Berta Sándor
A Nike leállítja a viselhető termékek fejlesztését
A cipőgyártó a hardvertől a fitnesz-szoftverek felé fordul, ami logikus döntés annak tekintetében, hogy így kikerülheti a harcot az Google által fejlesztett Android Wear-t futtató viselhető termékekkel, és az Apple régóta várt iWatch nevű órájával.
A döntés azt jelenti, hogy beszüntetik többek között az iOS-t futtató, Fuelband nevű fitneszkarkötő gyártását. A készüléknek tavaly októberben mutatták be az új változatát és a tervek szerint idén ősszel is megjelent volna belőle egy új verzió.
A bennfentesektől kiszivárgott információkból kiderült, hogy a múlt hét végén elbocsátották a fitneszkarkötő fejlesztéséért felelős csapat zömét. Brian Strong, a Nike szóvivője kijelentette, hogy dinamikus globális vállalatként az erőforrásaikat folyamatosan az üzleti prioritásaikhoz igazítják. A társaság technológiai víziójába egyszerűen nem férnek bele a viselhető termékek. A 70 szakemberből álló hardvercsapat tagjait már tájékoztatták a döntésről. Közülük harmincan a Nike hongkongi kirendeltségén dolgoztak, míg a többiek a konszern oregoni központjában. A csoport a digitális sportrészleghez tartozott, amely kereken 200 embert foglalkoztat. A döntés ugyanakkor nem érinti a webes szoftverekért felelős Digital Tech nevű részleget.
A FuelBand forgalmazását nem állítják le, a kapcsolódó alkalmazást továbbfejlesztik, valamint a terméktámogatás is megmarad. A bejelentés hátterében alighanem az állhat, hogy a termék nem váltotta be a hozzáfűzött reményeket, a másik ok pedig az lehet, hogy egyre több gyártó jelenik meg a piacon. A Nike sosem árulta el, hogy pontosan hány darabot adtak el a fitneszkarkötőből, a Nike+ platform ugyanakkor digitális alkalmazás-ökorendszerként nagyon sikeres. Tavaly augusztusban 18 millióan használták, ebben a hónapban pedig eddig 28 millióan. A jövőben ráadásul elképzelhetőnek tűnik, hogy a gyártó együttműködik az Apple mérnökeivel.
A Cnet megjegyzi, hogy az Apple vezérigazgatója, Tim Cook az iPad Mini 2012 októberi bemutatásakor FuelBandet viselt, és 9 éve benn ül a cég igazgatótanácsában. Ennek volt köszönhető az is, hogy a Nike egy iPodhoz kapcsolt cipőszenzorral már nagyon korán, 2006-ban belépett a viselhető termékek piacára. A kapcsolat mindkét fél számára gyümölcsöző lehet, hiszen az Apple hardverekben, míg a Nike cipőkben utazik, azaz egyik fél sem látja versenytársnak a másikat. Ez azt is jelenti, hogy nemsokára már egy Apple termék lesz Tim Cook karján, de ha azon majd Nike szoftver fut, jó döntést hozott most a cég.
A döntés azt jelenti, hogy beszüntetik többek között az iOS-t futtató, Fuelband nevű fitneszkarkötő gyártását. A készüléknek tavaly októberben mutatták be az új változatát és a tervek szerint idén ősszel is megjelent volna belőle egy új verzió.
A bennfentesektől kiszivárgott információkból kiderült, hogy a múlt hét végén elbocsátották a fitneszkarkötő fejlesztéséért felelős csapat zömét. Brian Strong, a Nike szóvivője kijelentette, hogy dinamikus globális vállalatként az erőforrásaikat folyamatosan az üzleti prioritásaikhoz igazítják. A társaság technológiai víziójába egyszerűen nem férnek bele a viselhető termékek. A 70 szakemberből álló hardvercsapat tagjait már tájékoztatták a döntésről. Közülük harmincan a Nike hongkongi kirendeltségén dolgoztak, míg a többiek a konszern oregoni központjában. A csoport a digitális sportrészleghez tartozott, amely kereken 200 embert foglalkoztat. A döntés ugyanakkor nem érinti a webes szoftverekért felelős Digital Tech nevű részleget.
A FuelBand forgalmazását nem állítják le, a kapcsolódó alkalmazást továbbfejlesztik, valamint a terméktámogatás is megmarad. A bejelentés hátterében alighanem az állhat, hogy a termék nem váltotta be a hozzáfűzött reményeket, a másik ok pedig az lehet, hogy egyre több gyártó jelenik meg a piacon. A Nike sosem árulta el, hogy pontosan hány darabot adtak el a fitneszkarkötőből, a Nike+ platform ugyanakkor digitális alkalmazás-ökorendszerként nagyon sikeres. Tavaly augusztusban 18 millióan használták, ebben a hónapban pedig eddig 28 millióan. A jövőben ráadásul elképzelhetőnek tűnik, hogy a gyártó együttműködik az Apple mérnökeivel.
A Cnet megjegyzi, hogy az Apple vezérigazgatója, Tim Cook az iPad Mini 2012 októberi bemutatásakor FuelBandet viselt, és 9 éve benn ül a cég igazgatótanácsában. Ennek volt köszönhető az is, hogy a Nike egy iPodhoz kapcsolt cipőszenzorral már nagyon korán, 2006-ban belépett a viselhető termékek piacára. A kapcsolat mindkét fél számára gyümölcsöző lehet, hiszen az Apple hardverekben, míg a Nike cipőkben utazik, azaz egyik fél sem látja versenytársnak a másikat. Ez azt is jelenti, hogy nemsokára már egy Apple termék lesz Tim Cook karján, de ha azon majd Nike szoftver fut, jó döntést hozott most a cég.