SG.hu

Assassin's Creed III



Kiadó: Ubisoft
Fejlesztő: Ubisoft Montreal
Honlap

Platformok:
Xbox360, Playstation 3, PC
Rendszerkövetelmények:
Minimum: Intel Core 2 Duo E6700 2,66 GHz-es vagy AMD Athlon 64 X2 Dual Core 6000+ processzor, 2 GB RAM, Nvidia GeForce 8600 GT vagy ATI Radeon HD 3870 grafikus kártya, 17 GB szabad hely a merevlemezen
Ajánlott: Intel Core 2 Quad Q6400 2,13 GHz-es vagy AMD Phenom 9550 Quad-Core processzor, 4 GB RAM, Nvidia GeForce GTX 260 vagy ATI Radeon HD 5770 grafikus kártya, 17 GB szabad hely a merevlemezen
Hasonló játékok: Assassin's Creed-sorozat
Kategória: külsőnézetes akció

Az Assassin's Creed 2007-es megjelenésekor bizonyára nem sokan gondolták, hogy a Ubisoft akkori legfrissebb sorozata öt év alatt öt teljes értékű epizódot fog megélni, de mindemellett pedig az is kérdéses volt, hogy egy olyan komoly névvé emelkedik-e a szakmában, ami milliókat képes megmozgatni világszerte. Tény ugyan, hogy már akkoriban is érezni lehetett a sorozatban rejlő potenciált, a forradalmi ötleteket, valamint a kreatív hozzáállást, de mivel a végeredmény elsődlegesen a kemény magnak és nem az alkalmi játékosoknak szólt, félő volt, hogy az Assassin's Creed is úgy végzi majd, mint korábban éppen emiatt elvérzett társai.

A játékosoknak azonban valamiért nagyon megtetszett a múltbéli koncepció, a templomosok és az orvgyilkosok hadakozására kiélezett történet, valamint az olyan lehetőségek, amelyek korábban még egyetlen videojátékban sem kaptak szerepet, így a franchise-t manapság egyértelműen a legnagyobbak között emlegethetjük. A sorozat életében azonban most egy óriási váltás következett be, hiszen Altair és Ezio Auditore da Firenze több epizódon keresztül elmesélt kalandjai után a harmadik teljes felvonásban egy új főhős, egy új helyszín, ezzel együtt pedig egy vadonatúj történet is vár ránk, aminek köszönhetően az 1700-as évek Amerikájába repülhetünk vissza.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

Az Assassin's Creed III cselekményének kezdete feltehetően nagyon sokaknak okoz majd meglepetést, hiszen Desmond Miles megismerése, valamint néhány percnyi terelgetése után sem az előzetesekből megismert indián főhős, sem az amerikai helyszín nem stimmel majd, sőt, Connorral - a történet központi figurájával - a prológus 3-4 órája alatt egyáltalán nem is fogunk találkozni. Helyette édesapját, Haytham Kenway-t terelgethetjük, akinek segítségével nem csak magába a játék mechanizmusába és működésébe tanulhatunk bele, hanem megismerkedhetünk a templomosok és az orvgyilkosok ősi rivalizálásának aktuális állásával, mindemellett pedig elhajózunk az újvilágba, ahol több órán keresztül barátkozhatunk annak atmoszférájával, illetve a sztori előzményeivel.

Vannak ugyan unalmasabb, de sokkal inkább laposabb momentumai is ennek a bizonyos bevezetőnek, de mivel valóban megfelelő alapot nyújt az egész alkotásnak, ezért később rájövünk, hogy egy felületes bevezető animáció helyett ez volt a legjobb megoldás a készítők részéről, hiszen így saját tempónkban mélyedhetünk el a játékban, és csak annyira folyunk bele az eseményekbe, amennyire nekünk tetszik. Így mire eljutunk oda, hogy megkapjuk Connor felett az irányítást, már nincsenek bennünk kérdések, és ugyan indiánként egy halom új lehetőséggel is meg kell majd ismerkednünk az Assassin's Creed III-ban, de ez már édeskevés lesz ahhoz képest, mintha mindezt egyszerre zúdították volna a nyakunkba a Ubisoft Montreal emberei.

