MTI

Terjeszkedni akar Budapesten az Uber

A tavaly novemberi indulás óta 11-szeresére nőtt a magyar sofőrök száma, az utasok az alacsony ár miatt választják őket.

Az Uber 2014 novembere óta működik Magyarországon. Telekocsi utazásmegosztó szolgáltatása, az UberX okostelefon alkalmazás valós időben köti össze az autóst az utassal, a fizetés pedig szintén az alkalmazáson keresztül történik. "Az Uber egy szabályozáspárti cég, nyitott az ezzel kapcsolatos párbeszédre mind a kormányzattal, mind pedig a taxitársaságokkal, mert úgy véli, hogy az általa közvetített szolgáltatás kedvező Budapest számára, és számos gazdasági előnnyel jár" - mondta Rob Khazzam, az Uber magyarországi bevezetéséért és működtetéséért felelős vezetője.

A taxitársaságok és taxis érdekvédelmi szervezetek többször tiltakoztak a szolgáltatás ellen. Mint hangoztatták: míg a taxisoknak és járművüknek szigorú követelményeknek kell megfelelniük, hogy személyszállító tevékenységet végezhessenek, az Uberhez tartozó szolgáltató például nem ad számlát, nincs engedélye és taxiórája, utasbiztosítása, és nem működtet diszpécserszolgálatot sem. Az Uber jelenleg a világ 55 országának 295 városában működik.


Rob Khazzam elmondta, hogy a szabályozásra nem problémaként, hanem lehetőségként tekintenek, mert remélik, hogy így sokan felismerik szolgáltatásuk kedvező hatásait. Az Uber munkalehetőséget biztosít a sofőröknek, és segít megelőzni a városi dugókat, csökkentve a környezetszennyezést - hangsúlyozta a vezető. Európa több országában hivatásos sofőrjeik is vannak, és több nagyvárosban gondolkodnak arról, hogyan tudják integrálni a városi közlekedésbe az utazásmegosztó szolgáltatókat.

A budapesti sofőrök számára vonatkozóan nem árult el pontos számot, csak annyit közölt: tavaly novemberi indulásuk óta 11-szeresére nőtt a számuk, ami jelentősen meghaladja előzetes várakozásaikat. Szólt arról is, hogy idén tovább szeretnének terjeszkedni Budapesten. Egy, a budapesti Uber-használók körében készített friss felmérésükre hivatkozva Rob Khazzam kifejtette: az Uberrel utazók 52 százalékának egyébként is van autója, míg 48 százalék nem rendelkezik kocsival. Az UberX-et használók 39 százaléka már 5-nél is többször közlekedett így, 34 százalék 3-5-ször, 28 százaléka pedig egy, kettő, vagy három alkalommal.

