Gyurkity Péter
Csúszik a Samsung Tizen-okostelefonja, szorongatják a céget a kínai gyártók
Mégsem kerül sor időben Tizenes telefonjuk oroszországi rajtjára. Az eladási listákat eddig magabiztosan vezető gyártó a kínai riválisok miatt veszít súlyából.
Június elején még arról számolhattunk be, hogy az első, Tizen mobil operációs rendszert futtató készülék még a nyáron felbukkan, mégpedig az első körben Oroszországban, ezt pedig a többi régió követi még szintén a harmadik negyedév folyamán. A Samsung most jelezte, hogy erre mégsem kerül sor, mivel a Tizen még további csiszolásra szorul.
Az ökoszisztéma javításának szükségességét kiemelő bejelentés elsősorban arra utal, hogy az alkalmazások terén van még mit javítani a platformon, vagyis arra törekednek majd, hogy az elsőként csatlakozó felhasználók minél több különböző app közül választhassanak. Az újabb csúszás meglehetősen kényelmetlen a cég számára, hiszen erre a korábbiakban több alkalommal is sor került, júniusban pedig újból megerősítették, hogy a nyár közepi oroszországi rajtot biztosra vehetjük – úgy tűnik, a tervek mégis változtak.
Samsung Z
A Samsung Z tehát valamikor később jelenik csak meg, bár erről – hivatalos információ híján - szintén megoszlanak a vélemények. Egyes orosz elemzők szerint az idei debütálás már kizárt, mások azonban még mindig optimisták és szeretnék valamikor az ősz folyamán kezükbe venni az első példányokat. A fejlemények terén egyébként a partnereknél sem túl rózsás a kép, hiszen a japán NTT DoCoMo úgy döntött, hogy mégsem dobja piacra a Samsung ZeQ okostelefont, míg a francia Orange szolgáltató felfüggesztette saját rajtjának előkészületeit. Azt nem tudni, hogy a hosszú távú tervek mennyiben változtak, a Samsung egyelőre nem nyilatkozik erről.
Összeladások tekintetében is van aggódni valója a cégnek: az utóbbi években megszokhattuk, hogy az okostelefonok versenyében ők állnak az első helyen, a többiek pedig messze leszakadva tőle követik, a teljes torta jóval kisebb szeleteit birtokolva, de most a kínai gyártók előretörése miatt gyengülni látszik a trend, a dél-koreai cég jóval kevésbé érezheti biztonságban előnyét.
Az IDC most tette közzé a legutóbbi negyedévre vonatkozó adatait, amelyekből kitűnik, hogy a Samsung – bár továbbra is a lista élén áll – a megszokottnál jóval kisebb részesedést tudott kihasítani magának az új szállítások terén. Itt az egy évvel korábbi eredményhez képest már csak az új szállítmányok egynegyedét mondhatták magukénak, ám az első ötben szintén helyet kapó Apple és LG részaránya is visszaesett. Javítani tudtak viszont a kínai gyártók, a Huawei már csaknem 7 százalékra jött fel, ezzel a harmadik helyen végzett, míg a Lenovo 5,4 százalékkal a negyedik lett.
A Kantar arra hívja fel a figyelmet saját anyagában, hogy míg Európában az Android az operációs rendszerek versenyében 74 százalékkal vezet, az Apple 15,3 százalékkal a második, a Windows Phone pedig 8,8 százalékkal a harmadik, a szintén kínai Xiaomi a számukra hazai piacon már a második helyet kaparintotta meg, leszorítva onnan az Apple-t. Előbbi január és május között az összes eladások 21 százalékát mutathatta fel az országban, míg utóbbi cég már csak 16 százalékot tudott megtartani magának – a Samsung 23 százalékkal itt is vezet, ám első helye már egyértelműen veszélyben forog.
