Kruza Richárd

A fotók megosztása kerül előtérbe

Egy felmérés szerint javulni fog a gazdasági helyzet, ami önmagában hatni fog a fényképezőgép-eladásokra. Ugyanakkor a fejlesztések terén mintha ebben az iparágban gondos kezek, és nem a valós igények alakítanák a piacot.

Mondhatni, hogy a gazdasági válság egyik indikátora a fényképezőgép piac alakulása. A korábbi hírek 2011-re prognosztizálták a javulást, és az InfoTrend mostani felmérése azt igazolja, hogy helyesek voltak ezek az előjelzések. Az említett felmérés a nyugat-európai régiót egészében, valamint Franciaországot, Németországot, Spanyolországot és az Egyesült Királyságot egyenként is vizsgálta, és öt évre előre részletes forgalmi-becsléseket tartalmaz a leendő eladások vonatkozásában.

Kiderül belőle, hogy a válság okozta kritikus időszakban a fényképezőgépek esetében az egyszerű kezelhetőség és az alacsony ár késztette vásárlásra az átlagfelhasználót, míg az igényesebb fotózni vágyókat az ultranagy látószög és ultrazoom vezette a fotósszaküzletekbe. Minden korosztály egyformán képviselteti magát mint vásárlóerő, a különbség az igényekben van; más jellegű gépet használ például egy tinédzser és egy középkorú. A felmérés szerint a fényképezőgépek fejlesztési iránya egyéb okok miatt is alaposan megváltozott. Míg tíz évvel ezelőtt a filmes gép digitálisra cserélése volt a digitális fényképezőgép-piac fő mozgatórugója, mára ez már nem szempont. Ma már inkább a fényképezőgép internethez, és más eszközhöz való csatlakoztatása került előtérbe.


"Fontossá vált a fényképek barátokkal és családtagokkal való azonnali megosztásának lehetősége. Az okostelefonok képesek erre, a fényképezőgépek azonban lényegében nem. A felhasználók igényei hamarosan olyan eszközök irányába fognak terelődni, melyek képesek a fotók tárolására, megosztására, szerkesztésére és kinyomtatására." - mondta Mette Eriksen, az InfoTrend egyik igazgatója. Furcsa dolog ilyen információ birtokába jutni, mivel úgy tűnhet sokaknak, hogy gondos kezek irányítják igényeinket és alakítják a jövőbeli piacot. Nagyon sokan vannak ugyanis, akik elégedettek felszerelésükkel - az ilyenek nem potenciális vevők, nekik nincs mit gyártani és eladni. Valós igények természetesen nagyon is vannak, de a gyártók mégsem ezen irányokba fejlesztenek. Sokkal inkább folytatnak megapixelháborút, és telerakják a fényképezőgépeket olyan "forradalmi" automatikákkal, melyek nagy részét senki nem használja.

A fényképek internetes megosztása természetesen valós igény, mégis, öt évre előre ennek szolgálatába állítani a fényképezőgép-fejlesztést valahogy sántít - a fotózás világába egy ilyen szempont ugyanis nem nagyon illik bele.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • AgentKis #6
    Dejó! Lesz a fényképezőkben is: flicker, twitter, facebook, iwiw, messzendzser, meg minden ilyen hulladék...
  • ozdimorgo #5
    Ez kb. az a kategória, amikor a kerékpárt keresztezik az automata mosógéppel, merthogy a lelkes bringás megizzad, ezért mosni kell a pólóját...
    A fényképezőgép miért nem lehet fényképezőgép, a megosztásra meg vannak kiváló eszközök. Bármilyen furcsa, ma sincs semmi akadálya a fotók internetes megosztásának. Az okostelefonnal sem akar senki kukoricát pattogtatni
  • bestpixel #4
    Ja, hát nyilván így van, de nem mindenkinél. Van, aki még mindig "csak" jó képeket szeretne készíteni, mindenféle dicsekvés és megosztás nélkül.
  • Cat #3
    Szerintem arra gondol, hogy a fényképezőgépek arra valók, hogy fotókat készítsenek velük. Ennek fejlesztésére kéne pénzt fordítani, nem pedig marketingvezérelt célokra, hogy pl. képszerkesztő, meg egyéb hülyeségek legyenek a fényképezőgépekben.
  • Möci #2
    Ha definiálná valaki a "fotózás világát"
  • Möci #1
    "a fotózás világába egy ilyen szempont ugyanis nem nagyon illik bele."
    Mi a francnak kellett a végére ezt a hangzatos marhaságot írni?!