SG.hu

Assassin's Creed Odyssey

Kiadó: Ubisoft
Fejlesztő: Ubisoft Quebec
Honlap

Rendszerkövetelmények:
Minimum: Intel Core i5-2400 3,1 GHz-es vagy AMD FX-6300 processzor, Nvidia GeForce GTX 660 vagy ATI Radeon R9 285 grafikus kártya, 8 GB RAM, 46 GB szabad hely a merevlemezen
Ajánlott: Intel Core i7-3770 4-Core 3,4 GHz-es vagy AMD FX-8350 processzor, Nvidia GeForce GTX 970 vagy ATI Radeon R9 290X grafikus kártya, 8 GB RAM, 46 GB szabad hely a merevlemezen
Hasonló játékok: Assassin’s Creed Origins
Kategória: külsőnézetes akció

Menetrendszerűen megérkezett a közkedvelt Assassin’s Creed-sorozat aktuális epizódja, mely a minimális újdonságok és az önismétlés ellenére is igencsak szerethető formában tálalja a jól ismert sajátosságokat. Játéktesztünkből kiderítheted, hogy milyen lett az Assassin’s Creed Odyssey!

Meglepően nagy ellenszélben kell időről időre bizonyítania rátermettségét az Assassin’s Creed-sorozatnak a rajongók között, hiszen sokan csak nagyon nehezen dolgozzák fel az évenkénti önismétlést. Mindez pedig annak ellenére is igaz, hogy dacára néhány korábbi sztereotípiának, a Ubisoft mostanában nagy figyelmet fordít a minőségi munkára, aminek ékes példája az egyiptomi körítést kapott Assassin’s Creed Origins, mely a maga nemében túlzás nélkül új alapokra helyezte a sorozatot, de a pontosság kedvéért inkább kibővítette azokat, hogy a fejlesztők hosszú évekig tudjanak még masszívan építkezni a névre. Alig egy évvel a fáraók földjén tett kirándulásunk után így máris elkészült az Assassin’s Creed Odyssey, mely egy, a rajongók által régóta várt helyszínre és történelmi idősíkra, az ókori Görögországba repít el minket, tehát még távolabb kerültünk a jelentől az idővonalon, ez azonban ismét csak előnyére vált a játéknak.

Klikk ide! Klikk ide!

Klikk ide! Klikk ide!

Nem véletlenül, hiszen az Assassin’s Creed Odyssey talán minden idők legtartalmasabb, legösszetettebb és legváltozatosabb tagja lett a sorozatnak, ami Krisztus előtt 431-ben veszi kezdetét, a Peloponnészoszi háború idején, és a franchise-hoz hű módon ezúttal is nyomon követhetjük majd a főbb eseményeket egy fiktív történeti szál társaságában, miközben megismerkedhetünk a korszak fontosabb személyeivel, valamint a történelemkönyvekből gyakran kihagyott problémákkal is. Nem mellesleg a játékban páratlan interaktivitással fedezhetünk fel élő és lélegző ókori városokat, melyek realisztikusságát nyilván senki sem tudja száz százalékosan alátámasztani, de hogy ennél alaposabb és átfogóbb képet talán még soha nem kaptunk az ókori Athénról, illetve az akkori Görögországról, az szinte biztos.

Órákig lehetne mesélni a korabeli szerkezetekről, vagy a kulturális és tudományos fellendülés küszöbén álló társadalom megpróbáltatásainak bemutatásáról, a hatalmas, ma már többnyire csak lelki szemeinkkel látható szoborparkokról, a legendás építményekről, valamint a legkülönfélébb építészeti sajátosságokról. Akárcsak korábban az Origins, úgy az Odyssey is túlzás nélkül történelemórákra való csemege, hiszen egy pár perces séta során sokkal többet megtudhatunk az ókori Görögországról, mint amit az iskolás történelemkönyvekből összességében. Ez nyilván nem igaz a fiktív történeti szálra, mely az első pár órában meglepően unalmasan és vontatottan kezd kibontakozni előttünk, de a botladozó felvezetést nem sokkal később egy olyan elbeszélés követ, ami egyenesen zseniálisnak tekinthető mind a csavarok, mind a sztori minőségét tekintve.