A történet egyébiránt a sorozat életében egyértelműen megérdemli a legjobb és legösszetettebb jelzőt, hiszen fordulatos, izgalmas és folyamatosan fenntartja a játékosok érdeklődését. A beszélgetések sem klisések, az új koncepció, valamint a kibővített játékmenet pedig olyan sok lehetőséget tartogatnak, hogy az valódi nyitott világú élményt és igazi szabadságot kínál majd számunkra.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

A játék a legtöbb rajongót - a küllem után, de erről majd később - feltehetően elképesztő hangulatával fogja levenni a lábáról, hiszen a polgárháború előtti, illetve közbeni Amerika egy tipikusan olyan időintervallum, ami rendkívüli sokszínűségének és lehetőségeinek köszönhetően ideális helyszín egy Assassin's Creed-epizód számára. Habár erről a bejelentés pillanatában még nem nyilatkoztunk volna ennyire magabiztosan, de elég csak néhány percig megvetni a lábunkat az újvilágban ahhoz, hogy magunk is megbizonyosodjunk minderről.

Bizonyára sokaknak hiányozni fognak majd az óriási épületek, a felhők fölé nyúló magaslati pontok, de mivel ezek helyett szó szerint milliónyi alternatívát és újdonságot kapunk, csakhamar elfeledjük, hogy Ezio oldalán milyen magasságokból hajthattuk végre a halálugrásokat. Az Assassin's Creed III játékmenete az alapokat tekintve azonban ettől eltekintve sem változott egy fikarcnyit sem, de alaposan kibővült, méghozzá éppen elegendő és hasznos újdonsággal ahhoz, hogy valóban harmadik teljes epizódként, és ne önálló kiegészítésként tekinthessünk rá. Természetesen az alapok megmaradtak ott, ahonnan annak idején Altair oldalán ez az egész elindult, így a játék tulajdonképpen egy olyan hátsónézetes akciózás maradt, amelyben a lopakodós elemek éppen olyan hangsúlyos szerepet kapnak, mint a közelharc, a hatalmas nyitott világ felfedezése, a gyűjtögetés, valamint a tervezésen és stílusos kivitelezésen alapuló küldetések. Mivel valóban milliónyi apró újdonságot tapasztalhatunk a játékban a közvetlen elődökhöz képest, ezért meg sem kísérlünk minden apróságot kiemelni a sok közül, de azért a legfontosabbakról nem feledkezünk meg. Ilyen például a hatalmas nyitott világ, ami ezúttal valóban óriási lesz, és annyi lehetőséget tartogat majd számunkra, hogy a fő küldetések mellett kétszer annyi időt tölthetünk a mellékes feladatokkal, netán csak egyszerűen azzal, hogy felfedezzük a környéket. Mivel a gyarmatosítás után az első amerikai városok inkább tűntek kisebb községeknek - természetesen így is elég szép méretekkel rendelkeztek -, ezért például megnyílt előttünk a nagyvilág, és nem csak a hangulatos városok utcáin tudunk majd kalandozni, hanem a közeli erdőkben és hegyekben is, amelyek rengeteg új lehetőséget hoztak számunkra.

Mivel főhősünk egy - félvér - indián, ezért teljes interakcióba léphetünk a természettel is, így nem csak megmászhatjuk a fákat és a sziklákat - sajnos egyelőre még csak néhányat -, de a vadállatokkal is megharcolhatunk, akár csapdák, akár fegyverek segítségével. Connor indián mivolta ellenére rendkívül jól bánik olyan nemes fegyverekkel is, mint a kard vagy a különféle lőfegyverek - lesz is belőlük bőséggel a játékban -, de a legjobban a tomahawk és az íj kettősét szereti, akik állandó társként segítik őt útján, méghozzá a sorozat jellegzetességeinek számító orvgyilkos fegyverek mellett.

