21
  • M2 #21
    "Én nem bízom egy gépre az életemet."

    Ezzel már elkéstél, ha ültél valaha GÉPjárműben! Akár egy fékrendszer is bármikor elromolhat, a többiről nem is beszélve...
  • TomecK
    #20
    Remélem te repülőgépre sem ülsz fel akkor, pontosan ugyanilyen okokból. Egyébként meg kérlek olvass utána a speciális Unix-Linux vezérlőknek és a redundáns működés mivoltának. Merthogy az otthoni PC-d lehet, hogy lehal, de bizony pl. atomreaktorok nem füstölnek el 2-3 évente . . .
  • barret
    #19
    Murphy tudja az igazat,ami el tud romlani,az el is romlik!
    Én nem bízom egy gépre az életemet.
    Ha gond lesz,majd elintézik annyival,mint a mikrofos.
    Bocsi,kékhalálozott a computer:D Ez ködben autópályán vicces lehet!
    És nem lesz felelős,majd rám kenik az egészet!
  • M2 #18
    "vezetési pozícióban vannak. Naponta találkozok olyan sofőrökkel"

    Jézusom!!! :-)))
  • Bazsio
    #17
    A nemiszervüket rakják az egészbe.Én autót sem fogok venni, ha ilyen lesz!!!Elvesz minden élményt az embertől, és nem csak autóról van szó de nekem ez a legjobban bosszantó dolog.Utálom amikor mindig csak fejlesztenek és stb!!Én nagyon szeretek vezetni de ilyen szar nem kell!!Még az automata váltót se szeretem nemhogy magától menjen.És ha azt mondja Erorr,??Ott állsz az útszélén és várod az informatikust az USB kábellel és akkor jobb ha ott hagyod és meggyújtod!!
  • NEXUS6
    #16
    "Ilyen gondolkodással kurvára nem lehet előre jutni, csak megragadni a jelenben . . . az meg vajmi kevés. Hál' Istennek ilyen emberek nem kerülnek vezető pozíciókba és főleg nem hoznak meg lényegi döntéseket, hanem szépen elvegetálnak a saját kis világukba."

    Hát öcsém, ki kell hogy ábrándítsalak, ezek az emberek átvitt és gyakorlati értelemben is vezetési pozícióban vannak. Naponta találkozok olyan sofőrökkel, akik láthatólag XXI. szd negatívok. Onnan ismered meg őket pl., hogy hiába írják rá a bankkártyára a pinkódot valamit akkor is elbaxnak és miattuk vár a sor 15 percet a pénztrárnál. Vagy ök azok, akik a TECSÓ parkoló egyirányú bevezetőjébe a forgalommal szembe hajtanak. Na most spékeld meg a produkciójukat egy kis CAD (Computer Augmented Drive) segítséggel!? Megvan?
    Mert ugye Murphy szerint is, amit el lehet baxni azt elbaxxák, de valamit igazán csak is számítógéppel lehet elbaxni!
    XD
    Utoljára szerkesztette: NEXUS6, 2015.01.16. 13:48:05
  • NEXUS6
    #15
    "hogy megnyomják a robotpilcsi gombját és az egészet rátolják a cégre"

    Fú mekkora cselt találtál ki! Biztos erre nem gondolnak majd a fejlesztőmérnökök és nem lesz minden esemény letárolva, hogy pontosan reprodukálják a balesetet. "

    Aha. Valóban, már vagy 30 éve rögzíti az ECU hogy balesetkor mi történt a kocsival, gyorsulási értékek, fék, piropatronok, akármi, hogy mikor pislantottál. És nem eccerű most sem egy baleset kivizsgálása.