Klikk ide! Klikk ide!

Klikk ide! Klikk ide!

Ezen a téren tehát nem okozott csalódást a Ubisoft, sőt mi több, rendhagyó módon lehetővé tették, hogy két karakter oldaláról is felfedezhessük a történetet, ami sajnos inkább lett egyfajta megvezetés vagy marketingelem, mint valóban hatékony újdonság. Szabadon választhatunk ugyanis, hogy Alexios vagy Kassandra hátát nézzük majd a kampány során, azonban a döntés kis túlzással csak a két szereplő szinkronjára és megjelenésére lesz hatással, magára a sztorira és a játékmenetre már nem. Érdemes mégis jól megfontolni a döntést – Kassandra egyértelműen szerethetőbb karakter, Alexios hozza a sorozat korábbi epizódjainak hőseire jellemző unszimpatikus figurát –, mert később nem változtathatunk rajta, tehát nem úgy oldották meg a készítők a dolgot, mint egykoron az Assassin’s Creed Syndicate-nél, ahol folyamatosan változott a főhős személye.

Ez elég nagy probléma, hiszen jelentősen növelhették volna az újrajátszhatóságot azzal, ha néhány küldetés csak az egyik vagy csak a másik karakternek nyílik meg, esetleg eltérő képességekkel, netán fegyverekkel lehetne felvértezni a két harcost. A történettel kapcsolatban kiemelendő, hogy bár kellemesen gördülékeny, helyenként még a humort sem mellőzi, de azért nagy megfejtéseket ne várjunk tőle, ismét egy vérbosszút kell levezényelnünk, azonban elképesztő módon olyan sok tennivaló és akkora szabadság vár majd ránk, hogy a fősodorról a szerepjátékokat megszégyenítő formában gyakran meg is feledkezünk majd.

Ez pedig nagyon fontos tulajdonsága az Assassin’s Creed Odysseynek, hiszen az RPG-elemek minden eddiginél hangsúlyosabbá váltak, ami már észrevehető a küldetésrendszer felépítésén, a makulátlanul kidolgozott, nem csak önismétlő mellékes teendőkön, vagy a párbeszédrendszeren, hiszen ezúttal is irányíthatjuk majd egy kicsit a sztorit. Nagy módosításokat azért persze nem kivitelezhetünk, ellenben bizonyos döntéseink például elzárhatnak vagy szabad utat adhatnak pár küldetéshez, de ugyanez lehet a helyzet akkor is, ha eltakarítunk valakit az útból.

Klikk ide! Klikk ide!

Klikk ide! Klikk ide!

Maradva a szerepjátékos megoldásoknál, az Odyssey kapcsán ez a vonal a játékmenetet is alaposan befolyásolja! Bár a harcrendszer nem lett sem taktikusabb, sem látványosabb – néhány új mozdulat mellett egyedül a védekezést tette hangsúlyosabbá a Ubisoft –, de minden összecsapás kellemes kihívást kínál még annak ellenére is, hogy nagyon nehéz jól eltalálni a megfelelő nehézségi szintet. A játékélmény alapjaihoz nyilván nem nyúltak a készítők, hiszen felesleges megpiszkálni azt, ami többnyire jól működik, ezáltal továbbra is megtalálhatjuk a sorozat olyan elemeit, mint az épületek megmászhatósága, a lovaglás, a képességfejlesztés vagy a lopakodás, de a közvetlen előd Senuján alapulva kapunk egy Ikarost is, aki idomított sasként tud majd segíteni nekünk helyszínek feltérképezésében és a küldetések megoldásában.

