Berta Sándor
Új virtuális valóság technológiát fejleszt a Magic Leap
A cég nem csupán holografikus képeket akar megjeleníteni az emberek szemei előtt.
Tavaly szivárgott ki, hogy a Google, a Qualcomm, a Legendary Entertainment Inc., a KKR, a Vulcan Inc., a Kleiner Perkins Caufield & Byers, Andreessen Horowitz és az Obvious Ventures vállalatok összesen 542 millió dollárral támogatják a virtuális tárgyak megjelenítésén dolgozó Magic Leap céget, amelynek az értéke így megközelítette a kétmilliárd dollárt. A Magic Leap egy olyan 3D-szemüveget akar kifejleszteni, amely a digitális tárgyakat úgy jeleníti meg, mintha azok valóságosak lennének, ezáltal digitális animációkkal lenne gazdagítható az emberi látómező.
A Magic Leap most kicsit részletesebben is bemutatta az új technológiát. A társaság szeretne az Oculus Rift és a Microsoft Hololens vetélytársa lenni. A technológia a holografikus képeket közvetlenül a felhasználó retinájára vetíti ki, ezáltal az élmény sokkal részletesebb és intenzívebb. Így valóban az lehet valakinek az érzése, mintha egy szörnnyel lenne egy szobában, amely lassan közeledik felé. Mindez más élményeket kínál majd, mint az Oculus VR és a Hololens.
Eddig ezek a technológiák különböző trükköket alkalmaztak azért, hogy kijátsszák az emberi szemet és a dolgok 3D-ben váljanak láthatóvá. Ugyanakkor eközben egy lapos kijelzőt bámulnak az emberek, ami leterheli az agyat, ez pedig rosszullétekhez és szemfájdalmakhoz vezet. A Magic Leap technológiája esetében viszont a 3D-kép közvetlenül a szemnél jön létre, azaz ugyanúgy működik, mintha valóban így látnánk. Azt egyelőre még lehet tudni, hogy a kész termék miként néz majd ki és mennyibe fog kerülni; egy prototípus már létezik és nagyon jól is működik, de még koránt sem kiforrott. A Magic Leap mindenesetre biztos abban, hogy nem tart sokáig a végleges változat kifejlesztése és piacra dobása.
Tavaly szivárgott ki, hogy a Google, a Qualcomm, a Legendary Entertainment Inc., a KKR, a Vulcan Inc., a Kleiner Perkins Caufield & Byers, Andreessen Horowitz és az Obvious Ventures vállalatok összesen 542 millió dollárral támogatják a virtuális tárgyak megjelenítésén dolgozó Magic Leap céget, amelynek az értéke így megközelítette a kétmilliárd dollárt. A Magic Leap egy olyan 3D-szemüveget akar kifejleszteni, amely a digitális tárgyakat úgy jeleníti meg, mintha azok valóságosak lennének, ezáltal digitális animációkkal lenne gazdagítható az emberi látómező.
A Magic Leap most kicsit részletesebben is bemutatta az új technológiát. A társaság szeretne az Oculus Rift és a Microsoft Hololens vetélytársa lenni. A technológia a holografikus képeket közvetlenül a felhasználó retinájára vetíti ki, ezáltal az élmény sokkal részletesebb és intenzívebb. Így valóban az lehet valakinek az érzése, mintha egy szörnnyel lenne egy szobában, amely lassan közeledik felé. Mindez más élményeket kínál majd, mint az Oculus VR és a Hololens.
Eddig ezek a technológiák különböző trükköket alkalmaztak azért, hogy kijátsszák az emberi szemet és a dolgok 3D-ben váljanak láthatóvá. Ugyanakkor eközben egy lapos kijelzőt bámulnak az emberek, ami leterheli az agyat, ez pedig rosszullétekhez és szemfájdalmakhoz vezet. A Magic Leap technológiája esetében viszont a 3D-kép közvetlenül a szemnél jön létre, azaz ugyanúgy működik, mintha valóban így látnánk. Azt egyelőre még lehet tudni, hogy a kész termék miként néz majd ki és mennyibe fog kerülni; egy prototípus már létezik és nagyon jól is működik, de még koránt sem kiforrott. A Magic Leap mindenesetre biztos abban, hogy nem tart sokáig a végleges változat kifejlesztése és piacra dobása.