A Ubisoft ugyanakkor nem csak a fegyver-repertoáron módosított alaposan, hanem természetesen a harcrendszeren is, ami sokkal intenzívebbé és folyamatosabbá vált. Ellenfeleink például már nem csak egyesével támadnak ránk, hanem egyszerre akár többen is, így sokkal valószerűbbek lesznek az összecsapások, amelyek során kombókkal és különleges mozdulatokkal is élhetünk a hárítás és a támadás mellett, de új lehetőségeket hoztak a könnyedén kezelhető - ugyanakkor rendkívül lassan töltődő - lőfegyverek is. Az egyik legjobb újdonság ezen a téren például az, hogy immáron élőpajzsként is használhatjuk ellenfeleinket, akik így megakadályozzák, hogy egy sortűz során sebzés érjen minket. Mivel életerőnk immáron automatikusan töltődik - nem kell orvosságokat hurcolásznunk magunkkal -, így természetesen nincs probléma akkor sem, ha megsérülünk, de mivel sokkal intenzívebbé váltak a harcok, ezért nem árt folyamatosan figyelemmel kísérni aktuális életerőszintünket, mert néhány elbaltázott védekezés, és rögtön a földre kerülünk.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

Érdekesség egyébiránt, hogy az Assassin's Creed III-ban minden korábbinál nagyobb szerep jut majd Desmond Miles-nak, akivel immáron a jelenben is kalandozhatunk, sőt, kalandoznunk is kell a továbbjutás érdekében. A fentiek mellett egyébiránt rengeteg, valóban felsorolhatatlanul sok apró újdonságot emelhetnénk még ki a játékkal kapcsolatban, így például a parkour-elemek finomodását - könnyebb és folyamatosabb lesz a falmászás és a közlekedés -, de kiemelkedőre sikeredett az időjárás- és évszakváltozás lehetősége is, különös tekintettel a télre és a ködös, esős időszakokra, amelyek szó szerint elképesztően részletesen és hangulatosan mutatnak, akárcsak a teljes játék.

Nem mehetünk el természetesen szó nélkül amellett sem, hogy az Assassin's Creed III-ban nem csak saját birtokunk - sőt, egy egész kis falunk - lehet, hanem hajónk is, aminek irányítását, valamint a hozzá kapcsolódó küldetéseket meglepően kellemesen tudták kivitelezni a készítők. Főleg a tengeri ütközetek sikerültek leírhatatlanul hangulatosra, sőt, ez a momentum gyakran kelt olyan hatást az emberben, mintha egy játék a játékban funkciót kaptunk volna a Ubisoft részéről. Kiemelendő mindemellett, hogy az óriási nyitott világot képesek voltak valóban betölteni a készítők, így mindig lesz valami tennivalónk, az egyszerű felfedezéstől és a gyűjtögetéstől kezdve a mellékküldetéseken át leülhetünk például malmozni, vagy beszélgethetünk néhány NPC-vel, sőt, vásárolgathatunk is magunknak, de különféle kalmárok felkutatása helyett ezúttal mindent elérhetünk majd egy helyen, stílusosan a vegyesboltban.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

Connor oldalán lehetőségünk lesz továbbá seregek élére állni, hogy megküzdjünk az amerikai polgárháború legnagyobb összecsapásaiban - az irányítás ezeknél a részeknél kicsit rémálomszerű -, sőt, találkozhatunk majd a tengerentúli történelem legnagyobb alakjaival, akik ellenségeink, szövetségeseink, de akár egyszerű barátaink is lehetnek. Alig érünk át például az amerikai kontinensre, és az utunkba sodorja az élet Benjamin Franklint, aki az első kalendáriumából elveszett lapok felkutatásával bíz majd meg minket.

