SG.hu

Olcsóbb, reklámmentes YouTube előfizetés jön

A YouTube a fizetős videószolgáltatásának új, alacsonyabb árú változatát tervezi bevezetni, amely a podcastok és útmutató klipek hatalmas könyvtárát reklámok nélkül kínálja. A „premium lite” névre keresztelt csomagot hamarosan bejelentik az Egyesült Államokban, Ausztráliában, Németországban és Thaiföldön. A szolgáltatás azokat a nézőket célozza majd meg, akik elsősorban nem zenei videókon alapuló műsorokat szeretnének nézni.

Bár a YouTube leginkább a felhasználók által feltöltött ingyenes videókról ismert, a vállalat számos fizetős szolgáltatást is kínál. A YouTube Premium havonta 2390 forintba kerül, amellyel az előfizetők mindent reklámok nélkül nézhetnek meg a szolgáltatáson, beleértve a zenei videókat is. "Azon elkötelezettségünk részeként, hogy nagyobb választási lehetőséget és rugalmasságot biztosítsunk felhasználóinknak, több piacunkon is teszteljük az új YouTube Premium ajánlatot, amely a legtöbb videót reklámmentesen kínálja” - áll a YouTube szóvivőjének közleményében. „Reméljük, hogy partnereink támogatásával a jövőben még több felhasználóra tudjuk kiterjeszteni ezt az ajánlatot.”

A változásra egy olyan időszakban kerül sor, amikor fokozódik a podcast-rajongók figyelméért folyó verseny, akiknek több választási lehetőségük is van arra vonatkozóan, hogy hogyan és hol fogyasszák kedvenc műsoraikat. A prémium lite csomagot már hónapok óta tesztelik a tengerentúli piacokon, most azonban hivatalosan szélesebb körben, így először az Egyesült Államokban is bevezetésre kerül. Az új szint megváltoztathatja, hogy a tartalomkészítők hogyan keresnek pénzt a szolgáltatással. Eddig a hirdetési bevételek tették ki a platformon elért bevételeik nagy részét. Ez az új szint, ha széles körben elfogadják, az előfizetési bevételek nagyobb és jelentősebb részét teheti ki az üzletüknek.

A bevezetés a Spotify videós tartalmak terén való előretörését követi. A múlt hónapban a svéd vállalat olyan programot indított, amelynek keretében az előfizetők bizonyos területeken már nem látnak dinamikus hirdetéseket a videotartalmakban. (Mind a YouTube-on, mind a Spotify-on a videók készítői személyesen beolvashatnak hirdetéseket a videóik alatt, amelyeket nem lehet kivenni.) A Spotify közölte, hogy az alkotók több mint 70%-a csatlakozott a programhoz, de a vezető podcasterek jelentős része még nem tette ezt meg, mivel aggódnak amiatt, hogy az új bevételi modell nem fogja elérni azt az összeget, amit jelenleg a reklámokból keresnek.

A YouTube alacsonyabb árú terve talán arra csábítja bizonyos műsorok rajongóit, akik szeretnék elkerülni a reklámokat, hogy ne maradjanak a Spotify-nál, hanem menjenek át a reklámmentes változatért. Ahhoz, hogy reklámok nélkül nézhessenek zenei videókat, a YouTube-ügyfeleknek továbbra is fel kell iratkozniuk a YouTube Premium szolgáltatásra.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • barret #5
    Hogy lehet jutubon reklámot nézni? Valami applikáció kell hozzá?
  • duke #4
    Nem tudom miről beszélnek, nem láttam még reklámot jutubon.
  • kvp #3
    "A piacon, ha pl. paradicsomot vagy paprikát veszek, nem írja elő az eladó, hogy abból milyen feltételekkel ehetek"

    Itt arrol van szo, hogy az elofizetessel kap lehetoseget az ember arra hogy vasarolhasson a paradicsombol. Elofizetes nelkul csak a rohadt es peneszes paradicsomokbol kap (ingyen elvihetot), olcso elofizetessel csak az elore apritottakbol es havonta csak adott szamu kilot, teljes elofizetessel egeszet is vehet es a premium elofizetesnel maga valogathat, hogy melyikeket szeretne megvenni. Ez regen is igy volt, Indiaban kasztrendszernek, Europaban feudalis rendszernek hivtak. A jelenlegi globalista kapitalisa vezetok ezt a feudalis rendszert szeretnek helyreallitani, termeszetesen magukat helyezve az uralkodo osztaly helyere. Termeszetesen nem szarmazasi, hanem penzugyi alapon. Ezt hivjak egyebkent stakeholder demokracianak, amikor a vagyoni helyzet hatarozza meg a szavazatok erteket.
  • end3 #2
    Csak az ingyenesen olcsó és reklámmentes változat érdekes. (A többi időelcseszést lehet nélkülözni.., nem nagy veszteség.)

    A piacon, ha pl. paradicsomot vagy paprikát veszek, nem írja elő az eladó, hogy abból milyen feltételekkel ehetek, esetleg naponta hány százalékban fogyaszthatom, vagy például.., hogy csak lecsó formájában élvezhetem. Ráadásul ezt az előírt "élvezeti formát" évenkénti fizetéssel kell jogszerűvé tennem.
    - Ha már egyszer pénzt adtam érte...)
    Utoljára szerkesztette: end3, 2025.02.21. 09:07:10
  • Tetsuo #1
    Nagyon gatya lett az SG, a cikk címén is látszik.