Berta Sándor

A Microsoftban bíznak a leginkább az emberek

A redmondi konszernnel szemben évtizedeken át szkeptikusak voltak a felhasználók, napjainkban azonban már más a helyzet.

A The Verge azt vizsgálta az elnökválasztási kampánnyal kapcsolatban, hogy az amerikaiak melyik IT-vállalatban és közösségi platformban bíznak. Az eredmények bizonyos szempontból meglepőek voltak, más szempontból viszont egyáltalán nem.

A reprezentatív felmérés alapján kiderült, amin bizonyos szempontból egyáltalán nem lehet csodálkozni, hogy a tengerentúli felhasználók a legkevésbé a Facebookban bíznak. Az igazán megdöbbentő azonban a mért arány volt. A megkérdezetteknek csupán a 41 százaléka lenne hajlandó önként, illetve nyugodt szívvel rábízni a személyes adatait a közösségi oldalra. A lista utolsó helyezettjének imázs-aránya mindössze 29 százalék volt. Az utolsó előtti helyre került Twitternél ez az arány 39 százalékot tett ki.


Arra a kérdésre, hogy vajon a Facebooknak túl sok hatalma van-e, a válaszolók 72 százaléka felelt igennel és csak 28 százaléka nemmel. A szolgáltatást nem használók többsége azzal indokolta a döntését, hogy nem érzi biztonságban a magánszféráját a platformon.

Az emberek a legpozitívabban az Amazonhoz (91 százalék) viszonyultak. Az élmezőny tagja volt még a Google és a YouTube (egyaránt 90 százalék), valamint a Netflix és a Microsoft (egyaránt 89 százalék). Az Apple ebben a rangsorban csupán 81 százalékot kapott. Az igazi meglepetést ugyanakkor az okozta, hogy a felhasználók 75 százaléka leginkább a Microsoftra bízná rá az adatait, a második helyezett az Amazon (73 százalék), míg a harmadik a Netflix (71 százalék) lett. Az Apple és a Google ebben az összesítésben egyaránt 69-69 százalékot kapott.

A Szilícium-völgy bizalmi válságára nemrég mutatott rá Peter Schwartz, a Salesforce.com stratégiai tervezésért felelős alelnöke. Szerinte a jelenség arra vezethető vissza, hogy az emberek elveszítették a hitüket a technológiában. Azt látják, ahogy a Facebook, a Twitter vagy a Google választásokat manipulálnak, illetve aláássák a demokráciát. A téma a Davosban megrendezett Világgazdasági Fórumon is előkerült. Az internetes cégeket az adatéhségük miatt egyre nagyobb ellenszenv övezi világszerte és egyre többen őket tették felelőssé a technológiával való visszaélések, a túlzottan nagy és emiatt káros piaci erőfölény, s a tisztességtelen adóelkerülési trükkök alkalmazása miatt.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • wraithLord #9
    Szerintem ez nem bizalmon múlik. Ha kell a szolgáltatás, nincs más választásod. Viszont okosan kell használni, minél kevesebb adatot megosztani vele, és ha lehet, inkább fizetős legyen, de az sem jelent az égvilágon semmit.

    "Bíznak"... :D
  • Zoliz #8
    A rendőrségben bizok a legjobban, mert sose figyel meg, nem követ és ha elkapnám a koronavirust nem tudná kikkel léptem kapcsolatba és addig jó mig nem korlátoz a liberalizmusban.
    Utoljára szerkesztette: Zoliz, 2020.03.06. 10:03:55
  • Sequoyah #7
    A Google es a Facebook az kozvetlenul az adatainkbol es. Az Amazon kozvetve.
    A nagyok kozul a Microsoft es az Apple el abbol hogy termeket es szolgaltatast ad el kozvetlenul nekunk, es a profitjukhoz nem jarul hozza a rolunk megszerzett adat.

    Ez nem azt jelenti hogy nem hasznaljak fel, hanem azt hogy igazabol nicsen szukseguk ra, es a profitjuk nagyresze akkor is megvan ha nem gyujtenek rolunk semmilyen adatot.
  • Sydra #6
    A google-ban még bízik bárki is?
  • zola2000 #5
    1 milliárd Windows felhasználóval szemben van kb 4 milliárd Android/Google felhasználó.
  • end3 #4
    Igazából csak arról lehet szó, hogy a desktop gépek használói, azaz a Windows felhasználók túlsúlyban voltak a vélemények figyelembe vételénél. Végül is a világon van 1 milliárd Win-felhasználó. (Az "egybitesek" meg kinek szavaznának bizalmat, ha nem a szórakozásukat, munkavégzésüket, azaz valamilyen formában az életüket biztosító cégnek... Mivel számukra nincs látható jele a folyamatos adatlopásnak, így hiszik is, meg nem is. A MS-kontent is, így a Candy Crush nekik kifejezett örömet okoz..! A Reflektor folyamatosan változó, gyönyörű záróképernyői, - és anélkül kapnak valamit, hogy konkrétan fizetnének érte, ez a többieknél nem jelenkezik ennyire direkten.)
    Utoljára szerkesztette: end3, 2020.03.05. 08:19:24
  • TokraFan #3
    +1, pontosan!
    Hülyék az emberek. A w10 korábban soha nem látott módon és mennyiségben gyűjt adatot, ráadásul mindezt tetézi, hogy a sz*ros programjuk fizetős! Az ingyenes szolgáltatásoknak -egy bizonyos pontig- még védhető az adatgyűjtése, de egy fizetős termék esetén ez elfogadhatatlan!
  • Cat #2
    A lista elején azok vannak, akiknek fizetni kell a dolgaiért, hátrébb meg azok, amelyek "ingyenesek", azaz az adataiddal fizetsz.
  • peterx #1
    ez különösen vicces a kémprogram Win 10 esetében..