MTI

Balesetmegelőző "okos" sisak kerékpárosoknak

Sisakba épített aktív balesetvédelmi technológiát fejlesztett ki a kerékpáros gázolások megelőzésére az Ericsson, a Volvo Cars és a POC védőfelszerelés gyártó vállalat - közölte az Ericsson.

A cégek együttműködésében kifejlesztett aktív védelmi technológia adatkapcsolatot létesít az alkalmazással ellátott Volvo gépkocsi és a kerékpáros sisak között és mindkét felet riasztja, ha túl közel kerülnek egymáshoz. A technológia olyan széles körben alkalmazott kerékpáros okostelefon alkalmazás, mint például a Strava, vagy valamely más hasonló alkalmazás pozícióadatait osztja meg a Volvo saját felhő rendszerének közvetítésével a jármű elektronikájával.

Amennyiben a pozícióadatok alapján ütközésveszélyes helyzet alakul ki, a rendszer mindkét felet figyelmezteti. A járművet pedig le is fékezi amellett, hogy a vezetőt a szélvédőre kivetített kijelző, a head-up display (HUD) révén tájékoztatja a kerékpáros helyzetéről. A rendszer előnye, hogy olyan esetben is láthatóvá teszi a kerékpárost a vezető számára, amikor az az út- és fényviszonyok, az időjárás, illetve a jármű holttere miatt nem lenne lehetséges.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • e98ff #2
    Semmi gond, mire ez elterjed mi már nem fogunk biciklizni :)
  • kvp #1
    Jo otlet, de viszonylag konnyen lehet visszaeni vele. Ha mobiltelennal onkent kiadott adatokat hasznal, akkor barmikor barmelyik auto ele be lehet vetiteni egy nemletezo biciklist, ezzel lefekezve a jarmuvet. Ez persze nem annyira gond, kiveve ha a mogotte levo nem tud rola, hogy az erintett kocsi a semmibol hirtelen veszfekezni fog.

    ps: Az most mellekes, hogy a cimmel ellentetben a biciklisek semmilyen uj termeket nem kapnak, csak a meglevo okostelefonos (v. okosoras) app-juk kaphat visszajelzest a kozelben levo volvo-k poziciojarol. Szoval sisakrol szo sincs, bar ha mindenkinel kotelezo lenne az online gps tracker (autoknal, bicikliseknel, gyalogosoknal), akkor lehet hogy valamivel kevesebb baleset lenne. Viszont a mai nyomkoveto technologiak meg nem eleg biztonsagosak es megbizhatoak ahhoz, hogy ez jol es visszaelesmentesen mukodjon.