Berta Sándor
Heteken belül indul az Amazon zenei streaming-platformja
Új szereplővel bővülhet a zenei streaming-piac: az Amazon júniusban vagy júliusban jelenhet meg ezen a területen.
A Buzzfeed beszámolója szerint az új oldal ugyanakkor komoly korlátozással érkezik: csak olyan zeneszámokhoz és zenei albumokhoz kínál hozzáférést, amelyek legalább hat hónaposak vagy még régebbiek. A kereskedőóriásnak két nagy kiadóval (Sony Music Entertainment, Warner Music Group) és számos kisebb független kiadóval sikerült megállapodnia, viszont egyelőre kérdéses, hogy sikerül-e belátható időn belül egyezségre jutni a harmadik nagy zenei kiadó, a Universal Music Group vezetőivel is.
A korlátozott kínálat miatt az új platform komoly hátrányban lesz a legnagyobb konkurensekkel (Spotify, Radio, Beats Music) szemben. Az Amazon jelenleg több mint 20 millió Prime-taggal rendelkezik, akik számára a zenei ajánlat csak hab lenne a tortán. A társaság jól időzít, hiszen a Billboard zenei magazin arról írt, hogy az esztendő első negyedévében a CD-eladások 12,5 százalékkal csökkentek, míg a streaming-szolgáltatások piaci részesedése 34,7 százalékkal nőtt.
Az Amazon egyre inkább kiépíti a médiapiaci jelenlétét, hiszen már a tulajdonában van a Lovefilm online filmkölcsönző platform is, amely szintén kínál streaming-ajánlatot. Emellett egy ideje beltéri egység piacra dobását tervezi.
A Buzzfeed beszámolója szerint az új oldal ugyanakkor komoly korlátozással érkezik: csak olyan zeneszámokhoz és zenei albumokhoz kínál hozzáférést, amelyek legalább hat hónaposak vagy még régebbiek. A kereskedőóriásnak két nagy kiadóval (Sony Music Entertainment, Warner Music Group) és számos kisebb független kiadóval sikerült megállapodnia, viszont egyelőre kérdéses, hogy sikerül-e belátható időn belül egyezségre jutni a harmadik nagy zenei kiadó, a Universal Music Group vezetőivel is.
A korlátozott kínálat miatt az új platform komoly hátrányban lesz a legnagyobb konkurensekkel (Spotify, Radio, Beats Music) szemben. Az Amazon jelenleg több mint 20 millió Prime-taggal rendelkezik, akik számára a zenei ajánlat csak hab lenne a tortán. A társaság jól időzít, hiszen a Billboard zenei magazin arról írt, hogy az esztendő első negyedévében a CD-eladások 12,5 százalékkal csökkentek, míg a streaming-szolgáltatások piaci részesedése 34,7 százalékkal nőtt.
Az Amazon egyre inkább kiépíti a médiapiaci jelenlétét, hiszen már a tulajdonában van a Lovefilm online filmkölcsönző platform is, amely szintén kínál streaming-ajánlatot. Emellett egy ideje beltéri egység piacra dobását tervezi.