Berta Sándor
Szkeptikusak az óragyártók a hordható Android kapcsán
A gyártók többsége nem túl optimista az Android Wear operációs rendszerrel kapcsolatban.
A ComputerBase IT-oldal megkeresett hét céget (Citizen, Casio, Jacques Lemans, Junkers, Seiko, Timex, Tissot) és arra volt kíváncsi, hogy mi a véleményük a Google által márciusban bejelentett szoftverről, s hogy azt választanák vagy a saját megoldásukat. Az Android Wear támogatását bejelentő Fossil csoport is kifejtette az álláspontját. A kérdésekre a Timex, a Citizen, a Casio és a Fossil válaszolt. E szerint ugyan figyelmesen követik az okosórák piacát és a megvalósított fejlesztéseket, de még szkeptikusak. A vállalatok a digitális termékek megjelenésének és erősödésének tükrében a saját hagyományaik megőrzését tartják a legnagyobb kihívásnak.
A Timex érdekesnek és jövőbe mutatónak, de nem elég kiforrottnak tartja az okosórákat. Ezért nem akarja elsietni a piacon való megjelenését, hiszen az elsődleges cél a hagyományok megőrzése. Jelenleg az okosórák a mobilok "meghosszabbításai", ezért nem nyújtanak nagy többletértéket és a cégnek kevéssé fontosak üzleti szempontból. Nem is tartja azokat fenyegetőnek a készülékei számára, de azért megjegyzik, hogy izgalmas piacról van szó.
A Citizen sem akar egyelőre okosórákat gyártani. Ennek oka, hogy a vállalat nem gyárt digitális órákat. Ugyan nem utasítják el eleve az ötletet, de úgy vélik: az aktuális trendet sokan túlértékelik. Egy tanulmányt idéztek, melynek alapján a viselhető eszközöket az emberek eleinte rendszeresen hordják, de az esetek 70 százalékában 6 hónap után szinte "elfelejtik".
A Casio már nyitott a klasszikus és az okosórák szimbiózisára. Bizonyos termékei képesek lesznek kapcsolatba lépni a mobiltelefonokkal, ehhez pedig a Bluetooth 4.0 technológiát használják majd. Sípolással vagy rezgő jelzéssel felhívják a figyelmet a beérkező e-mailekre és hívásokra, lehetővé teszik a zeneszámokhoz való hozzáférést és szinkronizálják a mobiltelefon óráját az időzóna váltásakor. A Fossil csoport viszont egyértelműen kiállt az Android Wear mellett. A társaság nem óragyártó, sokkal inkább a divatpiacon van jelen. A saját fejlesztései még nagyon kiforratlanok és nem tartalmaznak fontos funkciókat.
A ComputerBase IT-oldal megkeresett hét céget (Citizen, Casio, Jacques Lemans, Junkers, Seiko, Timex, Tissot) és arra volt kíváncsi, hogy mi a véleményük a Google által márciusban bejelentett szoftverről, s hogy azt választanák vagy a saját megoldásukat. Az Android Wear támogatását bejelentő Fossil csoport is kifejtette az álláspontját. A kérdésekre a Timex, a Citizen, a Casio és a Fossil válaszolt. E szerint ugyan figyelmesen követik az okosórák piacát és a megvalósított fejlesztéseket, de még szkeptikusak. A vállalatok a digitális termékek megjelenésének és erősödésének tükrében a saját hagyományaik megőrzését tartják a legnagyobb kihívásnak.
A Timex érdekesnek és jövőbe mutatónak, de nem elég kiforrottnak tartja az okosórákat. Ezért nem akarja elsietni a piacon való megjelenését, hiszen az elsődleges cél a hagyományok megőrzése. Jelenleg az okosórák a mobilok "meghosszabbításai", ezért nem nyújtanak nagy többletértéket és a cégnek kevéssé fontosak üzleti szempontból. Nem is tartja azokat fenyegetőnek a készülékei számára, de azért megjegyzik, hogy izgalmas piacról van szó.
A Citizen sem akar egyelőre okosórákat gyártani. Ennek oka, hogy a vállalat nem gyárt digitális órákat. Ugyan nem utasítják el eleve az ötletet, de úgy vélik: az aktuális trendet sokan túlértékelik. Egy tanulmányt idéztek, melynek alapján a viselhető eszközöket az emberek eleinte rendszeresen hordják, de az esetek 70 százalékában 6 hónap után szinte "elfelejtik".
A Casio már nyitott a klasszikus és az okosórák szimbiózisára. Bizonyos termékei képesek lesznek kapcsolatba lépni a mobiltelefonokkal, ehhez pedig a Bluetooth 4.0 technológiát használják majd. Sípolással vagy rezgő jelzéssel felhívják a figyelmet a beérkező e-mailekre és hívásokra, lehetővé teszik a zeneszámokhoz való hozzáférést és szinkronizálják a mobiltelefon óráját az időzóna váltásakor. A Fossil csoport viszont egyértelműen kiállt az Android Wear mellett. A társaság nem óragyártó, sokkal inkább a divatpiacon van jelen. A saját fejlesztései még nagyon kiforratlanok és nem tartalmaznak fontos funkciókat.