Mivel napestig lehetne sorolni az apróbb módosításokat, az alábbiakban éppen ezért csak a fontosabb és jelentősebb újításokat emelnénk ki. Ilyen többek között az Exploration mód, mely egyfajta nehezítésként jelent meg a játékban. A régi motorosoknak – valamint az angolul jól tudóknak – érdemes használniuk, segítségével ugyanis a küldetéseknek szó szerint utánajárhatunk, nem lesznek jelölve a térképen sem, a helyszíneket a párbeszédekből, a kapcsolódó levelekből és iratokból kell kitalálnunk, ami azért nem olyan lehetetlen feladat, mint az elsőre tűnik.

Nagyon jó továbbá az új körözési rendszer, mely annyira alapos lett, hogy az utánunk küldött orgyilkosok gyakorlatilag egyfajta főellenfélként funkcionálnak, legyőzésükért megannyi extra jár, de ha rossz fát tettünk a tűzre – ezúttal egészen könnyű lesz felhívni magunkra a figyelmet –, és valaki körözést ad ki ránk, felkereshetjük személyesen, hogy szép szóval vagy erőszakkal tegyünk mielőbb pontot az ügy végére. Sokan örülnek majd neki, másokat viszont bizonyára az őrületbe kerget, de visszatért a játékba a hajózás is abban a formájában, ahogyan azt annak idején a Black Flagnél megismertük, vagyis lehet saját ladikunk, szabadon közlekedhetünk vele a térképen – töltési idők nélkül –, az általános fejlesztések mellett pedig még csatázhatunk is vele. A tartalom tehát az Assassin’s Creed Odysseyben szépen kikerekedett, még ha túl forradalmi, a sorozat jövőjét módosító változást nem is hoztak be a fejlesztők, amire nem is volt nagy szükség, hiszen minek hozzányúlni olyan elemekhez, melyek sok esetben már hosszú évek óta tökéletesen működnek?

Klikk ide! Klikk ide!

Klikk ide! Klikk ide!

Grafika: Bár napokig lehetne vitatkozni azon, hogy az Assassin’s Creed Odyssey ugyanolyan szép, netán szebb-e, mint közvetlen elődje, ugyanakkor a lényeg az, hogy a Ubisoft ismét egy elképesztően részletes, az Origins túltolt sivatagos környezete után végre megfelelően színes világot tett le elénk az asztalra. Egészen elképesztő a megjelenés akár a városokban járkálunk, akár a minden eddiginél nagyobbnak látszó külső területeken, miközben az egész olyan, mint egy élő történelemóra, ami túlzás nélkül kimagasló élményt kínál, ha vonzódunk egy kicsit az ókori Görögország témaköréhez. Mindezt ráadásul ugyanolyan gépigénnyel kínálja, mint az egyiptomi előd, csak cserébe sokkal jobban optimalizálva, kevesebb hibával és hiányossággal, ami persze nem jelenti azt, hogy soha nincs probléma vele, de messze nem olyan kirívóak, mint néhány korábbi résznél.

Kezelőfelület, irányíthatóság: Szinte minden évben feltüntetik negatívumként a kritikákban, de a Ubisoft mégis fittyet hány arra, hogy a sorozat irányítása billentyűzettel és egérrel is könnyed lehessen, de mindez elég tarthatatlannak tűnik annak fényében, hogy kontrollerrel egyaránt akadnak néha nehézségek, pláne az ugrabugrálós jelenetek során. Nyilván ezek nem olyan nagy hiányosságok, de az egyébként kellemes és kiegyensúlyozott élményből gyakran kizökkenthetnek minket, ami rontja az összképet, valamint az élményt is.

Játszhatóság: A Ubisoft továbbra sem erőltette a többjátékos élményeket – ez a jövőben a legutóbbi hírek szerint még változhat –, ugyanakkor nem is érezzük ennek a hiányát, az Assassin’s Creed Odyssey ugyanis egy masszív egyjátékosos kaland lett, aminek részeként leírhatatlanul sok tennivaló vár ránk, elképesztő mennyiségű tartalom társaságában. Ezen a téren szinte biztos, hogy senki nem panaszkodik majd, hiszen az egyedi sztorik, a történelem, sőt még a görög mitológia kedvelői is megtalálják itt a számításukat.

