Berta Sándor

A felhasználók többsége másolt játékokkal játszik

A hírnévre különböző másolásvédelmek megalkotójaként szert tevő, és a digitális tartalmak védelméért lobbizó Macrovision által finanszirozott kutatás szerint a felhasználók többsége másolja a játékokat.

A felmérés szerint a számítógépes játékokkal játszó felhasználók többsége nem veszi meg az eredeti CD-ket, hanem másolt CD-lemezeket használ. A Macrovision szerint mindezért főleg a különböző fájlcserélő hálózatok vonhatók felelősségre, és a vállalat főként ebben látja okát annak is, hogy az elmúlt időszakban ismét emelkedett a másolt szoftverek aránya és száma.


A felmérés készítésekor összesen 2219 számítógépes játékost kérdeztek meg, és 52 százalékuk elismerte, hogy szinte mindig crackelt, vagyis feltört szoftvert használ. A megkérdezett személyek 15 százaléka ráadásul az elmúlt két esztendőben legalább 15 játékot használt illegális CD-vel. A Macrovision természetesen az eredmények tükrében igazolni látja azt, hogy miért is van szükség a különböző másolásvédelmekre, mint például az általa kifejlesztett Safe Disc-eljárásra.

A vállalat úgy véli, hogy csak jó másolásvédelem használata esetén van esély arra, hogy az újonnan a boltok polcaira kerülő számítógépes játékokat átmenetileg ugyan, de megvédjék a feltöréstől és az illegális másolástól. Ez már fél siker, ugyanis a felmérésből az is kiderült, hogy a játékosok egyetlen játékra sem várnak 6 hétnél többet, tehát ha egy játék illegális, feltört másolata a megjelenés utáni első hetekben nem tudna felkerülni az internetre, akkor a kiadók és a forgalmazók forgalma máris jelentősen növekedhetne.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Mice #123
    biztos van, csak szerintem nem szoftverekkel kereskedik...
  • [HUN]PAStheLoD #122
    ut2k4 .. hát a sima ut feelingesebb még mindig .. onslaught elmegy .. de valahogy nem az igazi :=|
  • [HUN]PAStheLoD #121
    nem hiszem el hogy 1 épkézláb közgazdászuk nincs .. hisz ha ugyan ezt amit te leírtál kitalálják a kisiskolások is .. akor nekik mért nem esik le ? vagy lehet hogy ennyire rossz ott a tengerentúlon ?
  • Csacsis #118
    Egyébként meg egy átlag ember havi 52-70 Ezer Pénzből Hogy engedhetne meg magának 10000-ért egy szoftvert? Hogy ez luxuscikk? Várd ki, majd megveheted olcsóbban?
    És minden ember egyenlő mi?
    A Gazdagabbak továbbra is "gazdagabbak"
    De ez már talán nem is ide tartozik.
  • asdasdasd #117
    Hidd el matekolnak. Megeri nekik, van eleg luzer es jomodu aki megveszi ilyen aron is.
    Ha olcsobban tobb fogyna es nagyobb love lenne, akkor olcsobban adnak es tobbet keresnenek. Szerinted miert nem csinaljak. Nem szeretik a penzt?

    (es kulonben is, mi az hogy normalis vagyok-e? akurvaanyad, de azert nincs harag?)
  • Csacsis #115
    Hi!
    Az árakról csak annyit, hogy engem nem érdekel. Sírnak a gyártók, hogy "jaj illegális és ez meg akarjuk szüntetni" HAZUDNAK!!!
    LÓVÉT AKARNAK KOVÁCSOLNI!!! Ha az illegalitás megszüntetése lenne a cél, nem kerülne 10000-be egy játék sem.
    Ezért, én nekem nincs lelkiismeretfurdalásom, ha egy illegálisan szerzett játékkal játszom. Majd X év múlva, amikor megvehető árban lesz, (Pl Diablo2-t 2900-ért vettem meg néhány hónapja, még ha nem is játszom már nagyon vele mostanság) megveszem. És elmondhatom, hogy megérdemeltem a game használatát, és csak az ÁLSZENT uzsorásoknak nem adtam ki fölöslegesen pénzt.

    Erről ennyit
  • spR #114
    Hát sztem pont fordítva van. A piac túltelítettsége, meg a csökkenő eladások miatt a kiadók megpróbálnak minél bizotsabbra menni, és csak a 'tutiba' befektetni. Ez pedig automatikusan folytatásjátékot illetve filmlicensz játékot jelent, ezeknek a marketingköltésge meg sokkal kisebb, mint egy teljesen új, még ismeretlen márkáé. Ha megnézed, a filmiparban is kb hasonló folyamatok vannak, láthatod a filmfolytatások számán is.
  • Piscator #112
    Jaj b.meg, nem ettől omlik össze a nemzetgazdaság.
    Én még mnidig azt látom, kézelfoghatatlan dolgokért - szoftver - ennyi komoly büntetés a fizikai világban... ja, mert a pénz.Aha!
  • tajfun #110
    "A kiadó haszna a kockázat ára"
    A warez meg a vasarloi kockazat a'ra. Minek megvenni ha utolag kiderul hogy szar.
  • spR #109
    Te nem véletlenül magyar_ember2 vagy? :)))))

    Egyébként alant elhangzott az igazság. A kiadók állják a fejlesztés költségeit, a fejlesztők ebből élnek, plusz royalty-t kapnak egy bizonyos eladott példányszám felett. Aztán azt sem szabad elfelejteni, hogy 1 sikeres gaméra jut kb 6-7 sikertelen is, azokat is a sikeres játék tartja el. Szóval nagyon gyorsan kijön a 10-11 ezer Ft-s ár, az más tészta, hogy ez nem a magyar fizetésekhez van szabva.