    Akkor egy olyan szituba, amikor te valamit döntöttél a robotanyós meg belekap a kormányba, akkor majd a cég magára vállaja a felelősséget, amikor csak ő ért ehhez a kocsidhoz és valójában azt mond el amit ő akar? A robbanó légzsákok, meg más tervezési hibás alkatrészek okozta halálos balesetek ügyét évtizedekig tudták sumákolni, akkor a kocsidba berakott, öntudatra ébredt szkálynetet is körmük szakadtáig fogják és tudják védeni.
    Szerintem
  • NEXUS6
    #14
    Hát ja.
    Autópálya, parkolás, dugó ez már megy, nem egy vasziszdasz. Közepes forgalom autóuton, városban na arra kíváncsi vagyok, hogy mikor oldják meg.

    A gond az, hogy jogilag, technikailag az autópálya, parkolás értelmezhető lehatárolhaó, definiálható. Az azonban, hogy átlagos környezetben közepes forgalom van, vagy nincs az jogilag sem megfogható. Az sofőrre ma is rábaxxák, hogy ha gáz van, hogy ok, ok, betartotta a sebességhatárt, a követési távolságot stb, ami a kreszben van, de a végső érv, hogy nem az útviszonyoknak megfelelően vezetett. 2 év letöltendő, király. Ha a szoftvermérnők fakezű és benézett valamit, akkor én menjek kóterba!? Egy faszt, akkor inkább az én kocsimba ne legyen ilyen, aztán majd eldöntöm, hogy mi volt az útviszonyoknak megfelelő.

    Nem a robit kéne felspécizni, hanem az embernek adni olyan eszközöket, ami megkönnyíti a vezetést. Pl infrakamera, hátsó kamera képe a szélvédőre vetítve, meg hasonlók.
    Szerintem
  • kvp
    #13
    "A ford T-modellen meg nemigen volt tempomat, meg sávtartó rendszer sem, de lehet, hogy tévedek."

    Gazkarrogzito es tobbkuplungos, felautomata valto viszont igen. Az elso tempomatos amerikai szeria auto meg 1958-ban jott ki, az elso full szervos pedig egy evvel elotte.

    "Amióta új autónk van, és van benne távolságtartó tempomat, automatikus sávtartás, dugóban aktiválható követési rendszer, meg egy rahedli szenzor és egyéb automatika, azt nem értem, hogy miért nem vezet még magától . "

    Valojaban mar most is reszben magatol vezet. Ezekrol a technologiakrol allitja a fenti cikkben a porses szakerto, hogy 10 ev mulva lesznek csak elerhetoek. Mikozben a mas markaju autoknal mar most is hasznaljak az emberek. A lenyeg egyebkent a fokozatossag, igy szepen lassan vezetik be a kulonbozo megoldasokat, mig jogilag meg mindig az ember vezet. Kozben meg mar most is van par olyan auto ami teljesen magatol kepes kozlekedni es sok gyarto tud az autok tudasan tavoli szoftverfrissitessel fejleszteni. A nagy lepes majd az lesz, amikor a jogaszok es a poltikusok rajonnek, hogy mar ok is ilyen automata autokat hasznalnak evek ota es onnantol mar hivatalosan is hivhatjuk onvezetonek az autokat (mert egy savtarto, tavolsagtarto, tempomatos auto egy autopalyan ma mar gyakorlatilag onmukodoen megy) es nem kell 101 fele seged szoftver nevet rairni, hogy ne latszodjon (jogilag), hogy automata a jarmu.
  • Cat #12
    Most is tönkremehet a fék. A Toyotánál nemrég volt olyan, hogy az elektronikus gázpedál fennakadt, és egyfolytában gyorsult az autó. Asszem 9 ember halt meg, a cég dollármilliós kártérítést fizetett és több százezer autót volt kénytelen visszahívni.

    http://totalcar.hu/magazin/kozelet/2010/02/05/hogyan_eld_tul_a_toyotad/
  • who am I 7
    #11
    az ötlet maga nem vicc, senki nem mondta, de mivan ha bármi miatt bekrepál tényleg 2-3 év után..zárlat (vagy bármilyen környezeti behatás), bármi sz@r és mondjuk fékezés nélkül megy valakinek vagy az árokba 130-cal stb az is frankó lesz majd?

