SG.hu
Elönti az MI-szemét a YouTube-ot, és erre már a hirdetők is felfigyeltek
A YouTube szigorúbb intézkedéseket készül bevezetni a „tömeggyártott” és „ismétlődő” videók ellen, mivel egyre nagyobb az aggodalom az MI-vel kapcsolatos visszaélések miatt.
* A YouTube frissíteni fogja irányelveit, hogy szigorúbban fellépjen azon alkotók ellen, akik „hiteltelen” tartalmakból, például tömeggyártott videókból és más típusú ismétlődő tartalmakból szereznek bevételt. Ezeket az MI-technológia segítségével egyre könnyebb előállítani. Július 15-én a vállalat módosítani fogja YouTube Partner Program (YPP) bevételszerzési irányelveit, és részletesebb útmutatást ad arra vonatkozóan, hogy milyen típusú tartalmakkal lehet bevételt szerezni, és melyekkel nem.
A pontos szabályzat szövege még nem került közzétételre, de a YouTube súgójának egyik oldala azt írja, hogy a tartalomkészítőknek "eredeti” és „hiteles” tartalmakat kellett feltölteniük. A frissítés szerint az új szabályzat segít a tartalomkészítőknek jobban megérteni, hogy mi minősül ma „nem hiteles” tartalomnak. Néhány YouTube-alkotó attól tart, hogy a frissítés korlátozza bizonyos típusú videók, például reakcióvideók vagy klipeket tartalmazó videók bevételszerzési lehetőségeit, de a YouTube szerkesztői és alkotói kapcsolattartó vezetője, Rene Ritchie egy bejegyzésében azt írja, hogy ez nem így van.
Videójában Ritchie azt mondja, hogy a változás csak egy „kisebb frissítés” a YouTube régóta érvényben lévő YPP-irányelveiben, és célja, hogy jobban azonosítható legyen, ha a tartalom tömeggyártott vagy ismétlődő. Ritchie hozzáteszi, hogy ez a típusú tartalom évek óta nem jogosult bevételszerzésre, mivel a nézők gyakran spamnek tekintik. Ritchie azonban nem említi, hogy manapság mennyivel könnyebb ilyen videókat készíteni.
Az MI technológia térnyerésével a YouTube elárasztotta az MI slop - ez a kifejezés alacsony minőségű médiára vagy generatív MI technológiával készült tartalomra utal. Például gyakran találkozhatunk szintetikus hanggal, amely fotókra, videoklipekre vagy más újrahasznosított tartalmakra van ráhelyezve, köszönhetően a szöveg-videó MI-eszközöknek. Néhány MI-zenével teli csatorna több millió feliratkozóval rendelkezik. A Diddy-perhez hasonló eseményekről készült hamis, MI-generált videók több millió megtekintést szereztek.
Egy másik példában a YouTube-on virálissá vált, valódi bűnügyi gyilkossági sorozat teljes egészében MI-generáltnak bizonyult. Még a YouTube-vezérigazgatója, Neal Mohan arcképe is felhasználásra került egy MI-generált adathalász csalásban annak ellenére, hogy léteznek olyan eszközök, amelyek lehetővé teszik a felhasználók számára a deepfake videók bejelentését.
Bár a YouTube a közelgő változásokat „kisebb” frissítésként vagy pontosításként bagatellizálja, a valóság az, hogy ha hagyják, hogy ez a típusú tartalom elterjedjen, és az alkotói profitáljanak belőle, az végső soron károsíthatja a YouTube hírnevét és értékét. Nem meglepő tehát, hogy a vállalat egyértelmű szabályokat akar bevezetni, amelyek lehetővé teszik az MI-slop alkotók tömeges kizárását a YPP-ből.
* A YouTube frissíteni fogja irányelveit, hogy szigorúbban fellépjen azon alkotók ellen, akik „hiteltelen” tartalmakból, például tömeggyártott videókból és más típusú ismétlődő tartalmakból szereznek bevételt. Ezeket az MI-technológia segítségével egyre könnyebb előállítani. Július 15-én a vállalat módosítani fogja YouTube Partner Program (YPP) bevételszerzési irányelveit, és részletesebb útmutatást ad arra vonatkozóan, hogy milyen típusú tartalmakkal lehet bevételt szerezni, és melyekkel nem.
A pontos szabályzat szövege még nem került közzétételre, de a YouTube súgójának egyik oldala azt írja, hogy a tartalomkészítőknek "eredeti” és „hiteles” tartalmakat kellett feltölteniük. A frissítés szerint az új szabályzat segít a tartalomkészítőknek jobban megérteni, hogy mi minősül ma „nem hiteles” tartalomnak. Néhány YouTube-alkotó attól tart, hogy a frissítés korlátozza bizonyos típusú videók, például reakcióvideók vagy klipeket tartalmazó videók bevételszerzési lehetőségeit, de a YouTube szerkesztői és alkotói kapcsolattartó vezetője, Rene Ritchie egy bejegyzésében azt írja, hogy ez nem így van.
Videójában Ritchie azt mondja, hogy a változás csak egy „kisebb frissítés” a YouTube régóta érvényben lévő YPP-irányelveiben, és célja, hogy jobban azonosítható legyen, ha a tartalom tömeggyártott vagy ismétlődő. Ritchie hozzáteszi, hogy ez a típusú tartalom évek óta nem jogosult bevételszerzésre, mivel a nézők gyakran spamnek tekintik. Ritchie azonban nem említi, hogy manapság mennyivel könnyebb ilyen videókat készíteni.
Az MI technológia térnyerésével a YouTube elárasztotta az MI slop - ez a kifejezés alacsony minőségű médiára vagy generatív MI technológiával készült tartalomra utal. Például gyakran találkozhatunk szintetikus hanggal, amely fotókra, videoklipekre vagy más újrahasznosított tartalmakra van ráhelyezve, köszönhetően a szöveg-videó MI-eszközöknek. Néhány MI-zenével teli csatorna több millió feliratkozóval rendelkezik. A Diddy-perhez hasonló eseményekről készült hamis, MI-generált videók több millió megtekintést szereztek.
Egy másik példában a YouTube-on virálissá vált, valódi bűnügyi gyilkossági sorozat teljes egészében MI-generáltnak bizonyult. Még a YouTube-vezérigazgatója, Neal Mohan arcképe is felhasználásra került egy MI-generált adathalász csalásban annak ellenére, hogy léteznek olyan eszközök, amelyek lehetővé teszik a felhasználók számára a deepfake videók bejelentését.
Bár a YouTube a közelgő változásokat „kisebb” frissítésként vagy pontosításként bagatellizálja, a valóság az, hogy ha hagyják, hogy ez a típusú tartalom elterjedjen, és az alkotói profitáljanak belőle, az végső soron károsíthatja a YouTube hírnevét és értékét. Nem meglepő tehát, hogy a vállalat egyértelmű szabályokat akar bevezetni, amelyek lehetővé teszik az MI-slop alkotók tömeges kizárását a YPP-ből.