Berta Sándor
Összefogtak a taxisok az Uber ellen
Az európai taxitársaságok alternatíva nyújtásával próbálnak meg reagálni az Uber jelentette kihívásra.
November közepén 13 ország taxitársaságai megalapították azt a hálózatot, amely elősegítheti a területen az alkalmazások elterjedését. Az International Road Transport Union (IRU) nevű szervezet IRU Global Taxi Network megoldását jelenleg 1850 taxiban és 11 európai államban (Ausztria, Csehország, Németország, Svájc, Liechtenstein, Franciaország, Dánia, Luxemburg, Belgium, Hollandia, Nagy-Britannia), valamint Indiában és az Amerikai Egyesült Államokban használják.
Az IRU célja az volt, hogy az utasok egy egységes megoldással találkozzanak, függetlenül attól, hogy melyik országban vannak. Martin Hartmann, a 40100 nevű bécsi taxitársaság ügyvezetője közölte, hogy a mostani rendszer azt jelenti, hogy az alkalmazásuk segítségével ugyanúgy lehet taxit rendelni Berlinben, mint Párizsban.
A program regionális változatai a Taxi.eu címen érhetők el. A fms nevű szoftvert az Austrosoft cég fejlesztette ki és a segítségével évente 170 millió utat szerveznek meg és több mint 300 milliót bonyolítanak le. Az fms-alapú alkalmazásokat eddig több mint 2,9 milliószor töltötték le a felhasználók.
Hartmann hozzátette, hogy jelenleg 100 városban összesen 135 központ és több mint 62 000 taxi tartozik a hálózathoz. A platform többek között Bécsben, Frankfurt am Mainban, Zürichben, Párizsban, Münchenben, Rotterdamban, Amszterdamban, Isztambulban és Athénban működik. Sok városban a taxirendelés teljesen automatikusan zajlik és az Uber megoldásához képest a program már figyelembe veszi a rendeléskor a valós idejű közlekedési adatokat is. Fizetni egyaránt lehet készpénzben és készpénz nélkül.
November közepén vált ismertté, hogy Budapesten is elindul az Uber és a magyar taxikra vonatkozó törvények érvényesek a cégre is. Az Ubert december közepén elején betiltották Újdelhiben és Franciaországban is.
November közepén 13 ország taxitársaságai megalapították azt a hálózatot, amely elősegítheti a területen az alkalmazások elterjedését. Az International Road Transport Union (IRU) nevű szervezet IRU Global Taxi Network megoldását jelenleg 1850 taxiban és 11 európai államban (Ausztria, Csehország, Németország, Svájc, Liechtenstein, Franciaország, Dánia, Luxemburg, Belgium, Hollandia, Nagy-Britannia), valamint Indiában és az Amerikai Egyesült Államokban használják.
Az IRU célja az volt, hogy az utasok egy egységes megoldással találkozzanak, függetlenül attól, hogy melyik országban vannak. Martin Hartmann, a 40100 nevű bécsi taxitársaság ügyvezetője közölte, hogy a mostani rendszer azt jelenti, hogy az alkalmazásuk segítségével ugyanúgy lehet taxit rendelni Berlinben, mint Párizsban.
A program regionális változatai a Taxi.eu címen érhetők el. A fms nevű szoftvert az Austrosoft cég fejlesztette ki és a segítségével évente 170 millió utat szerveznek meg és több mint 300 milliót bonyolítanak le. Az fms-alapú alkalmazásokat eddig több mint 2,9 milliószor töltötték le a felhasználók.
Hartmann hozzátette, hogy jelenleg 100 városban összesen 135 központ és több mint 62 000 taxi tartozik a hálózathoz. A platform többek között Bécsben, Frankfurt am Mainban, Zürichben, Párizsban, Münchenben, Rotterdamban, Amszterdamban, Isztambulban és Athénban működik. Sok városban a taxirendelés teljesen automatikusan zajlik és az Uber megoldásához képest a program már figyelembe veszi a rendeléskor a valós idejű közlekedési adatokat is. Fizetni egyaránt lehet készpénzben és készpénz nélkül.
November közepén vált ismertté, hogy Budapesten is elindul az Uber és a magyar taxikra vonatkozó törvények érvényesek a cégre is. Az Ubert december közepén elején betiltották Újdelhiben és Franciaországban is.