Intelligencia, nehézség: A játék nagyon kiegyensúlyozott élményt kínál abban az esetben, ha megtaláltuk a számunkra ideális nehézségi szintet, hiszen a mesterséges intelligencia hiányosságai miatt érdemes kétszer is meggondolni, hogy melyik fokozaton kezdünk bele a nagy kalandba. Ezen a téren ugyanis vannak hiányosságok, melyek nem orbitálisak ugyan, de túl sokszor és túl sok helyen fordulnak elő ahhoz, hogy idegesítő negatívumként tekinthessünk rájuk, legyen szó akár a harcokról vagy éppen a körözési rendszerről.

Hangok, zene: Alexios szinkronja ugyan sokkal gyengébb, mint Kassandráé, de ha ettől elvonatkoztatunk, összességében a legtöbb szereplő ideális megszólalást kapott, miközben az effektekre és a zenékre sem panaszkodhatunk.

Összegzés: Bár sokan nem értik, hogy mit lehet minden évben szeretni egy ugyanolyan videojátékon, azonban az Assassin’s Creed Odyssey a bizonyítéka annak, hogy egy tökéletes koncepció és egy vadonatúj civilizáció felvonultatása már önmagában elég ahhoz, hogy a változatlan alapok ellenére is eladható termék születhessen. Az Odyssey ugyanis nem egy új sablonra ráhúzott Origins lett, sokkal másabb és mélyebb élményeket kínál, sőt mi több, most először határozottan kijelenthetjük róla, hogy nem egy akciójátékkal, sokkal inkább egy akció-szerepjátékkal van dolgunk, aminek fényében egyesen csupasznak és lineárisnak tűnnek a 2017 előtti részek. A Ubisoft sorozata újra jó úton jár, és nagyon kíváncsiak vagyunk, hogy hová repítenek még minket a jövőben!

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • takysoft #10
    Nekem 82 EUR volt a játék. Most már 75 EUR-ért is meg lehet venni:
    https://bit.ly/2D2ug9q
    (innét vettem én is megbízható bolt)
    Nem kizárt, h Uplay-es kulcs olcsóbban is van, és Steam vagyok inkább. Amúgy is Uplay-en át megy így is, de jó az integráció szerencsére.

    Ez is tetszik amúgy a UBI-ban. Persze, megvan a maga oldala, és erőlteti is a maga módján, de kapható a játék Steam-en, és jó az integráció is hozzá.

    Na most ez olcsó? Francokat :D
    Megérezte a bankszámlám... sírt is utána rendesen. De ez Gold verzió
    (szóval a "teljes" játék)
    Skinek nem érdekelnek. DLC-k mind benne vannak.
    Ez most olyan 24 ezer forint.

    Én Október 11-én vettem meg a játékot. Hétvégente kicsit többet, amúgy kicsit kevesebbet tudok játszani vele. elárulom, hogy még kb sehol se tartok a játékban :D Olyan 20% felé a térképet elnézve :D
    Jó, maximalista vagyok, mindent felszedek :)

    Nekem ez garantáltan másfél-két hónap elfoglaltság. És az Origins-hez szerettem visszatérni, mert a DLC-k is hoztak 3-4 napnyi elfoglaltságot :)

    Ha most ezt leosztom akkor kb 50 napnyi cucc... Úgy napi 3 órával számolva. Alaphangon 150 óra. (maximalistán, DLC-kkel)
    Az 160 forint/óra.

    A másik oldalról a Firewatch-ot kb 3 ezer forintért vettem meg, és nagyon max 3 óra alatt végignyomja az ember.
    Nem azt mondom, jó játék, de rövidke....

    Nyilván 1-2 év múlva combosan le lesz akciózva már ez is, de nekem megérte.

