Berta Sándor
Fokozatosan fogja tehermentesíteni az autóvezetőket a robotpilóta
A nagy autógyártók vezetői úgy döntöttek, hogy a közúti járműveknek meg kell megtanulniuk egyre több szituációban önállóan közlekedni.
A detroiti autókiállításon jelenlévő cégvezetők egyetértettek abban, hogy a robotautók elterjedése már csupán idő kérdése lehet. "Az utazás kezdetén az embereknél lesz az irányítás, majd amikor elérnek például egy autópályát vagy dugóba kerülnek, akkor bekapcsolják a robotpilótát. A bonyolult helyzetekben, mondjuk, ha sok a gyalogos, akkor ismét vissza fogják venni az irányítást" - nyilatkozta Hakan Samuelsson, a Volvo első embere.
Bernhard Mattes, a Ford vezetője szerint az első teljesen önálló közlekedésre képes járművek öt éven belül jelenhetnek meg, elsőként a dugókban, így az autósoknak lehetőségük lesz némileg kikapcsolódni vagy ésszerűen kihasználni a rendelkezésre álló időt. Matthias Müller, a Porsche első embere kissé szkeptikusabban viszonyult a folyamathoz. Ő úgy vélte, hogy hatalmas őrület bontakozott ki a téma kapcsán és olyan elvárások előzik meg az új modellek piacra dobását, hogy félő, hogy ezeknek senki sem tud majd megfelelni. A menedzser arra számít, hogy az intelligens rendszerekkel támogatott vezetés a következő években fokozatosan fog fejlődni. Szerinte az autópályán robotpilótával legalább tíz esztendő múlva közlekedhetünk majd.
Helmut Matschi, a Continental képviselője elképzelhetőnek tartotta, hogy már jövőre egyre több autós fog használni a dugókban bizonyos technológiákat és 2020-ra az olyan monoton útszakaszokon, mint az autópályákon már nem lesz szükség emberi felügyeletre. E-maileket olvashatunk vagy videotelefon-beszélgetésben üdvözölhetjük gyermekeinket. Az autópályás közlekedés 2025-re válhat teljesen automatikussá. A Continental álláspontja az, hogy a robotpilóták 130 kilométer/órás sebességig képesek az előzésekre, a fékezésekre és a kitérőmanőverek végrehajtására.
Jerome Guillen, a Tesla értékesítési vezetője szintén arról számolt be, hogy szakaszosan vezetik be az automatizált vezetést. Az S modellnél már egy szoftverfrissítés segítségével elérhetővé tettek bizonyos funkciókat, például a járművet az adott sávban tartó asszisztenst és a sebesség-ellenőrző rendszert.
A detroiti autókiállításon jelenlévő cégvezetők egyetértettek abban, hogy a robotautók elterjedése már csupán idő kérdése lehet. "Az utazás kezdetén az embereknél lesz az irányítás, majd amikor elérnek például egy autópályát vagy dugóba kerülnek, akkor bekapcsolják a robotpilótát. A bonyolult helyzetekben, mondjuk, ha sok a gyalogos, akkor ismét vissza fogják venni az irányítást" - nyilatkozta Hakan Samuelsson, a Volvo első embere.
Bernhard Mattes, a Ford vezetője szerint az első teljesen önálló közlekedésre képes járművek öt éven belül jelenhetnek meg, elsőként a dugókban, így az autósoknak lehetőségük lesz némileg kikapcsolódni vagy ésszerűen kihasználni a rendelkezésre álló időt. Matthias Müller, a Porsche első embere kissé szkeptikusabban viszonyult a folyamathoz. Ő úgy vélte, hogy hatalmas őrület bontakozott ki a téma kapcsán és olyan elvárások előzik meg az új modellek piacra dobását, hogy félő, hogy ezeknek senki sem tud majd megfelelni. A menedzser arra számít, hogy az intelligens rendszerekkel támogatott vezetés a következő években fokozatosan fog fejlődni. Szerinte az autópályán robotpilótával legalább tíz esztendő múlva közlekedhetünk majd.
Helmut Matschi, a Continental képviselője elképzelhetőnek tartotta, hogy már jövőre egyre több autós fog használni a dugókban bizonyos technológiákat és 2020-ra az olyan monoton útszakaszokon, mint az autópályákon már nem lesz szükség emberi felügyeletre. E-maileket olvashatunk vagy videotelefon-beszélgetésben üdvözölhetjük gyermekeinket. Az autópályás közlekedés 2025-re válhat teljesen automatikussá. A Continental álláspontja az, hogy a robotpilóták 130 kilométer/órás sebességig képesek az előzésekre, a fékezésekre és a kitérőmanőverek végrehajtására.
Jerome Guillen, a Tesla értékesítési vezetője szintén arról számolt be, hogy szakaszosan vezetik be az automatizált vezetést. Az S modellnél már egy szoftverfrissítés segítségével elérhetővé tettek bizonyos funkciókat, például a járművet az adott sávban tartó asszisztenst és a sebesség-ellenőrző rendszert.