MTI
Terjeszkedni akar Budapesten az Uber
A tavaly novemberi indulás óta 11-szeresére nőtt a magyar sofőrök száma, az utasok az alacsony ár miatt választják őket.
Az Uber 2014 novembere óta működik Magyarországon. Telekocsi utazásmegosztó szolgáltatása, az UberX okostelefon alkalmazás valós időben köti össze az autóst az utassal, a fizetés pedig szintén az alkalmazáson keresztül történik. "Az Uber egy szabályozáspárti cég, nyitott az ezzel kapcsolatos párbeszédre mind a kormányzattal, mind pedig a taxitársaságokkal, mert úgy véli, hogy az általa közvetített szolgáltatás kedvező Budapest számára, és számos gazdasági előnnyel jár" - mondta Rob Khazzam, az Uber magyarországi bevezetéséért és működtetéséért felelős vezetője.
A taxitársaságok és taxis érdekvédelmi szervezetek többször tiltakoztak a szolgáltatás ellen. Mint hangoztatták: míg a taxisoknak és járművüknek szigorú követelményeknek kell megfelelniük, hogy személyszállító tevékenységet végezhessenek, az Uberhez tartozó szolgáltató például nem ad számlát, nincs engedélye és taxiórája, utasbiztosítása, és nem működtet diszpécserszolgálatot sem. Az Uber jelenleg a világ 55 országának 295 városában működik.
Rob Khazzam elmondta, hogy a szabályozásra nem problémaként, hanem lehetőségként tekintenek, mert remélik, hogy így sokan felismerik szolgáltatásuk kedvező hatásait. Az Uber munkalehetőséget biztosít a sofőröknek, és segít megelőzni a városi dugókat, csökkentve a környezetszennyezést - hangsúlyozta a vezető. Európa több országában hivatásos sofőrjeik is vannak, és több nagyvárosban gondolkodnak arról, hogyan tudják integrálni a városi közlekedésbe az utazásmegosztó szolgáltatókat.
A budapesti sofőrök számára vonatkozóan nem árult el pontos számot, csak annyit közölt: tavaly novemberi indulásuk óta 11-szeresére nőtt a számuk, ami jelentősen meghaladja előzetes várakozásaikat. Szólt arról is, hogy idén tovább szeretnének terjeszkedni Budapesten. Egy, a budapesti Uber-használók körében készített friss felmérésükre hivatkozva Rob Khazzam kifejtette: az Uberrel utazók 52 százalékának egyébként is van autója, míg 48 százalék nem rendelkezik kocsival. Az UberX-et használók 39 százaléka már 5-nél is többször közlekedett így, 34 százalék 3-5-ször, 28 százaléka pedig egy, kettő, vagy három alkalommal.
Arra a kérdésre, hogy a felhasználók miért választották az UberX-et, a válaszadók 38 százaléka az árat, 25 százaléka pedig a készpénzmentes fizetést említette, további 19 százalék a kényelmet, 11 pedig a minőséget emelte ki. A felmérésből kiderült az is, hogy a felhasználók 93 százaléka biztonságosnak tartja az Ubert, 66 százalék pedig alkoholfogyasztás után, hazajutáshoz veszi igénybe a szolgáltatást. Rob Khazzam a biztonsággal kapcsolatban elmondta: sofőrjeiket egyrészt ők ellenőrzik - ez magában foglalja, hogy megnézik, büntetett előéletű-e a jelentkező, valamint a vezetési előzményeket is áttekintik -, emellett pedig minden utas minden utazás után értékeli a sofőröket.
Az Uber 2014 novembere óta működik Magyarországon. Telekocsi utazásmegosztó szolgáltatása, az UberX okostelefon alkalmazás valós időben köti össze az autóst az utassal, a fizetés pedig szintén az alkalmazáson keresztül történik. "Az Uber egy szabályozáspárti cég, nyitott az ezzel kapcsolatos párbeszédre mind a kormányzattal, mind pedig a taxitársaságokkal, mert úgy véli, hogy az általa közvetített szolgáltatás kedvező Budapest számára, és számos gazdasági előnnyel jár" - mondta Rob Khazzam, az Uber magyarországi bevezetéséért és működtetéséért felelős vezetője.
A taxitársaságok és taxis érdekvédelmi szervezetek többször tiltakoztak a szolgáltatás ellen. Mint hangoztatták: míg a taxisoknak és járművüknek szigorú követelményeknek kell megfelelniük, hogy személyszállító tevékenységet végezhessenek, az Uberhez tartozó szolgáltató például nem ad számlát, nincs engedélye és taxiórája, utasbiztosítása, és nem működtet diszpécserszolgálatot sem. Az Uber jelenleg a világ 55 országának 295 városában működik.
Rob Khazzam elmondta, hogy a szabályozásra nem problémaként, hanem lehetőségként tekintenek, mert remélik, hogy így sokan felismerik szolgáltatásuk kedvező hatásait. Az Uber munkalehetőséget biztosít a sofőröknek, és segít megelőzni a városi dugókat, csökkentve a környezetszennyezést - hangsúlyozta a vezető. Európa több országában hivatásos sofőrjeik is vannak, és több nagyvárosban gondolkodnak arról, hogyan tudják integrálni a városi közlekedésbe az utazásmegosztó szolgáltatókat.
A budapesti sofőrök számára vonatkozóan nem árult el pontos számot, csak annyit közölt: tavaly novemberi indulásuk óta 11-szeresére nőtt a számuk, ami jelentősen meghaladja előzetes várakozásaikat. Szólt arról is, hogy idén tovább szeretnének terjeszkedni Budapesten. Egy, a budapesti Uber-használók körében készített friss felmérésükre hivatkozva Rob Khazzam kifejtette: az Uberrel utazók 52 százalékának egyébként is van autója, míg 48 százalék nem rendelkezik kocsival. Az UberX-et használók 39 százaléka már 5-nél is többször közlekedett így, 34 százalék 3-5-ször, 28 százaléka pedig egy, kettő, vagy három alkalommal.
Arra a kérdésre, hogy a felhasználók miért választották az UberX-et, a válaszadók 38 százaléka az árat, 25 százaléka pedig a készpénzmentes fizetést említette, további 19 százalék a kényelmet, 11 pedig a minőséget emelte ki. A felmérésből kiderült az is, hogy a felhasználók 93 százaléka biztonságosnak tartja az Ubert, 66 százalék pedig alkoholfogyasztás után, hazajutáshoz veszi igénybe a szolgáltatást. Rob Khazzam a biztonsággal kapcsolatban elmondta: sofőrjeiket egyrészt ők ellenőrzik - ez magában foglalja, hogy megnézik, büntetett előéletű-e a jelentkező, valamint a vezetési előzményeket is áttekintik -, emellett pedig minden utas minden utazás után értékeli a sofőröket.