    A boost tök felesleges. Ha játszottál volna a játékkal, tudnád, hogy miért (amúgy meg leírtam, scale-ezi az ellenfeleket)
    Nincs benne sok grindolás, és a jobb minőségű fegyverek sem annyival jobbak, mint a sztenderd drop.

    De amúgy talál az ember módot arra, hogy csaljon.. ha akar :D
    https://bit.ly/2Sh0r9n
  • Eriongtk #9
    Eloszo: nem habzik a szam, nem is uvoltozok Veled. Normalis hangsullyal olvasd ezeket (habar 1-2 linkelt cikk ismert felkurta kicsit agyam)




    "opcio" - erdekes modon, amikor a Shadow of Mordor2bol kivettek a mikrotranzakciot, ami szinten csak "opcionalis" volt, ujra kellett balanszolni az egeszet, es lass csodat, sokkal jobb volt a jatekmenet utana. Nem volt lehetetlen vegig vinni, viszont jelentos idot a grind vett el. Tehat... fizettel azert, hogy kevesebbet jatsz, fizettel azert, hogy egy szandekosan nerfelt fejlodesi rendszerre kevesebb elpocsekolt idot kelljen szannod, hogy a JO jatekelemeket tudd elvezni. Odyssey ugyanez. Aki megvette a permanens boostot az jobban elvezi a jatekot, es ha nem lenne benne MTx akkor a fejlodesi rendszer is jobb lenne.

    A bajom nem az, hogy benne van valamifele extra penz csinalasi lehetoseg a cegnek, hanem az, hogy az egesz balance akorul forog, hogy osztonozze a jatekosokat hogy koltsenek penzt boostokra. Pelda: Ark Survival Evolvedbe be tudod allitani hogy mekkora legyen az XP szorzo, ott tenyleg opcionalis az hogy hogyan fejlodsz. Te dontod el, hogy adott tevekenyseg mennyi XPt ES mennyi targyat ad...


    Az arazassal kapcsolatban meg annyit, hogy EA sajat bevallasa szerint a mikrotranzakcio mellozese a BF2ben nem valtoztat a bevetelen.
    Es ha kiadasokrol van szo?
    " Na most azok nem babért, meg rizsért húzzák az igát, hanem komplex szellemi munkáért járó magas bért kell, hogy kapjanak (programozó, grafikus, designer, etc.). Azt ki kell termelni."
    GTA4 100 millio dollarbol keszult- ami akkor a legdragabb jatek volt-
    https://www.eurogamer.net/articles/gta-iv-is-most-expensive-game-ever-made

    Ugyanakkor csak az elso nap 310 milliot kaszalt, es elso heten pedig elerte az 500 milliot.
    Megis, erdekes modon:
    https://www.nytimes.com/2008/05/21/arts/television/21gta.html

    CDPR valamiert megis megteheti:
    https://en.cdprojektred.com/news/the-witcher-3-wild-hunt-16-free-dlcs-for-everyone/

    Tisztelem es becsulom ezt a ceget, mert minosegi jatekot adtak ki. erezni rajta a torodest, es nem azert keszult, hogy karacsonyra megkeresse a bonuszt a kiadoknak. Minden profitot megerdemelnek a sracok.

    GTA5 jelenleg ~6 milliard dollaros bevetelt kaszal csak a MTxbol. Evente.
    https://hypebeast.com/2018/4/grand-theft-auto-v-6-billion-dollars-sales
    ugyanakkor:
    https://www.destructoid.com/gta-v-publisher-we-can-do-more-microtransactions-with-our-under-monetized-users-439163.phtml

    Tehat meg mindig nem kaszalnak eleget emberektol, sajat bevallasuk szerint...mert ugye nekik a vilag osszes penze kell, nem "csak" sok.

