SG.hu
Az "MI-szemét” átveszi az irányítást a YouTube-on
A világszerte leggyorsabban növekvő csatornák közel egytizede tömeggyártott, szürreális, AI által generált videókból áll.
Az űrben rekedt csecsemők, zombi futballsztárok és macska szappanoperák: üdvözöljük a YouTube-on az MI-videók korszakában. A világszerte leggyorsabban növekvő YouTube-csatornák közel egytizede kizárólag MI által generált tartalmakat mutat be, mivel a technológia áttörései mesterséges tartalmak áradatát váltják ki. A Playboard analitikai cég adatai szerint az ez év júliusban leggyorsabban növekvő 100 csatorna közül kilenc kizárólag MI által generált tartalmakat mutatott be.
A kínálatban olyan csatornák szerepelnek, amelyek bizarr történeteket mutatnak be, például egy csecsemőt, aki bemászik egy indítás előtti űrhajóba, az élőhalott Cristiano Ronaldót és melodrámákat, amelyekben emberiesített macskák szerepelnek. Az MI-videók generálása a Google Veo 3 és Elon Musk Grok Imagine nevű hatékony eszközeinek megjelenésével ugrásszerűen megnőtt. Ezek a csatornák összesen több millió előfizetővel rendelkeznek, köztük 1,6 millióval az űrben rekedt csecsemő és 3,9 millióval a Super Cat League, amelyben emberhez hasonló macskák viszonyokat létesítenek, és a sok bizarr jelenet egyikében a macskák lelőnek és feldarabolnak egy sast.
Ezeknek a videóknak a többsége „AI slop” kategóriába sorolható, ami alacsony minőségű, tömegesen gyártott, szürreális, rejtélyes vagy egyszerűen groteszk tartalmakat jelent. De néhányuk rövid, kezdetleges cselekménnyel rendelkezik, ami az MI által generált tartalmak egyre kifinomultabbá válásának jele. A YouTube megpróbálja megfékezni a slop áradatát azzal, hogy megakadályozta a hirdetési bevételek megosztását azokkal a csatornákkal, amelyek ismétlődő és „hiteltelen” tartalmakat tesznek közzé - ez a politika az MI-tartalmakra irányul. "A YouTube-ra feltöltött összes tartalomra vonatkoznak a közösségi irányelveink - függetlenül attól, hogy hogyan keletkezett” - mondta a Google anyavállalatának tulajdonában lévő YouTube szóvivője.
Egy szakértő szerint az MI-videógenerátorok az internet „enshittification” (elszaródás) következő hullámát jelzik. Ezt a kifejezést először a brit-kanadai Cory Doctorow használta. Doctorow 2022-ben alkotta meg ezt a kifejezést, hogy leírja a felhasználók online élményeinek minőségromlását, mivel a platformok a magas színvonalú tartalom kínálata helyett a profitot helyezik előtérbe.
"Az MI-szemét elárasztja az internetet olyan tartalommal, amely lényegében értéktelen” - mondta Dr. Akhil Bhardwaj, a Bath-i Egyetem menedzsment tanszékének docense. „Az enshittification tönkreteszi a Pinterest online közösségeit, bevételi versenybe száll a Spotify művészeivel, és elárasztja a YouTube-ot rossz minőségű tartalommal. A közösségi média cégek számára az AI slop szabályozásának egyik módja annak biztosítása, hogy az ne legyen monetizálható, így eltűntetve az előállításának ösztönzőjét.” Ryan Broderick - a népszerű Garbage Day hírlevél szerzője, amely az internetes kultúrával foglalkozik - élesen bírálja az MI videók hatását, és a múlt héten azt írta, hogy a YouTube „zavaró, lelketlen MI rövidfilmek lerakatává” vált.
Az Instagram Reels videófunkciója is el van árasztva MI-tartalommal. A platformon egy videó, amelyen különböző hírességek feje állati testekhez van rögzítve, 3,7 millió megtekintést ért el. Főszereplői a „Rophant” (Dwayne Johnson és egy elefánt) és „Emilla” (Eminem egy gorillán). A TikTokon számos MI-generált videó vált vírusossá, köztük egy videó Abraham Lincolnról, aki vlogot készít szerencsétlen operalátogatásáról, és macskákról, akik olimpiai műugró versenyen indulnak. A Lincolnról és a macskákról szóló olimpiai videók azonban inkább az internet pre-slop korszakának játékos szellemét idézik.