Arra a kérdésre, hogy a felhasználók miért választották az UberX-et, a válaszadók 38 százaléka az árat, 25 százaléka pedig a készpénzmentes fizetést említette, további 19 százalék a kényelmet, 11 pedig a minőséget emelte ki. A felmérésből kiderült az is, hogy a felhasználók 93 százaléka biztonságosnak tartja az Ubert, 66 százalék pedig alkoholfogyasztás után, hazajutáshoz veszi igénybe a szolgáltatást. Rob Khazzam a biztonsággal kapcsolatban elmondta: sofőrjeiket egyrészt ők ellenőrzik - ez magában foglalja, hogy megnézik, büntetett előéletű-e a jelentkező, valamint a vezetési előzményeket is áttekintik -, emellett pedig minden utas minden utazás után értékeli a sofőröket.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Ragnaar #13
    Hát a Taxinál valószínűleg azt kell megfizetni, hogy háztól házig megy és gyakorlatilag akkor indul amikor az utas akarja (4 személynél pedig már az ár sem lenne vészes személyenként ugye össz/4, de valószínűleg az 1 személy/fuvar a gyakoribb.)
  • Jawarider #12
    Nem foglalok állást, de szánalmas, hogy a reptérre(F1) is 5 ruppoért visznek ki. Sőt, volt olyan taxis aki anno(!!!!) Újpestről 7e-ért vitt volna ki a nulláson ahol (a belvárosi dugókhoz képest) nincs forgalom , se lámpa. Ki Is mentem........vonattal....... talán 600 Ft volt ....
  • Ragnaar #11
    És ugye itt még nem is kerültek megemlítésre az offshorehuszárok akik a magyarországi erőforrásokat használva kajmán szigeteken tartják a pénzeiket, hogy nehogy adót kelljen fizetni, arra ott vannak a bérből, fizetésből élők, azok nem tudnak sumákolni.
    Utoljára szerkesztette: Ragnaar, 2015.04.01. 22:48:17
  • fonak #10
    Ha majd ad az Über sofőr számlát online pénztárgéppel ahogy másoknak is kell, és be van jelentve vállalkozóként, semmi kifogásom ellene...
    És baromira nem komcsi az aki nem a divatos libertárius agymenések (nem kell állam, legyen anarchokapitalizmus stb.) híve.
    De egyébként ha még komcsi is lenne kvp, én továbbra is tisztelem, max. nem értek vele mindenben egyet.
  • fonak #9
    Ez mind igaz nagyrészt sajnos. Amúgy lehet szüneteltetni a vállalkozást, ha nincs bevételed, és akkor csak 7 ezer Ft tb-t kell fizetned havonta:) De persze akkor addig nem is működhetsz (legálisan), nem érkezhet a cég számlájára pénz stb.
    Valóban kicsit kemény, úgy gondolta a törvényhozó hogy aki ezt sem tudja kitermelni főállásban (nem főállású vállalkozóként nem kell magad után járulékot fizess, a főállású munkaadód fizet utánad, asszem nyugdíjasnak sem kell ennyit, fogyatékos személyeknek van kedvezmény belőle stb.), az inkább ne vállalkozzon, amíg ilyen nem volt, a csak papíron nyomorgó vállalkozók se vallottak be még ennyi közterhet sem. :/ Gyakorlatban ez egyfajta fejadó, sarc, valóban, amit az is fizet, aki minden további bevételét leírja okosban. Az állam számára ez volt a kényelmesebb megoldás :(
    Az Überről meg nekem is az a véleményem, hogy be kell tiltani, ilyen formában illegális, szürketaxizás. Adók ellen lehet hőzöngeni, én sem szeretem fizetni, meg van állami korrupció stb., de ha senki sem fizet adót majd, akkor meg azért fog sírni a sok hőzöngő, hogy az eddiginél is jobban legatyásodik az egészségügy, az oktatás, a rendőrség, mentők, tűzoltók, minden... Amúgy pont azért ment el a kormány a forgalmi típusú adók felé, mint az áfa (világcsúcstartó a 27% kulcs asszem), mert az alól kevesebben tudnak kibújni. Ja, szociálisan nem igazságos, mert a minimálbéresnek is ugyanúgy kell fizetnie, sőt arányaiban többet fizet a jövedelméből adóra... meg már a minimálbér sem szja mentes, ugyanezért.
    Utoljára szerkesztette: fonak, 2015.04.01. 22:26:14
  • slickboy #8
    Ezzel a kommenteddel végleg leírtad magad. Eddig mindig érdeklődve olvastam a hozzászólásaid, mert szinte mindig valami érdekes vagy releváns volt bennük, de ilyen posztkomcsi lózungot elnyomni, komolyan rettenetes kínos még olvasni is.
    Az Ubernek meg sok sikert kívánok, remélem lenyomják ezt az ósdi szar taxismodellt meg az összes taxicéget a rinyáló taxisokkal együtt.
    Istenem, mit tudnak rinyálni az álszentjeim. Hogy nincsenek meg azok a garanciák az Ubernél, mert se engedély meg nem kell olyan szigorú feltételeknek megfelelni. Amikor ilyen taxisrinyálást hallok, mindig eszembe jut a reptéri lehúzós fuvarok híre, amikor az fogadja az idelátogató turistát, hogy olvassa a kiírást, hogy vigyázzon a reptéri taxisokkal, csak engedéllyel rendelkező taxishoz szálljon be. Meg eszembe jut amikor egyik este olyan kurva magas elvásároknak eleget tevő taxist fogtam ki, hogy a kocsinak nem volt műszerfalvilágítása, a kuplung az utolsókat rúgta és persze számlát, blokkot nem kaptam és még sajnáltatta magát a tróger, hogy megbüntette a NAV 400ezerrel. Ilyen élmények mellett kiröhögöm a taxisok sirámait. Eszük lenne, már Uber sofőrnek álltak volna, ahelyett, hogy sajnáltatják magukat.
  • TokraFan #7
    Mielőtt ezt a poszt-kommunista módit erőlteted, talán el kéne gondolkodnod azon, hogy jelenleg ki csalja itt a legnagyobb Áfa-t és adót (ugye Nav és kormányközeli botrányok pl.) ebben az országban! És azon is elmélkedhetnél, hogy milyenek a vállakozási feltételek hazánkban, miilyen terheket ró az állami rablóbanda a vállalkozókra és azt milyen maffia módszerekkel hajtatja be (pl. NAV). A NAV ma úgy működik, hogy alapítasz egy céget, és kvázi azonnal bűnözőnek tekintenek.
    Nyilván vannak szándékos adócsalók, de ez tipikusan nem a kisboltos, aki esetleg néha nem ad számlát. Az ő esetükben ez egy kényszer, mert ha mindent legálisan leadózik, zárhatja is be a boltot. Fel kéne már fogni, hogy adófegyelmet akkor lehet elérni, ha legális munkával megtermelt javakból az adó mértéke elviselhető. Ezzel szemben, ma alapítasz egy szaros Bt.-t, és azonnal, ismétlem, azonnal, havi 80eFt a teljes járulékterhed (adók, járulékok, TB, nyugdíjjárulék stb.), mindezt akkor is, ha egy peták bevételed nincs!!! És akkor még nem fizettél alkalmazottat, nem fizettél rezsit, nem beszélve a vállalkozás működtetéséhez szükséges tőkéről...Vagyis ha nem termeled ki azonnal, nem vagy nyereségers az első perctől, máris jön a végrehajtó...
    Annyira szeretem amikor mezei alkalmazottak akarják megmondani, hogy kit és hol kéne fejbe lőni...Esetleg próbálj meg Te magad vállzlkozni ebben a lepusztított országban, egy olyan vezetés alatt, ami nyíltan kommunista módon közelít a gazdasághoz, és akik módszeresen teszik tönkre a vállalkozókat, aztán majd akkor beszélgethetünk itt a mikro/kisvállalkozók börtönbezárásáról. Csókolom...
  • kvp #6
    Ha befizetik az osszes adot akkor kapnak engedelyt is, meg taxiorat es online penztargepet is. Adofizetes nelkul viszont kb. olyan mint amikor egy ceg nyiltan hirdeti, hogy nem ad szamlat es ezert olcsobb a konkurencianal.