    A 60 dollaros arcedula meg csak egy mitosz.
    Igen, a kb 60 dollaros ar az kb megmaradt, viszont ha emberek azt hiszik, hogy ez a tenyleges ar amir kifizetnek, akkor legjobb esetben is csak idealisztikusak ...
    Season Pass:
    Jellemzoen $30-os tetel, mostmar sokszor 0day. Olyan DLCert amihez sok esetben meg 1 sor kod sem keszult el...vagy legrosszabb esetben a teljes tartalom kesz volt, csak kivagtak a jatekbol (mint pl From Ashes DLC Mass Effect 3hoz, ami nagyon fontos volt az alap jatekot es lore-t tekintve). Es mostmar tobb evados rendszerek is vannak...

    Jellemzoen 30 dollar...ez a Battlefront esetben 50 dollar volt hogy gyakorlatilag a "teljes: jatekot megkapd. (ott tartunk, hogy $110)...es a jatek pedig egy lecsupaszitott, majdhogynem early access kategoria volt.

    Tehat a TELJES jatekelmenyt akartad, akkor az mar 110 dollar volt, nem 60.

    Nezd meg, hogy regen mit kaptal $60ert. Nezd meg, hogy ma mit kapsz erte.
    Watchdogs2 is tele van DLCvel, es ha a "TELJES" jatekot akarod, akkor az mar nem annyi, amennyi.
    Gyakorlatilag azert a penzert mostmar csak egy vazat kapsz, amire epitened kell a jatek tobbi reszet, mig regebben ezek a DLCk a jatek reszet kepeztek kiadaskor.

    NBA 2019 - $60, $99, $149 dollaros kiadasok, ami szinten erosen az MT-xre epul. Ja, es emelle meg kinal $99os opciot hogy vegyel premium penzt. Neharagudj, de ez sokaig csak az ingyenek mobil jatekoknal volt divat.

    En nem vitatom, hogy a jatekok AAA minosegben nem ingyen vannak, sot rohadt sok penz ezeket legyartani - mert ma mar gyartjak oket, az idei ev cod-ja, bf, fifa...stb

    Viszont ez tulmegy a szuksegen, az igen durva pofatlansagba.
    Hiaba maradt meg az ar ahol, a jatekok erteke es teljessege drasztikusan lecsokkent.
    Cheatek, kulonbozo ruhak, jatekmodok.... ezek regebben a jatek resze voltak.
    Regebben a Bethesda Lo Pancel DLCje rohadt nagy vihart kavart, hogy "hogy mertek...!" - ez semmi nem volt ahhoz kepes ami ma folyik.

    Destiny - cuccok amivel modosithattad a karaktered kinezetet (Shaders) az 1ben vegleges unlock volt, a 2ben pedig mar csak egyszer hasznalatos.
    EA 20 millio dollart fizetett Soderlundnak bonuszkent, csak hogy a cegnel tartsak...20at.
    https://www.gamespot.com/articles/ea-gave-outgoing-exec-patrick-soderlund-a-20-milli/1100-6461170/

    ------

    Szoval ne haragudj, tovabbra is azt mondom, hogy MTx tehet egy szivesseget. Es csak azert amiert minket nem erint - nem mi vagyunk a cel kozonseg. - az nem jelenti azt, hogy nem eloskodik azokon akik fuggok, vagy hajlamosak ra.

    https://www.kotaku.com.au/2017/11/meet-the-19-year-old-who-spent-over-17000-on-microtransactions/
    https://old.reddit.com/r/StarWarsBattlefront/comments/7dfoqg/an_open_letter_to_dice_ea_and_other_devs_i_am_19/



    Es Te mondtad ki. Meg kell varni a GOLD vagy GOTY megjelenest, hogy gyakorlatilag a TELJES jatekot kapd meg, es ne konfettit :)
  • Tinman #8
    De egy opció.

    Azért van benne, hogy aki nem szeret sokat tökölni egy open world játékban az a pénzéért gyorsabb fejlődést kap, gyorsabban halad előre, gyorsabban ismeri meg a sztorit. Én ki nem állhatom az ilyesmit, nem is nyúltam ilyen fizetős boostért soha.