Az űrben rekedt csecsemők, zombi futballsztárok és macska szappanoperák: üdvözöljük a YouTube-on az MI-videók korszakában. A világszerte leggyorsabban növekvő YouTube-csatornák közel egytizede kizárólag MI által generált tartalmakat mutat be, mivel a technológia áttörései mesterséges tartalmak áradatát váltják ki. A Playboard analitikai cég adatai szerint az ez év júliusban leggyorsabban növekvő 100 csatorna közül kilenc kizárólag MI által generált tartalmakat mutatott be.
A kínálatban olyan csatornák szerepelnek, amelyek bizarr történeteket mutatnak be, például egy csecsemőt, aki bemászik egy indítás előtti űrhajóba, az élőhalott Cristiano Ronaldót és melodrámákat, amelyekben emberiesített macskák szerepelnek. Az MI-videók generálása a Google Veo 3 és Elon Musk Grok Imagine nevű hatékony eszközeinek megjelenésével ugrásszerűen megnőtt. Ezek a csatornák összesen több millió előfizetővel rendelkeznek, köztük 1,6 millióval az űrben rekedt csecsemő és 3,9 millióval a Super Cat League, amelyben emberhez hasonló macskák viszonyokat létesítenek, és a sok bizarr jelenet egyikében a macskák lelőnek és feldarabolnak egy sast.
Ezeknek a videóknak a többsége „AI slop” kategóriába sorolható, ami alacsony minőségű, tömegesen gyártott, szürreális, rejtélyes vagy egyszerűen groteszk tartalmakat jelent. De néhányuk rövid, kezdetleges cselekménnyel rendelkezik, ami az MI által generált tartalmak egyre kifinomultabbá válásának jele. A YouTube megpróbálja megfékezni a slop áradatát azzal, hogy megakadályozta a hirdetési bevételek megosztását azokkal a csatornákkal, amelyek ismétlődő és „hiteltelen” tartalmakat tesznek közzé - ez a politika az MI-tartalmakra irányul. "A YouTube-ra feltöltött összes tartalomra vonatkoznak a közösségi irányelveink - függetlenül attól, hogy hogyan keletkezett” - mondta a Google anyavállalatának tulajdonában lévő YouTube szóvivője.
Egy szakértő szerint az MI-videógenerátorok az internet „enshittification” (elszaródás) következő hullámát jelzik. Ezt a kifejezést először a brit-kanadai Cory Doctorow használta. Doctorow 2022-ben alkotta meg ezt a kifejezést, hogy leírja a felhasználók online élményeinek minőségromlását, mivel a platformok a magas színvonalú tartalom kínálata helyett a profitot helyezik előtérbe.
"Az MI-szemét elárasztja az internetet olyan tartalommal, amely lényegében értéktelen” - mondta Dr. Akhil Bhardwaj, a Bath-i Egyetem menedzsment tanszékének docense. „Az enshittification tönkreteszi a Pinterest online közösségeit, bevételi versenybe száll a Spotify művészeivel, és elárasztja a YouTube-ot rossz minőségű tartalommal. A közösségi média cégek számára az AI slop szabályozásának egyik módja annak biztosítása, hogy az ne legyen monetizálható, így eltűntetve az előállításának ösztönzőjét.” Ryan Broderick - a népszerű Garbage Day hírlevél szerzője, amely az internetes kultúrával foglalkozik - élesen bírálja az MI videók hatását, és a múlt héten azt írta, hogy a YouTube „zavaró, lelketlen MI rövidfilmek lerakatává” vált.
Az Instagram Reels videófunkciója is el van árasztva MI-tartalommal. A platformon egy videó, amelyen különböző hírességek feje állati testekhez van rögzítve, 3,7 millió megtekintést ért el. Főszereplői a „Rophant” (Dwayne Johnson és egy elefánt) és „Emilla” (Eminem egy gorillán). A TikTokon számos MI-generált videó vált vírusossá, köztük egy videó Abraham Lincolnról, aki vlogot készít szerencsétlen operalátogatásáról, és macskákról, akik olimpiai műugró versenyen indulnak. A Lincolnról és a macskákról szóló olimpiai videók azonban inkább az internet pre-slop korszakának játékos szellemét idézik.