, mint a taxik. Ráadásul a sofőrök még ingyen vizet is kínálnak az utasoknak.
Kínában ugyanakkor az Ubernek egy komoly vetélytárssal kell szembenéznie, ez a Didi Kuaidi, amelyet két tőkeerős helyi társaság, az Alibaba és a Tencent támogat. Nehezíti a helyzetet, hogy a hatóságok is inkább a helyi vállalkozásokat támogatják és az országban megtiltották a magán személyszállítások közvetítését. A rendelet ugyanakkor nem vonatkozik a limuzinbérlő cégekre és a taxisokra. Az Uber azonban nem hagyja magát eltántorítani a céljaitól és miután a helyiek vevők a szolgáltatásra, így esélye van arra, hogy Kínában is megvesse a lábát.