    Az árazással kapcsolatban sajnos elfelejted, hogy ma már nem lehet egy ilyen AAA cuccot olcsón kihozni, iszonyat pénzt zabál fel a fejlesztése, szó szerint több 100 ember pár éves melójának eredménye. Na most azok nem babért, meg rizsért húzzák az igát, hanem komplex szellemi munkáért járó magas bért kell, hogy kapjanak (programozó, grafikus, designer, etc.). Azt ki kell termelni.

    Jóval szerencsésebb húzás relatív alacsony áron adni az alapjátékot és opcionális pénzes vackokat beletenni, mint eleve magasabb áron kezdeni, de úgy, hogy akkor az tényleg mindent tartalmaz. Mert az induló ára ennek a játéknak AAA létére teljesen átlagos! Ne a magyar minimálbérhez nézzük ezeket az árakat... az, hogy mi itt nyomorgunk, az még nem indikátora a nyugati és US béreknek.

    Félreértés ne essék... az egész DLC, early access, P2W, stb. játékipari húzások nagy gyűlölője vagyok, viszont értem, sőt megértem miért csinálják. (Ettől még utálom.)

    Egy valamit tehetünk: Megvárjuk a VALÓS megjelenést, ami általában akkor jön el, amikor kap az adott játék egy GOLD, vagy egy GOTY kiadást és azt vesszük meg (akár később akciós áron). Ezek szinte mindig tartalmazzák az összes sztori DLC-t és lényeges elemet.
  • Eriongtk #7
    Erdekes modon mindig ez a valasz - "de hisz opcionalis! Nem kotelezo!". Ha nem akarnanak belole penzt csinalni akokr nem tettek volna bele. Nagyon sokan jeleztek vissza, hogy miutan megvettek a boostot azutan sokkal jobban tetszett nekik a jatek, jobban elveztek.

    A mikrotranzakcio jelenlete kore epitettek az egesz egyensulyt. Ha valoban csak "nem vagy rakotelezve" akkor miert van benne? miert nem csak egy opcio, peldaul "XP szorzo" es mindenki beallitja, hogy 0.1 es 5 x rate kozul neki melyik tetszik.

    A jatek nem ingyenes, sot vannak nagyon draga kiadasai is, ennek ellenere benne vannak f2p elemek.
    Gyakorlatilag ezzel a ceg azt mondja, hogy "fizess, hogy kevesebb jatekot kapj, fizess, hogy atlepj dolgokat a jatekban"


    Regen miert voltak kepesek penz cheatet es egyeber berakni, mint jatek resze felar nelkul? Vicc. Ha a jatek ingyen lenne akkor meg azt mondanaom, hogy ok, megertem. de amikor alhangon 60 dollart fizetsz ki erte, es akkor erre meg rajonnek az... khm...opcionalis dolgok. Az a jatek amit MTXel csinalnak soha nem lesz annyira elvezheto alapban mintha annak meglete nelkul csinalnak.

    Ugyanez vonatkozik a kulonbozo shortcut dlckre. ha csak OPCIOT akarnak adni a jatekos kezebe, akkor miert nem kinaljak fel egy cheat menupont alatt?
  • Zoliz #6
    Legalább még vannak lelkes játékfejlesztők és nem gépre bízzák a szabadság virtuális legenerálását. Tiszteletem a lelkes kedvcsinálásért. Őszintének tűnik, valós. Ezt a játékot érdemes megvásárolni akkor és nem letölteni ahogy én fogom.
  • takysoft #5
    Ez a játék valami zseniális!
    Őszintén szólva nem nagyon lehet ezt szavakkal leírni. Aki játszott az Origins-szel, az tudja, miről beszélek.
    Nem lehet ezt elmondani, de van benne egy olyna érzés, hogy játszol, és egyszerűen nem akarod abbahagyni. Olyan a világa, hogy az valami felfoghatatlan. Nem szeretek buzzword-ökkel dobálózni, de ez ilyen "immersion" dolog.

