Berta Sándor
A streaming teljesen háttérbe szoríthatja a letöltéseket
Az átalakuló zenei piacon erős vetélytársakkal kell szembe nézniük a nagy IT-cégeknek.
A letöltések néhány évvel ezelőtt leváltották a zenei CD-ket, azonban most úgy tűnik, hogy nem kerülhetik el a sorsukat és a következő esztendőkben át kell adniuk a helyüket a streaming-ajánlatoknak - legalábbis ezt prognosztizálta az eco német internetgazdasági szövetség. Michael Westphal, az eco streaming médiacsoportjának vezetője elmondta, hogy a zeneipar a következő nagy átalakulás előtt áll, ezt támasztja alá az is, hogy tavasszal a Deutsche Telekom leállította a Musicload nevű szolgáltatását. A háttérben az áll, hogy egyre vonzóbb és olcsóbb a streaming-kínálat és az emberek egyre kevésbé érdeklődnek az MP3-letöltések iránt.
A változásokra az Amazon és - az iTunes miatt - az Apple vezetőinek is fel kell készülniük, ki kell építeniük a versenyképes streaming-szolgáltatásaikat, csak így maradhatnak ugyanis meghatározóak ezen a piacon. De még így is kérdéses, hogy a két vállalat, vagy akár a Google mire megy majd a Spotify, a Simfy vagy éppen a Deezer ellen. A döntő szempontok, hogy melyik cégnél vannak átlátható havi költségek, illetve mobil és kellően átfogó zenei kínálat.
Westphal szerint kétségtelen, hogy a streaming jelenti a digitális zene jövőjét és a következő években alapvetően meg fogja változtatni a zenei ágazatot. Amelyik piaci szereplő ezt nem ismeri fel és nem vált, az könnyen lemaradhat a versenyben.
A streamingpiacon többek között a YouTube is meg akar jelenni, miközben a Spotify már 10 millió előfizetővel rendelkezik, míg a magyar digitális zenei piac félmilliárd forintra nőtt.
A letöltések néhány évvel ezelőtt leváltották a zenei CD-ket, azonban most úgy tűnik, hogy nem kerülhetik el a sorsukat és a következő esztendőkben át kell adniuk a helyüket a streaming-ajánlatoknak - legalábbis ezt prognosztizálta az eco német internetgazdasági szövetség. Michael Westphal, az eco streaming médiacsoportjának vezetője elmondta, hogy a zeneipar a következő nagy átalakulás előtt áll, ezt támasztja alá az is, hogy tavasszal a Deutsche Telekom leállította a Musicload nevű szolgáltatását. A háttérben az áll, hogy egyre vonzóbb és olcsóbb a streaming-kínálat és az emberek egyre kevésbé érdeklődnek az MP3-letöltések iránt.
A változásokra az Amazon és - az iTunes miatt - az Apple vezetőinek is fel kell készülniük, ki kell építeniük a versenyképes streaming-szolgáltatásaikat, csak így maradhatnak ugyanis meghatározóak ezen a piacon. De még így is kérdéses, hogy a két vállalat, vagy akár a Google mire megy majd a Spotify, a Simfy vagy éppen a Deezer ellen. A döntő szempontok, hogy melyik cégnél vannak átlátható havi költségek, illetve mobil és kellően átfogó zenei kínálat.
Westphal szerint kétségtelen, hogy a streaming jelenti a digitális zene jövőjét és a következő években alapvetően meg fogja változtatni a zenei ágazatot. Amelyik piaci szereplő ezt nem ismeri fel és nem vált, az könnyen lemaradhat a versenyben.
A streamingpiacon többek között a YouTube is meg akar jelenni, miközben a Spotify már 10 millió előfizetővel rendelkezik, míg a magyar digitális zenei piac félmilliárd forintra nőtt.