Berta Sándor

Blogolásra buzdítja munkatársait az IBM

A vállalat vezetői egy külön internetes naplókészítési irányelvet adtak ki, amelyben felhívják az alkalmazottak figyelmét arra, hogy hogyan vezethetnek webblogokat.

Hiába népszerű napjainkban az internetes naplók készítése, vagyis a blogolás, a vállalatok többsége még mindig nem nyitott az új kommunikációs forma felé. Éppen ezért hat üdítően, hogy az IBM szembefordulva az eddigi nézetekkel, blogok indítására buzdítja munkatársait világszerte. A válallat által a dolgozókhoz intézett felhívásban többek között az áll, hogy a vállalatnak érdeke, hogy az alkalmazottai minden jelenleg elterjedt kommunikációs formát használjanak. Egyébként a cég dolgozói álneveket használva már korábban is indítottak indítottak online naplókat, és akkor a vezetők még csak eltűrték ezt. Napjainkra azonban nagyot változott a világ, így már semmi sem áll a munkatársak útjában, ha blogot akarnak indítani.


Az IBM Blogging Policies and Guidelines összesen 11 pontból áll és pontosan meg van benne határozva, hogy hogyan és miként készíthetnek blogokat az alkalmazottak. A legfontosabb feltétel: minden egyes dolgozói online napló csak és kizárólag az adott munkatárs magánügye, aki csak a saját nevén publikálhat és ő felel az ott megjelenő tartalomért. Ezenkívül mindenki egyes blogtulajdonosnak világosan ki kell hangsúlyoznia, hogy a megjelenő vélemények az ő gondolatait tükrözik és nem az IBM hivatalos álláspontja. Szintén tilos az IBM vagy más vállalatok bármilyen belső (üzleti) titkainak nyilvánosságra hozatala.

Az irányelv kitér arra is, hogy a dolgozók tartsák tiszteletben kollégáik magánszféráját és személyiségi jogait, adott esetben például ne folytassanak sárdobálást és egymással fair módon viselkedjenek. Az IBM anyaga szerint a blogok nem a dolgozók közötti belső kommunikációra, hanem a hasonló területek iránt érdeklődő emberek közötti kapcsolattartásra szolgálnak. Ezenkívül az online naplókban megszólaltathatók a vállalat beszállítói vagy partnerei is, igaz csak azok, akik hozzájárulnak az online megjelenéshez. A cég 1997-ben már indított egy hasonló akciót, akkor annak az volt a célja, hogy az alkalmazottak fedezzék fel maguk is az internetet.

Magyarországon még csak elvétve találni vállalati blogokat. Ennek részben az is az oka lehet, hogy a hazai piac számos esetben lassabban vagy nem a várt ütemben reagál egy-egy újdonságra, Ám hosszútávon vélhetően nálunk is népszerűek lesznek a blogok, így elvileg csak idő kérdése, hogy elterjedjenek a vállalati naplók is.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • gz8 #13
    Ott is inkább az egy magánhangzó-mássalhangzóra végződő szavakra gondolj :) Eat - ebből se két t, valamint érdekes módon a listenből le lesz listenner, hanem listener, de ugye a kivételek azért vannak, hogy erősítsék a szabályt. A grammatika mozgatórugó meg általában rejtve maradnak, miként Ízisz orcája.
  • Sil78 #12
    Angolban indokolt, az -ing viselkedése miatt (lásd pl swimming, cutting, stb). Magyarban viszont nem, a -l nem dupláz (miért is tenné), és még csak hasonulnia sincs minek.
  • [HUN]PAStheLoD #11
    helytakarékos , erőforrástakarékos.. kevesebb byte-ot kell elhasználni ;]
  • BiroAndras #10
    "Korlátozni própálják az alkalmazottak szabadságát"

    Ezt nem értem. Szerintem a korlátozás az lenne, ha megtiltanák a blog(g)olást.
    Inkább örülni kéne, hogy végre nem megfolytani akarnak egy újdonságot. És még jogdíjat se kérnek érte.
  • BiroAndras #9
    Kicsit túl negatívan látod a dolgot. Egy naplóban nem csak sötét titkokat lehet leírni. Egy napló arra is kiválóan alkalmas, hogy az ember dokumentálja a saját életét, ahogy ő saját maga látja. És ez mások számára is érdekes lehet. Például, ha az illető egy olyan cégnél dolgozik, akinek a termékeit naponta használom (pl. picipuha), de sok más ok is elképzelhető.
  • gz8 #8
    Blogolás vs. bloggolás, spamelés vs. spammelés. Már egy ideje vitáznak a nyelvészek, melyik alak legyen az elfogadott. A ventilátor vs. ventillátor harcból az egy l-es írásmód került ki győztesen, valószínűleg itt is az lesz.
  • dnes82 #7
    p=b pardon.
  • dnes82 #6
    Korlátozni própálják az alkalmazottak szabadságát, és ezt még reklámozzák is. Na ehhez is kell egy pofa.
  • Cat #5
    szerintem inkább IBM észrevette hogy a blogszférában résztvevő milliók számára ez egy marhajó reklámlehetőség.

    egyébként angolban a szó blogging, szóval szerintem két gvel is jó lenne
  • hiba #4
    en maskepp latom ezt minthogy egyfajta forradalom lenne

    a blog = naplo eleve ellentetben all a hagyomanyos naploval megpedig 180fokban.

    Egy naploban az embere a sajat eletet cselekedeteit, velemenyet orokiti meg ami teljes egeszeben magan jellegu - tehat hogy kit dugott meg az irodaban elveim szerint - jobb esetbe - a szerzon kivul egy partnerre korlatozodik - persze valaki szereti ha reflektorfenyben van legyen az akarmilyen de sztem nem errol van szo:

    A nagy nyilvanossag ele kitett naplo inkabb provokativ jellegu ezaltal.

    Ha erre meg buzditjak is az "alkalmazottakat" sztem ez nem az internet szabadasaganak elve hanem pont azzal ellentetes a totalis kontroll, tehat ne csak munkaido nyilvatartast vezess, hanem ird le azt is, hogy egyebkent mit csinalnsz, mi erdekel es mi a velemenyed.
    pfujj...