Berta Sándor
Együttműködőbb lesz az Uber
A startup első embere támadta a taxisokra vonatkozó szabályokat, és 50 ezer munkahelyet ígért az Európai Unióban.
Travis Kalanick a DLD müncheni digitális konferencián kijelentette, hogy a taxisoknak világszerte túl sok pénzt kell fizetniük a működési engedélyeikért, és szerinte sok szabály teljesen ésszerűtlen is. "Németországban a taxisoknak mindig vissza kell térniük a garázsba, míg Franciaországban 15 percet kell várniuk, mielőtt újra beszállhatnak a járműbe. Ezek a szabályok csak azért léteznek, hogy védjék a taxisok piacát" - fejtette ki a menedzser. Dél-Koreában ezzel szemben semmilyen korlátozás nem sújtja az utasszállítási szolgáltatásokat, egészen addig, amíg a vendégek nem dél-koreaiak.
Az Ubert támadták többek között az adatvédelem hiánya, az árak emelése, a túl alacsony fizetések miatt. Kalanick azt hangsúlyozta, hogy több városban is együttműködtek a vezetőkkel, hogy új szabályokat alkothassanak. A gazdasági versenyhivatalok az egész Európai Unióban amellett foglaltak állást, hogy lehetővé kell tenni az Uber működését. Ezek a hivatalok látják, hogy a jelenlegi helyzet nem jó sem a fogyasztók, sem pedig a települések számára. Az ügyfeleknek nagyobb kínálatból és olcsóbb ajánlatokból kellene tudniuk válogatniuk, s a munkanélkülieknek is biztosítani kellene, hogy minél előbb a volán mögé ülhessenek. Így az Uber csak az idén 50 000 új munkahelyet teremthetne az Európai Unióban.
Az Ubernél most azt szeretnék, ha összefoghatnának a hasonló útvonalon közlekedők, azaz mindez kicsit olyan lenne, mint egy privát busz. Az új, Uber Pool nevű megoldással sokkal kevesebb autó közlekedne az utakon.
Tavaly november közepén vált ismertté, hogy Budapesten is elindul az Uber és a magyar taxikra vonatkozó törvények érvényesek a cégre is. Az Ubert december közepén elején betiltották Újdelhiben és Franciaországban is. Az európai taxitársaságok alternatíva nyújtásával próbálnak meg reagálni az Uber jelentette kihívásra.
Travis Kalanick a DLD müncheni digitális konferencián kijelentette, hogy a taxisoknak világszerte túl sok pénzt kell fizetniük a működési engedélyeikért, és szerinte sok szabály teljesen ésszerűtlen is. "Németországban a taxisoknak mindig vissza kell térniük a garázsba, míg Franciaországban 15 percet kell várniuk, mielőtt újra beszállhatnak a járműbe. Ezek a szabályok csak azért léteznek, hogy védjék a taxisok piacát" - fejtette ki a menedzser. Dél-Koreában ezzel szemben semmilyen korlátozás nem sújtja az utasszállítási szolgáltatásokat, egészen addig, amíg a vendégek nem dél-koreaiak.
Az Ubert támadták többek között az adatvédelem hiánya, az árak emelése, a túl alacsony fizetések miatt. Kalanick azt hangsúlyozta, hogy több városban is együttműködtek a vezetőkkel, hogy új szabályokat alkothassanak. A gazdasági versenyhivatalok az egész Európai Unióban amellett foglaltak állást, hogy lehetővé kell tenni az Uber működését. Ezek a hivatalok látják, hogy a jelenlegi helyzet nem jó sem a fogyasztók, sem pedig a települések számára. Az ügyfeleknek nagyobb kínálatból és olcsóbb ajánlatokból kellene tudniuk válogatniuk, s a munkanélkülieknek is biztosítani kellene, hogy minél előbb a volán mögé ülhessenek. Így az Uber csak az idén 50 000 új munkahelyet teremthetne az Európai Unióban.
Az Ubernél most azt szeretnék, ha összefoghatnának a hasonló útvonalon közlekedők, azaz mindez kicsit olyan lenne, mint egy privát busz. Az új, Uber Pool nevű megoldással sokkal kevesebb autó közlekedne az utakon.
Tavaly november közepén vált ismertté, hogy Budapesten is elindul az Uber és a magyar taxikra vonatkozó törvények érvényesek a cégre is. Az Ubert december közepén elején betiltották Újdelhiben és Franciaországban is. Az európai taxitársaságok alternatíva nyújtásával próbálnak meg reagálni az Uber jelentette kihívásra.