A Xiaomi érdekes módon nem a hagyományos mobiltelefonok tulajdonosait hozta át az okostelefonok szegmensébe, vásárlóik 70 százaléka ugyanis valamilyen régebbi okos készülékről váltott, legnagyobb részük pedig éppen a Samsungtól jött át.
Június elején még arról számolhattunk be, hogy az első, Tizen mobil operációs rendszert futtató készülék még a nyáron felbukkan, mégpedig az első körben Oroszországban, ezt pedig a többi régió követi még szintén a harmadik negyedév folyamán. A Samsung most jelezte, hogy erre mégsem kerül sor, mivel a Tizen még további csiszolásra szorul.
Az ökoszisztéma javításának szükségességét kiemelő bejelentés elsősorban arra utal, hogy az alkalmazások terén van még mit javítani a platformon, vagyis arra törekednek majd, hogy az elsőként csatlakozó felhasználók minél több különböző app közül választhassanak. Az újabb csúszás meglehetősen kényelmetlen a cég számára, hiszen erre a korábbiakban több alkalommal is sor került, júniusban pedig újból megerősítették, hogy a nyár közepi oroszországi rajtot biztosra vehetjük – úgy tűnik, a tervek mégis változtak.
Samsung Z
A Samsung Z tehát valamikor később jelenik csak meg, bár erről – hivatalos információ híján - szintén megoszlanak a vélemények. Egyes orosz elemzők szerint az idei debütálás már kizárt, mások azonban még mindig optimisták és szeretnék valamikor az ősz folyamán kezükbe venni az első példányokat. A fejlemények terén egyébként a partnereknél sem túl rózsás a kép, hiszen a japán NTT DoCoMo úgy döntött, hogy mégsem dobja piacra a Samsung ZeQ okostelefont, míg a francia Orange szolgáltató felfüggesztette saját rajtjának előkészületeit. Azt nem tudni, hogy a hosszú távú tervek mennyiben változtak, a Samsung egyelőre nem nyilatkozik erről.
Összeladások tekintetében is van aggódni valója a cégnek: az utóbbi években megszokhattuk, hogy az okostelefonok versenyében ők állnak az első helyen, a többiek pedig messze leszakadva tőle követik, a teljes torta jóval kisebb szeleteit birtokolva, de most a kínai gyártók előretörése miatt gyengülni látszik a trend, a dél-koreai cég jóval kevésbé érezheti biztonságban előnyét.
Az IDC most tette közzé a legutóbbi negyedévre vonatkozó adatait, amelyekből kitűnik, hogy a Samsung – bár továbbra is a lista élén áll – a megszokottnál jóval kisebb részesedést tudott kihasítani magának az új szállítások terén. Itt az egy évvel korábbi eredményhez képest már csak az új szállítmányok egynegyedét mondhatták magukénak, ám az első ötben szintén helyet kapó Apple és LG részaránya is visszaesett. Javítani tudtak viszont a kínai gyártók, a Huawei már csaknem 7 százalékra jött fel, ezzel a harmadik helyen végzett, míg a Lenovo 5,4 százalékkal a negyedik lett.
A Kantar arra hívja fel a figyelmet saját anyagában, hogy míg Európában az Android az operációs rendszerek versenyében 74 százalékkal vezet, az Apple 15,3 százalékkal a második, a Windows Phone pedig 8,8 százalékkal a harmadik, a szintén kínai Xiaomi a számukra hazai piacon már a második helyet kaparintotta meg, leszorítva onnan az Apple-t. Előbbi január és május között az összes eladások 21 százalékát mutathatta fel az országban, míg utóbbi cég már csak 16 százalékot tudott megtartani magának – a Samsung 23 százalékkal itt is vezet, ám első helye már egyértelműen veszélyben forog.
A Xiaomi érdekes módon nem a hagyományos mobiltelefonok tulajdonosait hozta át az okostelefonok szegmensébe, vásárlóik 70 százaléka ugyanis valamilyen régebbi okos készülékről váltott, legnagyobb részük pedig éppen a Samsungtól jött át.