    A jo megoldas az lenne, hogy az uber szepen regisztraljon rendes taxis cegkent es bunyozza le a szabalyozast az alkalmazottaival, az allamnak meg fizesse be az adot. Addig meg amig nincs engedelyuk, en szemely szerint a NAV helyeben lefoglalnam a tettenert autosok jarmuveit. Aztan majd a birosagi eljaras es az adocsalas miatti buntetes befizetese utan visszakapjak. Ez csak par ev kerdese (eloszor ugyebar az uber szabalyozasat kell rendezni, aztan johetnek a perek), amig persze a kocsi egy hatosagi telephelyen lenne a szabad eg alatt, karbantartas nelkul. A megmaradt rozsdahalmot pedig a buntetes kifizetese utan a tulaj elszallitathatja. Megneznem hogy ki merne uber-ezni ilyen feltetelekkel.

    ps: Ugyanez igaz azokra a boltokra ahol nem adnak szamlat. Az eljaras vegeig be kellene zarni oket. Ha azt a par honapos kiesest es pl. elelmiszerbolt eseten a romlott aru potlasat nem birja a bolt tulaja, akkor igy jart. Ez nagymertekben novelne az adofegyelmet es igazabol mindket esetre van pelda az USA-bol. (ott pont ezert sokkal jobb az adofegyelem, nagyobb adocsalasert pedig letoltendo jar a gazdagoknak is)
  • Whysper #5
    Én barátom Uber taxi-s Londonban. Köszöni nagyon kellemesen elvan!
  • Hedgehunter #4
    Jo lesz az csak ido kell neki. A rossz taxisokat ki fogja szurni.

    Egyebken irtozatos draga magyarorszagon a taxizas azt kell hogy mondjam.