Franczy

Az NTT DoCoMo visszahív 1500 darab 3G mobiltelefont

Japán legnagyobb mobiltelefonos szolgáltató cége, az NTT DoCoMo hétfőn bejelentette, hogy egy szoftverhiba folytán visszahívja az egyik közelmúltban forgalomba hozott harmadik generációs mobiltelefont, valamint ideiglenesen felfüggeszti a telefon forgalmazását. A cég képviselői elmondták, hogy az NEC Corporation által gyártott FOMA N2002 típusjelzésű 3G mobiltelefonokkal van probléma, ugyanis az eddig eladott mintegy 1500 darab ilyen típusú telefonban olyan szoftverhiba van, melynek következtében a telefonban rögzített adatok pillanatok alatt véletlenszerűen törlődhetnek.

A visszahívott mobiltelefon készülékekről annyit érdemes tudni, hogy alig pár hete dobták piacra őket, és hogy kizárólag ezzel a típussal lehetett igénybe venni az NTT DoCoMo vadonatúj mobiltelefonos mozgókép szolgáltatásait, melynek következtében sokan egyszerűen csak videofonnak nevezték a parányi eszközt. Az NTT DoCoMo I-motion szolgáltatása révén az előfizetőknek lehetőségük nyílt arra, hogy 10-15 másodperces videoanyagokat töltsenek le mobil készülékükre, azonban a most felfedezett szoftverhiba révén ezt a szolgáltatást megfelelő képességű telefon hiányában egy ideig nem túl sokan veszik majd igénybe.


Az NTT DoCoMo képviselői a szoftverhiba mibenlétét nem kívánták részletezni, a cég website-járól pedig mindössze annyi derül ki, hogy az említett mobiltelefon abban az esetben törli a benne tárolt adatokat, ha tulajdonosa bizonyos technológiákkal készült website-okra látogat el a segítségével, de ennél többet egyelőre nem lehet tudni a dologról. Az ügyben érintett cégek egyelőre lapítanak, mint az a bizonyos a fűben, ugyanis az NEC Corporationnek sem az amerikai, sem a japán képviselete nem kívánt reagálni a dologra, és az NTT DoCoMo vezetői is hallgatnak az üggyel kapcsolatban. A japán mobiltelefonos cég képviselői mindenesetre azzal nyugtatják az említett NEC telefonokkal rendelkező előfizetőket, hogy a hibás szoftverrel ellátott készülékek telefonálási alapképességei minden körülmények között megmaradnak, vagyis adatvesztésen kívül más veszély nem leselkedik rájuk. Erre az érintett előfizetők gondolom csak annyit tudnak mondani, hogy köszönjük szépen!

Az NTT DoCoMo-ra mostanában rájár a rúd, ugyanis - mint az köztudott - a harmadik generációs mobiltelefonos szolgáltatások beindítását többször is el kellett halasztania, aztán pedig a cég vezetői nemrégiben bejelentették, hogy az NTT DoCoMo nyeresége a korábban tervezettnél mintegy 50 százalékkal kisebb lesz. A cég vezetői mindenesetre bizakodóak, ugyanis azt remélik, hogy jövő év márciusáig legalább 150 ezer I-motion előfizetőjük lesz, persze a mostani galiba után már lehet, hogy más nézeteket vallanak.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • saldi #2
    Nincs ezen mit csodalkozni. Manapsag mar nagyon jo verifikalot/validalo modszerek vannak. csak ehhez ido penz es ember kell. Amikor valamivel ennyire kapkodnak, ez elofordul