SG.hu
Olcsóbb, reklámmentes YouTube előfizetés jön
A YouTube a fizetős videószolgáltatásának új, alacsonyabb árú változatát tervezi bevezetni, amely a podcastok és útmutató klipek hatalmas könyvtárát reklámok nélkül kínálja. A „premium lite” névre keresztelt csomagot hamarosan bejelentik az Egyesült Államokban, Ausztráliában, Németországban és Thaiföldön. A szolgáltatás azokat a nézőket célozza majd meg, akik elsősorban nem zenei videókon alapuló műsorokat szeretnének nézni.
Bár a YouTube leginkább a felhasználók által feltöltött ingyenes videókról ismert, a vállalat számos fizetős szolgáltatást is kínál. A YouTube Premium havonta 2390 forintba kerül, amellyel az előfizetők mindent reklámok nélkül nézhetnek meg a szolgáltatáson, beleértve a zenei videókat is. "Azon elkötelezettségünk részeként, hogy nagyobb választási lehetőséget és rugalmasságot biztosítsunk felhasználóinknak, több piacunkon is teszteljük az új YouTube Premium ajánlatot, amely a legtöbb videót reklámmentesen kínálja” - áll a YouTube szóvivőjének közleményében. „Reméljük, hogy partnereink támogatásával a jövőben még több felhasználóra tudjuk kiterjeszteni ezt az ajánlatot.”
A változásra egy olyan időszakban kerül sor, amikor fokozódik a podcast-rajongók figyelméért folyó verseny, akiknek több választási lehetőségük is van arra vonatkozóan, hogy hogyan és hol fogyasszák kedvenc műsoraikat. A prémium lite csomagot már hónapok óta tesztelik a tengerentúli piacokon, most azonban hivatalosan szélesebb körben, így először az Egyesült Államokban is bevezetésre kerül. Az új szint megváltoztathatja, hogy a tartalomkészítők hogyan keresnek pénzt a szolgáltatással. Eddig a hirdetési bevételek tették ki a platformon elért bevételeik nagy részét. Ez az új szint, ha széles körben elfogadják, az előfizetési bevételek nagyobb és jelentősebb részét teheti ki az üzletüknek.
A bevezetés a Spotify videós tartalmak terén való előretörését követi. A múlt hónapban a svéd vállalat olyan programot indított, amelynek keretében az előfizetők bizonyos területeken már nem látnak dinamikus hirdetéseket a videotartalmakban. (Mind a YouTube-on, mind a Spotify-on a videók készítői személyesen beolvashatnak hirdetéseket a videóik alatt, amelyeket nem lehet kivenni.) A Spotify közölte, hogy az alkotók több mint 70%-a csatlakozott a programhoz, de a vezető podcasterek jelentős része még nem tette ezt meg, mivel aggódnak amiatt, hogy az új bevételi modell nem fogja elérni azt az összeget, amit jelenleg a reklámokból keresnek.
A YouTube alacsonyabb árú terve talán arra csábítja bizonyos műsorok rajongóit, akik szeretnék elkerülni a reklámokat, hogy ne maradjanak a Spotify-nál, hanem menjenek át a reklámmentes változatért. Ahhoz, hogy reklámok nélkül nézhessenek zenei videókat, a YouTube-ügyfeleknek továbbra is fel kell iratkozniuk a YouTube Premium szolgáltatásra.
Bár a YouTube leginkább a felhasználók által feltöltött ingyenes videókról ismert, a vállalat számos fizetős szolgáltatást is kínál. A YouTube Premium havonta 2390 forintba kerül, amellyel az előfizetők mindent reklámok nélkül nézhetnek meg a szolgáltatáson, beleértve a zenei videókat is. "Azon elkötelezettségünk részeként, hogy nagyobb választási lehetőséget és rugalmasságot biztosítsunk felhasználóinknak, több piacunkon is teszteljük az új YouTube Premium ajánlatot, amely a legtöbb videót reklámmentesen kínálja” - áll a YouTube szóvivőjének közleményében. „Reméljük, hogy partnereink támogatásával a jövőben még több felhasználóra tudjuk kiterjeszteni ezt az ajánlatot.”
A változásra egy olyan időszakban kerül sor, amikor fokozódik a podcast-rajongók figyelméért folyó verseny, akiknek több választási lehetőségük is van arra vonatkozóan, hogy hogyan és hol fogyasszák kedvenc műsoraikat. A prémium lite csomagot már hónapok óta tesztelik a tengerentúli piacokon, most azonban hivatalosan szélesebb körben, így először az Egyesült Államokban is bevezetésre kerül. Az új szint megváltoztathatja, hogy a tartalomkészítők hogyan keresnek pénzt a szolgáltatással. Eddig a hirdetési bevételek tették ki a platformon elért bevételeik nagy részét. Ez az új szint, ha széles körben elfogadják, az előfizetési bevételek nagyobb és jelentősebb részét teheti ki az üzletüknek.
A bevezetés a Spotify videós tartalmak terén való előretörését követi. A múlt hónapban a svéd vállalat olyan programot indított, amelynek keretében az előfizetők bizonyos területeken már nem látnak dinamikus hirdetéseket a videotartalmakban. (Mind a YouTube-on, mind a Spotify-on a videók készítői személyesen beolvashatnak hirdetéseket a videóik alatt, amelyeket nem lehet kivenni.) A Spotify közölte, hogy az alkotók több mint 70%-a csatlakozott a programhoz, de a vezető podcasterek jelentős része még nem tette ezt meg, mivel aggódnak amiatt, hogy az új bevételi modell nem fogja elérni azt az összeget, amit jelenleg a reklámokból keresnek.
A YouTube alacsonyabb árú terve talán arra csábítja bizonyos műsorok rajongóit, akik szeretnék elkerülni a reklámokat, hogy ne maradjanak a Spotify-nál, hanem menjenek át a reklámmentes változatért. Ahhoz, hogy reklámok nélkül nézhessenek zenei videókat, a YouTube-ügyfeleknek továbbra is fel kell iratkozniuk a YouTube Premium szolgáltatásra.