Berta Sándor
Kiforratlanok a Samsung virtuális valóság-tervei
A dél-koreai gyártónak nagy tervei vannak azzal kapcsolatban, hogy milyen jövője lehet a virtuális valóság területén.
A Samsung hatalmas lehetőségeket lát a virtuális valóságban és szeretne ezen a területen is meghatározó szereplő lenni, ugyanakkor nincsen sem konkrét víziója, miként nincsenek pontos elképzelései sem. A konszern a nyáron fejlesztette ki az Oculus VR segítségével a saját virtuális valóság szemüvegét, amely a Gear VR nevet kapta. Az alkalmazott technikát nem a szemüvegben helyezték el, hanem az ahhoz kapcsolódó okostelefonban, ami rácsatlakoztatható a szemüvegre. Ez a projekt is azt mutatta, hogy a társaság lát lehetőségeket ebben a piacban, de azért okostelefonjukat nem hagyták volna ki belőle. További konkrét terveik nincsenek, csak az, hogy mielőbb szükségük lenne olyan alkalmazásokra, amely a felhasználókat arra ösztönzi, hogy megvásárolják a terméket.
Nick DiCarlo, a Samsung virtuális valóságért felelős alelnöke kiemelte, hogy ezen a területen nemcsak fantasztikus játékokra, hanem azoknál sokkal többre van szükség. Hogy mi lenne a legfontosabb oka a virtuális valóság használatának? Azt nem tudják, de van egy csomó ötletük. A számítógépes játékok és a videók egy jó kiindulópontot jelentenek, de szükség van még egy további fontos alkalmazási területre, ami a virtuális valóságot mindennapi funkcióvá teszi.
A Gear VR még az idén megjelenhet és közlése szerint a fejlesztők már alig tudják kivárni, hogy végre elkészíthessék rá az első programokat. DiCarlo ugyanakkor nem akarta elárulni, hogy a szemüveg pontosan mikor jelenik majd meg. Minimum hardverként a Note 4-et nevezte meg, de hogya a jövőbeli verziók (Note 5 vagy Galaxy S6) hogyan fognak passzolni a headsetbe, arról fogalma sincs.
A Samsung hatalmas lehetőségeket lát a virtuális valóságban és szeretne ezen a területen is meghatározó szereplő lenni, ugyanakkor nincsen sem konkrét víziója, miként nincsenek pontos elképzelései sem. A konszern a nyáron fejlesztette ki az Oculus VR segítségével a saját virtuális valóság szemüvegét, amely a Gear VR nevet kapta. Az alkalmazott technikát nem a szemüvegben helyezték el, hanem az ahhoz kapcsolódó okostelefonban, ami rácsatlakoztatható a szemüvegre. Ez a projekt is azt mutatta, hogy a társaság lát lehetőségeket ebben a piacban, de azért okostelefonjukat nem hagyták volna ki belőle. További konkrét terveik nincsenek, csak az, hogy mielőbb szükségük lenne olyan alkalmazásokra, amely a felhasználókat arra ösztönzi, hogy megvásárolják a terméket.
Nick DiCarlo, a Samsung virtuális valóságért felelős alelnöke kiemelte, hogy ezen a területen nemcsak fantasztikus játékokra, hanem azoknál sokkal többre van szükség. Hogy mi lenne a legfontosabb oka a virtuális valóság használatának? Azt nem tudják, de van egy csomó ötletük. A számítógépes játékok és a videók egy jó kiindulópontot jelentenek, de szükség van még egy további fontos alkalmazási területre, ami a virtuális valóságot mindennapi funkcióvá teszi.
A Gear VR még az idén megjelenhet és közlése szerint a fejlesztők már alig tudják kivárni, hogy végre elkészíthessék rá az első programokat. DiCarlo ugyanakkor nem akarta elárulni, hogy a szemüveg pontosan mikor jelenik majd meg. Minimum hardverként a Note 4-et nevezte meg, de hogya a jövőbeli verziók (Note 5 vagy Galaxy S6) hogyan fognak passzolni a headsetbe, arról fogalma sincs.