Berta Sándor
Túl sokat akarnak fogni az okosóra-piac szereplői
Eric Migicovsky, a Pebble okosóra-gyártó vezérigazgatója úgy véli, hogy vetélytársaik túl sok funkciót akarnak belezsúfolni az aprócska eszközökbel, ami a használhatóság rovására megy.
A cég vezetője szerint a legjobb pozícióban vannak ahhoz, hogy gyorsan reagáljanak, különböző dolgokat próbáljanak ki és kitalálják, hogy milyen ötlet működik. Ezzel szemben a konkurenseik túl sok funkciót próbálnak meg integrálni saját modelljeikbe. A Pebble a Kickstarter nevű Crowdfunding-platform segítségével több mint 10 millió dollár támogatást gyűjtött össze mintegy 68 000 ember segítségével és az általa gyártott termék már a Best Buy amerikai áruházlánc üzleteiben is elérhető. Július közepén már több mint 275 000 megrendelést regisztráltak és az alkalmazásletöltések száma meghaladta az egymilliót.
A készülék 150 dollárba kerül, ezzel szemben a Sony Smart Watch 2 ára 179 euró lesz, míg a Samsung Galaxy Gearért 299 dollárt kérnek. Amíg a dél-koreai cég órája egy feltöltéssel 24 órát bír ki, addig a Pebble esetében ez az idő egy hét. Migicovsky éppen ezért véli úgy, hogy a vetélytársaik még nem értették meg a Pebble sikerének titkát.
Migicovsky szerint ezek olyan eszközök, amelyek túl sok funkcióval vannak felszerelve. Senki sem gondolkozott azon, hogy miként férnek bele az emberek életébe. Ezzel szemben a Pebble azért viszonylag sikeres, mert kevés dologra összpontosít, de ezeket azonban jól teszi. Használata közben a felhasználóknak nem nagyon kell az üzemidőre vagy a különböző környezeti hatásokra gondolnia. Az üzletember álláspontja az, hogy az ilyen órák úgy kapcsolódnak az okostelefonokhoz, mint kliensek a szerverekhez. Ezek a megoldások senkit sem késztetnek az élete megváltoztatására, sokkal inkább az élet részévé válnak. Az emberek megszokták, hogy a csuklójukon valamilyen technikai eszközt hordanak, így kevésbé idegenkednek az okosóráktól.
A Pebble kapcsán elmondta, hogy mind a technikát, mind az alkalmazásplatformot továbbfejlesztik, ugyanakkor némi problémát jelent, hogy csak az Android és az iOS szerepel csak a támogatott mobil platformok listáján.
A cég vezetője szerint a legjobb pozícióban vannak ahhoz, hogy gyorsan reagáljanak, különböző dolgokat próbáljanak ki és kitalálják, hogy milyen ötlet működik. Ezzel szemben a konkurenseik túl sok funkciót próbálnak meg integrálni saját modelljeikbe. A Pebble a Kickstarter nevű Crowdfunding-platform segítségével több mint 10 millió dollár támogatást gyűjtött össze mintegy 68 000 ember segítségével és az általa gyártott termék már a Best Buy amerikai áruházlánc üzleteiben is elérhető. Július közepén már több mint 275 000 megrendelést regisztráltak és az alkalmazásletöltések száma meghaladta az egymilliót.
A készülék 150 dollárba kerül, ezzel szemben a Sony Smart Watch 2 ára 179 euró lesz, míg a Samsung Galaxy Gearért 299 dollárt kérnek. Amíg a dél-koreai cég órája egy feltöltéssel 24 órát bír ki, addig a Pebble esetében ez az idő egy hét. Migicovsky éppen ezért véli úgy, hogy a vetélytársaik még nem értették meg a Pebble sikerének titkát.
Migicovsky szerint ezek olyan eszközök, amelyek túl sok funkcióval vannak felszerelve. Senki sem gondolkozott azon, hogy miként férnek bele az emberek életébe. Ezzel szemben a Pebble azért viszonylag sikeres, mert kevés dologra összpontosít, de ezeket azonban jól teszi. Használata közben a felhasználóknak nem nagyon kell az üzemidőre vagy a különböző környezeti hatásokra gondolnia. Az üzletember álláspontja az, hogy az ilyen órák úgy kapcsolódnak az okostelefonokhoz, mint kliensek a szerverekhez. Ezek a megoldások senkit sem késztetnek az élete megváltoztatására, sokkal inkább az élet részévé válnak. Az emberek megszokták, hogy a csuklójukon valamilyen technikai eszközt hordanak, így kevésbé idegenkednek az okosóráktól.
A Pebble kapcsán elmondta, hogy mind a technikát, mind az alkalmazásplatformot továbbfejlesztik, ugyanakkor némi problémát jelent, hogy csak az Android és az iOS szerepel csak a támogatott mobil platformok listáján.