Berta Sándor

Zenei szolgáltatást vett a Google

A Songza segítségével minden helyzetre összeállíthatók lejátszási listák - a keresőcég ezzel turbózná fel többi saját szolgáltatását.

Zuhanyozás, autóvezetés vagy éppen futás közben sokan szeretnek zenét hallgatni. A Songza nevű streaming-szolgáltatás ilyenkor igazán hasznos, ugyanis a segítségével elkészített egyes listák alkalmazkodhatnak a különböző napszakokhoz, a stílusirányzatokhoz, de akár a felhasználó hangulatához és az aktuális tartózkodási helyén lévő időjáráshoz is. A céget most felvásárolta a Google, a hírt a Songza megerősítette.

A The New York Times értesülései alapján a vételár mintegy 39 millió dollár volt. Június elején a The New York Post még arról számolt be, hogy több mint 15 millió dolláros üzletről lehet szó. A Billboard zenei szaklap viszont most már arról írt, hogy ez az összeg jóval magasabb volt.


A Songza jelenleg kizárólag Észak-Amerikában érhető el és a tavalyi év végén 5,5 millióan használták rendszeresen. A Google megerősítette, hogy az ingyenes, reklámokkal finanszírozott szolgáltatás egy ideig még biztosan változatlan formában fog működni, az IT-óriás azonban később szeretné, ha a Google Play Music profitálhatna a Songzából, s a legnépszerűbb funkciókat mind a Google Play Music, mind a YouTube rendszerébe integrálnák. A Songza fejlesztői a cég honlapján azt : nagyon örülnek annak, hogy a Google részévé válhatnak. A szolgáltatáshoz egyaránt elérhetők az iOS- és Android-kompatibilis alkalmazások.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!