    Utoljára szerkesztette: who am I 7, 2015.01.16. 12:25:08
  • Lollerka
    #10
    es miert ne avatkozhatna be veszelyes helyzetben bekapcsolas nelkul is mint ahogy most is teszik egyes modelekben az utkozes elkerulese miatt?
  • M2 #9
    Vicces ez az ovis szint: amikor egyesek azt hiszik, hogy ami nekik az első másodpercben eszükbe jut, arról a témában dolgozó szakemberek nem gondoskodtak már évekkel ezelőtt.
  • M2 #8
    Akkor majd sípol.
  • M2 #7
    "hogy megnyomják a robotpilcsi gombját és az egészet rátolják a cégre"

    Fú mekkora cselt találtál ki! Biztos erre nem gondolnak majd a fejlesztőmérnökök és nem lesz minden esemény letárolva, hogy pontosan reprodukálják a balesetet.
  • M2 #6
    "Matthias Müller, a Porsche első embere kissé szkeptikusabban viszonyult a folyamathoz."

    Ezt csodálom, mert a konkerenseik autói már csak egy szándéknyira vannak a teljesen önmagát vezető autóktól.

    Idióták meg mindig voltak, akik szerint a fejlődés rossz - az is csak egy senkit nem érdeklő vélemény.
  • TomecK
    #5
    Aki az autóban lévő robotpilótákra, azt mondja, hogy vicc ez az egész, meg nem fog működni és mennyire is rossz dolog, az annyira ostoba, hogy valami félelmetes.

    Persze, hogy lesznek vele problémák, naná ! Nem lesz túl egyszerű megoldani sem technikailag, sem etikailag, sem pedig jogilag ezt a dolgot. Azért azon gondolkozzunk már el egy kicsit, hogy a repülést sem 300 fős utasszállítókkal kezdtük el. A ford T-modellen meg nemigen volt tempomat, meg sávtartó rendszer sem, de lehet, hogy tévedek.

    Amióta új autónk van, és van benne távolságtartó tempomat, automatikus sávtartás, dugóban aktiválható követési rendszer, meg egy rahedli szenzor és egyéb automatika, azt nem értem, hogy miért nem vezet még magától . . .

    Ilyen gondolkodással kurvára nem lehet előre jutni, csak megragadni a jelenben . . . az meg vajmi kevés. Hál' Istennek ilyen emberek nem kerülnek vezető pozíciókba és főleg nem hoznak meg lényegi döntéseket, hanem szépen elvegetálnak a saját kis világukba.
  • Frekvency
    #4
    vicc ez az egész...
  • Merwenus
    #3
    Engem jobban aggaszt, hogy mi van, ha bekrepál 130nál, és te nem figyelsz, mert előtte 2 évig használtad gond nélkül.
  • Cat #2
    Most is beparkol magától az autó, és ha elüt közben valakit akkor a sofőr a hibás.
  • NEXUS6
    #1
    Ez a dolog egy sor jogi kérdést vet fel. Ki a hibás és milyen mértékben a mikrobi aktiválása után egy balesetben.

    Szerintem egy csomó pert vesznek a nyakukba az autógyártók, mert sokan fogják megtenni egy súlyos helyzet közeledtével, hogy megnyomják a robotpilcsi gombját és az egészet rátolják a cégre. Csajok ijedtségből, fazónok rafkósságból.

    Ennek jó részét lehetne elkerülni, ha lenne egy sztenderd a robotpilcsire, hogy mikor milyen körülmények között milyen szintig kell tudnia helyesen vezetni. A robotpilcsi használatáról pedig levizsgáztatnák a sofőröket.

    Sajna ez valszeg nem így fog megtörténni, mert amit az egyik cég kifejleszt, abból megpróbál előnyt faragni és a szoftvert nem adja át, nem sztenderizálja. Akövetkező időszakban valószínűleg bonyolódik a helyzet az utakon.

    Szerintem.