    Miben más ez, mint az Origins?
    Nagyobb. Nem kicsit... szerintem az Origins-ben összes DLC-jével együtt se volt ennyi terület, mint ebben, és itt picit változatosabbnak is tűnnek, bár ezzel az Origins-ben se nagyon volt gond, szimplán az egyiptomi vonal kicsit limitál homokra :D

    Ennek megfelelően a gépigény is nőt egy picit, de azért némi tweakeléssel kényelmesen ki lehet hozni belőle az 50-55fps-t átlagosan.
    (i7-6700, 32gb DDR4, Vega64 LC, 4K)

    Hátrányok...
    A játék mindg nehéz. Az ellenfelek szinte felfelé scale-el. Ergo van olyan terület, ahová nem tudsz még menni. De sehol se leszel overpowered. Ha visszamész a kezdő területre 20-as szinten, akkor 18-20-as szintű enemy-k várnak.
    Aminek vannak előnyei, mert kapsz XP-t meg cuccokat rendesen. DE!

    Ez a játék nagy. Az Origins-ben is szerettem, hogy megfelelő szint után egyes területeket kicsit könnyebb kipucolni. És az achievementekhez is jól jött, ha bizonyos területeket nagyon király voltam :D

    A harcrendszer át lett alakítva. Ezt még szoknom kell, mert elsőre kicsit nehéz, de eddig nem rossz.

    Nem vásároltam semmiféle XP-t, vagy boost-ot. Mint ahogy az előbb említettem, sok értelme nincs boostolni az XP-t, mert akkor szintet lépsz, és akkor húzhatod a cuccokat is magad után, szóval picit farmolni kell hozzá, vagy más, erősebb cuccokat választani, akár csak átmenetileg is.
    Gold kiadásom van, vagyis Alapjáték + DLC-k. Bőven elég drága volt az is :D

    Eddig nagyjából 6 órát tettem a játékba, és elhihetitek, hogy még sehol se járok benne.
    2-3 óra játék után dobta be a játét a főcímet :D

    Srácok, ebben a játékban van tartalom. Ez az a fajta játék, amire igaz, hogy AAA.
    Ezzel elleszel egy ideig. Ez nem egy egy hétvégés dolog. Nekem meló után 2-3 szabad órám van naponta, szóval ezzel minimum egy hónapig elleszek :)

    Őszinte gratulációm a Ubi-nak. Ez tökéletesen és pontosan ellentétes irány, mint ami felé az EA megy.
    Le a kalappal. Jó látni, hogy 2018-ban is ki lehet adni egy olyna játékot, ami a legmagasabb minőségi követelményeknek is megfelel. Nevelő célzatú, érdekes, kihívás... és ha az Exploration módot választod, akkor még a kezdet se fogja annyira, mint más játékok.

    Ha a Beyond Good and Evil 2 is ilyen mestermű lesz, akkor nagyon elégedett leszek ezzel a céggel :)
  • vik3 #4
    Jópofa, de kevés benne az újdonság.
  • Tinman #3
    Abszolút nem vagy rá kötelezve! Simán végigtolhatod a játékot ilyenek nélkül és semmi hátrányba nem fogsz kerülni!

    Eleve ez nem újdonság AC-ben, hiszen már a Black Flag óta szokott lenni Time Saver DLC, amivel gyorsabban, könnyebben megtalálható a sok elszórt szarság, aminek amúgy semmi értelme.
  • Eriongtk #2
    Az, hogy mikrotranzakcioval lehet venni XP-t es egyeb jatekbeli vagyont nekem mar az alapbol fekete listara tette. Undorito.
  • dregnarr1 #1
    Spoilermentesen, az eddigi AC-lore-hoz mennyire maradtak hűen? Felrúgtak dolgokat (pl. Origins óta látott mitológiai lények, stb), vagy okosan továbbgondolták, érthetően megmagyarázva a fejleményeket?