Berta Sándor
10 millió előfizetővel rendelkezik a Spotify
Mérföldkőhöz érkezett a brit-svéd zenei streaming-platform, mely növekedését elsősorban az amerikai piacnak köszönheti.
A cég szolgáltatását jelenleg 40 millióan használják, s közülük 10 millióan előfizetők, a streaming-ajánlatai jelenleg a világ 56 országában hozzáférhetők. A Spotify már tavaly októberben jelezte, hogy terjeszkedni akar és immár 2013 decembere óta Magyarországon is elérhető. Akkor még 24 millió aktív felhasználója és 6 millió előfizetője volt. Ugyan a vállalkozás aprónak tűnik az iTunes, a YouTube vagy a Netflix mellett, a piac szereplőinek (Pandora Media, Beats Music, Deezer, Soundcloud) nagyon is komolyan kell venniük. A társaság a saját adatai alapján immár a második legfontosabb bevételi forrás az európai lemezkiadók számára és a világ legnagyobb streaming-platformja.
A Spotify elsősorban annak köszönhette a növekedését, hogy három évvel ezelőtt belépett az amerikai piacra. Daniel Ek cégvezető és társalapító számára korábban a legfontosabb cél a felhasználói tábor növelése volt - nos, ezt sikerült is teljesíteni.
A menedzser azt nyilatkozta, hogy a szolgáltatás az idén elérhető lesz többek között Japánban és Oroszországban is. A terjeszkedéssel párhuzamosan ugyanakkor a kiadások is növekednek. Tavaly a 434 millió euró bevétel dacára is összességében veszteségesek voltak, 59 millió euró mínuszban zártak. A bevétel legnagyobb része az előfizetőktől folyik be, akik havonta akár 10 eurót is fizetnek. A költségek 70 százalékát a lemezkiadóknak, a szerzői jogtulajdonosoknak és a művészeknek fizetett licencdíjak teszik ki. A Spotify az elmúlt hónapokban kiépítette az ingyenes, reklámokkal finanszírozott szolgáltatását is, amellyel elsősorban a fiatal felhasználókat célozza meg.
A cég szolgáltatását jelenleg 40 millióan használják, s közülük 10 millióan előfizetők, a streaming-ajánlatai jelenleg a világ 56 országában hozzáférhetők. A Spotify már tavaly októberben jelezte, hogy terjeszkedni akar és immár 2013 decembere óta Magyarországon is elérhető. Akkor még 24 millió aktív felhasználója és 6 millió előfizetője volt. Ugyan a vállalkozás aprónak tűnik az iTunes, a YouTube vagy a Netflix mellett, a piac szereplőinek (Pandora Media, Beats Music, Deezer, Soundcloud) nagyon is komolyan kell venniük. A társaság a saját adatai alapján immár a második legfontosabb bevételi forrás az európai lemezkiadók számára és a világ legnagyobb streaming-platformja.
A Spotify elsősorban annak köszönhette a növekedését, hogy három évvel ezelőtt belépett az amerikai piacra. Daniel Ek cégvezető és társalapító számára korábban a legfontosabb cél a felhasználói tábor növelése volt - nos, ezt sikerült is teljesíteni.
A menedzser azt nyilatkozta, hogy a szolgáltatás az idén elérhető lesz többek között Japánban és Oroszországban is. A terjeszkedéssel párhuzamosan ugyanakkor a kiadások is növekednek. Tavaly a 434 millió euró bevétel dacára is összességében veszteségesek voltak, 59 millió euró mínuszban zártak. A bevétel legnagyobb része az előfizetőktől folyik be, akik havonta akár 10 eurót is fizetnek. A költségek 70 százalékát a lemezkiadóknak, a szerzői jogtulajdonosoknak és a művészeknek fizetett licencdíjak teszik ki. A Spotify az elmúlt hónapokban kiépítette az ingyenes, reklámokkal finanszírozott szolgáltatását is, amellyel elsősorban a fiatal felhasználókat célozza meg.