Ilyen megdöbbentő, de bizonyos mértékig mégis hihető pillanatokkal nagyon sokszor lep majd meg minket a játék, ami egy utánozhatatlan és videojátékban még soha nem tapasztalt élményt, valamint hangulatot varázsol az Assassin's Creed III-ba, ami a fentieknek köszönhetően egyértelműen felemelkedett olyan nyitott világú címek közé, mint például a GTA-sorozat. A vaskos és megunhatatlan egyjátékos kampány mellett a játékban ráadásul multiplayer módot is találunk majd, amelynek keretein belül tucatnyi lehetőségünk lesz a többi hús-vér játékos likvidálására. A legjobb újítás ezen a téren a Wolf Pack megjelenése, ami tulajdonképpen egy különleges kooperatív játékmódot takar négy ember számára. Grafika: Ha egy olyan konfigurációt sikerül az Assassin's Creed III alá tenni, ami alatt magabiztosan a maximumra húzhatunk minden beállítást, akkor szó szerint elképesztően részletes és szép élményben lesz részünk a játékban. Habár a hatalmas nyitott világ a forgalmasabb helyeken hajlamos még a legjobb számítógépeken is akadásokat produkálni, ami egyértelműen a fejlesztők sara, de mivel valóban óriási terepet kezel a grafikus motor, ez az apróság finoman szólva is megbocsáthatónak nevezhető.

A Ubisoft Montreal nem csak a részletesség, hanem a modellek és egyebek tekintetében is képes volt nagyszerűt alkotni, de főleg az évszakok ábrázolása és az erdőségek sikerültek elképesztőre. A nagy hóban például dinamikus nyomot hagyunk lépteinkkel, a fák között sétálva pedig szinte már érezzük az avar illatát. Sajnos a PC-s port esetében tapasztalhatunk majd néhány grafikai bugot, így egymásba lógó karaktereket vagy tereptárgyakat, de tesztgépünkön az élsimítással is akadtak problémák; ezek azonban egy ilyen óriási játékvilág esetében megbocsáthatók.

Kezelőfelület, irányíthatóság: A Ubisoft sajnos továbbra sem hagyott elég időt és kreativitást a fejlesztőknek arra, hogy alaposan átültethessék PC-re az Assassin's Creed III irányítását, így nem lett ugyan logikátlan a rendszer, de ugyanazoktól a gyermekbetegségektől szenved, mint a korábbi epizódok. Ennek köszönhetően kontrollerrel nagyobb élmény lehet a játék, de természetesen amennyiben beletanulunk a számítógépes irányításba, azzal is kellemessé tehetjük a végeredményt, hiányosságok azonban kétségkívül akadnak.

Játszhatóság: Az Assassin's Creed III egyjátékos kampánya még abban az esetben is 20 órához közeli elfoglaltságot jelent majd, ha csak és kizárólag a főküldetésekre koncentrálunk, de legalább még ennyit kihozhatunk a játékból, ha felfedezzük a környéket, és teljesítjük a mellékes feladatokat, amelyek végre nem klisés és nem is sablonmegbízások lesznek. Ha az elképesztő mennyiségű egyjátékos tartalom nem lenne elég, akkor lehetőségünk lesz kipróbálni a 12 játékmódot tartalmazó multiplayert is, köztük a kooperatív küldetésekkel.

Intelligencia, nehézség: Habár a nehézség terén az egyenletesség továbbra sem jellemző a legújabb Assassin's Creed-epizódra, hiszen még mindig belefuthatunk néha olyan feladatokba, amelyek indokolatlanul nehezek, de összességében kellemes és hangulatos küldetések tömkelege vár majd ránk a játékon belül. A mesterséges intelligencia terén komoly előrelépés történt az előző részekhez képest, de ez főként a háttérben meghúzódó harcrendszer és egyebek finomhangolásának is köszönhető.

Hangok, zene: A Ubisoft már a korábbi Assassin's Creed-részek esetében is kiemelkedően odafigyelt az aktuális felvonás hanghatásaira és zenéire, ez pedig a harmadik részben még hangsúlyosabb lett. A szinkronhangok kivétel nélkül hibátlanok, képesek élettel megtölteni a szereplőket, de érdemes odafigyelni a háttérzajokra is, amelyek nem csak dinamikusan változnak, hanem rendkívül sokat hozzá is tesznek az adott pályarész hangulatához. Külön kiemelendő, hogy kis hazánkban magyar felirattal jelent meg a játék, aminek köszönhetően még a legutolsó mellékküldetés lényegét is bárki könnyedén megértheti, de a fordítás jó ötlet volt az összetett, gyakran szerteágazó történet megértése miatt is.

Összefoglalás: Nem is lehet kérdéses, hogy a PC-s felhozatalt tekintve az idei év egyik legjobb és legösszetettebb videojátékát köszönthetjük az Assassin's Creed III képében, ami nem csak rengeteg ötletes és kreatív újítást tudott felmutatni elődeihez képest, hanem alapjaitól újragondolta a teljes franchise-t is. A végeredmény ugyan tartalmaz néhány aprócska hibát, de olyan jelentéktelen dolgok ezek, amelyeket az alacsonyabb kategóriát képviselő videojátékok esetében garantáltan meg sem említenénk, itt azonban egyszerűen nem lehet belekötni másba. Minden téren kitűnő munka, méghozzá a sorozat rajongói által támasztott követelményeknek eleget téve!

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • johny85 #30
    szerintem szarabb lett mint a többi,a hajós küldit át se tudom vinni.
    Semmi lopakodás bujkálás mindig lelőnek,sok az amináció,nem tetszik az erdő se, stb.
  • CyberKecsi #29
    Csak egy kicsi BUG a játékban:


    Valakinek volt már hasonló?
  • Fbn Lx #28
    engem ez lenyűgözött, rákattantam
    már a 2. rész mindhárom felvonása is zseniális volt, de... hihetetlenül sok kreativitást találok benne, rendszeresen rácsodálkozok apró részleteire, a történetvezetés fasza, a karakterek egyszerűen rohadtul hitelesek és "emberiek", gesztusaikban, mozdulataikban.
    igen, ami a dolog látványrészéhez sokat hozzátesz, az a mozdulatok dinamizmusa. nem csak a harc terén, de az apró gesztusokban is. Bár buta ellenfelekkel van dolgunk, a technikák kidolgozottak és hitelesek, nem elnagyolt erőscsapás-gyengecsapás kombózása kaszabolás jellegű, hanem hiteles, adott fegyverekkel ténylegesen használható technikák. bár ez már az előző részben is bejött, tudták finomítani. Különösen tetszett a kardvívás eleganciája és emiatt is, többek között, sajnálom, hogy ilyen rövid volt a bevezető rész, én Haythammel tolnám még sokat szívesen, atomjó karaktere van. Connorral viszont nem tudok annyira azonosulni, kicst amolyan tucatjófiú-jellem, semmi izgalmasat nem látok a karakterében, Ezióhoz képest egy kiforratlan személyiség.
    Szóval én szívesen vettem volna valami olyasmi megoldást, hogy haytham és connor között aktívan váltogatunk, és mindkét szemszögből átéljük az eseményeket. Egyszerűen jobban bejött haytham 18. századi szigorú nemesi eleganciája.
  • koschwarz #27
    ezzel szerintem a játékosok (már aki játszott a szériával) 99%-a nem értene egyet. köztük én sem. de várnék tőled egy számodra etalont, már ami a pályadizájn illeti, kíváncsi lennék hogy mire is gondolsz pontosan, amikor az AC-ket így leszólod.
  • Molnibalage #26
    Köszi.
  • WoodrowWilson #25
    Az Assassin's Creed "sztori a sztoriban", van egy nagy átívelő történet, ezen belül meg három "altörténet" (AC1 Altair sztorija, AC2 + Brotherhood + Revelations Ezioé, AC3 Connoré). A Brotherhood meg a Revelations csak ebben az értelemben kiegészítő, amúgy teljes játékok, nem kell hozzájuk az AC2.
    Szóval a nagy átívelő sztorival lehet, hogy gondjaid lesznek, de max elolvasol egy összefoglalót az AC1-ről.
  • Molnibalage #24
    Köszi.

    Ezeket meg lehet egybe venni PC-re? (Lehetőleg Steam-en.)

    Érteni fogom a sztorit, ha a többivel nem tolom?
  • Reg5 #23
    AC2. Ennek kiegje a Brotherhood, de mindkettő Itáliában játszódik.
  • Molnibalage #22
    Ha valaki csak egy részt próbálna ki a szériából, az melyik legyen? A Bortherhood, amikor valahol Itáliában bohóckodsz?
  • Csiki1991 #21
    Azért én egy Kínát vagy Japánt is megnéztem volna... :)