SG.hu
Assassin's Creed IV: Black Flag

Kiadó: Ubisoft
Fejlesztő: Ubisoft Montreal
Honlap
Platformok:
Xbox360, Playstation 3, PC
Rendszerkövetelmények:
Minimum: Intel Core 2 Quad Q6400 2,13 GHz-es vagy AMD Athlon II X4 620 processzor, Nvidia GeForce GTS 250 vagy ATI Radeon HD 6670 grafikus kártya, 2 GB RAM, 30 GB szabad hely a merevlemezen
Ajánlott: Intel Core i5-2400S 2,5 GHz-es vagy AMD Phenom II X4 940 processzor, Nvidia GeForce GTX 470 vagy ATI Radeon HD 5850 grafikus kártya, 4 GB RAM, 30 GB szabad hely a merevlemezen
Hasonló játékok: Assassin's Creed-sorozat
Kategória: külsőnézetes akció
Biztosan mindenki emlékszik még arra az időszakra, amikor 2007-ben a Ubisoft megjelentette az Assassin’s Creed első részét, hiszen az alkotás új színt és életet hozott a játékvilágba. A siker sokak számára már akkor egyértelműnek tűnt, és két év sem kellett a franciáknak ahhoz, hogy egy rendszeresen új epizóddal gyarapodó sorozattá emeljék az orgyilkosok és a templomosok évezredes harcát elmesélő kalandot. Ezio és az Assassin’s Creed II képében sikerült is bebiztosítaniuk a helyüket a játékosok között, majd a minőségi mellékszálak után a harmadik felvonással ez a bizalom sokakban megingott, hiszen sem Connor, sem az amerikanizálódó történet nem tudott lenyűgözni annyi rajongót, mint amennyit korábban az olasz reneszánsz. A Ubisoft azonban mégis úgy döntött, hogy ezt a vonulatot követi a nemrégiben megjelent negyedik epizódban is, így az Assassin’s Creed IV: Black Flagben Connor nagyapjának történetét élhetjük át, amelyek a Karib-tenger vidékére, egyenesen a kalózok korába repítenek minket.
A falábú és rumkedvelő hajóskapitányok időszaka mellett azonban a legtöbb fanatikust jobban érdekelte, hogy milyen irányban folytatják tovább a fejlesztők a modern kori szálat. Habár most megadatott a lehetőség a Ubisoft számára, hogy végre kivegyék a sorozatból ezt a sokak szerint összecsapott és jellemtelen mellékágat - hiszen nem árulunk el nagy titkot azzal, hogy Desmond Miles a harmadik rész végén történtek után már esélytelen volt a főszerepre -, ám ez mégsem történt meg, helyette inkább megalapozták a jelenlétét a jövőben érkező epizódokhoz.
Az Assassin’s Creed IV: Black Flagben ugyanis az Abstergo Entertainment egyik alkalmazottjaként a Kenway-család vérvonalának kutatását kapjuk feladatul - ennyi a nagy magyarázat -, és bár mindössze 2-3 órát töltünk majd a jelenben, ezt a történeti szálat nyugodtan kivághatták volna a fejlesztők. Egyedül a háttér-információk, valamint a tonnányi utalás (easter egg) miatt éri meg átélni a Montrealban játszódó eseményeket, hiszen a Ubisoft szó szerint a bolondját járatja velünk, így a konspirációs elméletek kedvelői biztosan találnak maguknak témát, miközben számítógépeket törnek fel, illetve körbejárják az Abstergo irodáit, mert másra nem kell számítanunk ebben a rövidke kitekintésben.
Természetesen a kalózok korába csöppenve, és Edward Kenwayt megszemélyesítve már egészen más lesz a véleményünk, hiszen itt végre a klasszikus játékmenet vár majd ránk, méghozzá mindenféle felesleges sallang nélkül. A sztoriról nehéz úgy beszélni, hogy ne rántanánk le a leplet néhány kulcsfontosságú pillanatról, így legyen elég annyi, hogy Connor nagyapjának oldalán egy rendkívül sokrétű és szerteágazó kalózkalandot ismerhetünk meg, ami szinte teljes egészében átírja majd bennünk mindazt a sok sztereotípiát, amit gyerekkorunk legjobb filmjei, könyvei vagy képregényei festettek le előttünk ezekről az emberekről. Elég csak egyetlen órát eltöltenünk a játékkal ahhoz, hogy rögtön beleszeressünk a történetbe, ami az első percektől az utolsóig tele lesz fordulatokkal, megdöbbentő pillanatokkal, de természetesen a sorozatra jellemző tulajdonságok is visszatérnek, így például az utunkat keresztező híres és hírhedt személyiségek, például Feketeszakáll vagy Calico Jack, hogy csak kettőt emeljünk ki a díszes társaságból.
Habár minden Assassin’s Creed-játék erős cselekménnyel rendelkezett eddig, de a negyedik rész alighanem a legjobb lett mind közül. Mindezt elsődlegesen azzal lehetne magyarázni, hogy a fejlesztők sokkal több szabadságot kaptak, semmint a jobban ismert történelmi események feldolgozásával, ami természetesen a játékmenetre is hatással volt. Összességében kijelenthető, hogy az Assassin’s Creed IV: Black Flag az alapokat tekintve szinte semmit sem változott a közvetlen elődhöz képest, így ismét egy óriási, szabadon bejárható világ vár ránk, ahol arra megyünk, és azt teszünk, amit csak szeretnénk. Felgöngyölíthetjük például a történetet, de elindulhatunk felfedezni a környéket is, ahol biztosan nem unatkozunk majd egy percig sem, hiszen milliónyi változatos opcionális feladat vár ránk a kincskereséstől kezdve a hagyományos orgyilkosbevetésekig. Ez utóbbi azért is különösen érdekes, mert a Ubisoft hallgatott a rajongókra, és az utóbbi epizódokhoz mérten alaposan előtérbe helyezte a klasszikus lopakodós bevetéseket, sőt mi több, bizonyos esetekben egy kicsit el is vetették ezzel a sulykot, hiszen előfordul a játékban, hogy hajónk fedélzetén kell lopakodnunk, illetve csendben követnünk az ellenfeleket, ami finoman szólva is nevetséges, mi több frusztráló. Természetesen a legtöbb konfliktust továbbra is karddal, pisztollyal, rejtett pengénkkel vagy éppen fúvócsővel rendezzük majd le, de szinte minden egyes bevetésnél érződik, hogy a készítők valóban törekedtek arra, hogy csendben és halkan is kivitelezhessük a feladatot.
Mivel a kalózok korában járunk, természetesen alaposan előtérbe kerültek a harmadik epizóddal bevezetett hajós küldetések, amelyek a hagyományos harcrendszerhez képest rengeteg új lehetőséggel és opcióval lettek felvértezve. Ez várható is volt, hiszen a játéknak közel a felét a tengeren töltjük el, de mivel sikerült ezen a téren is nagyszerű küldetéseket megálmodniuk a fejlesztőknek, egy percig sem unatkozunk majd. Külön öröm, hogy hajónk és legénységünk is fejleszthető, de a ladik irányítása is sokkal kifinomultabbá vált, amennyiben viszont mégis megunnánk a hullámokon lovagolni, akkor kikapcsolódásképpen legalább annyi mellékes elfoglaltságot találunk a nyílt vízen is, mint a szárazföldön. A lakatlan szigetek felkutatása mellett ugyanis elindulhatunk például cápákra vadászni, de felfedezhetjük a víz alatti világot is, ami szó szerint akkora élmény lesz, mint felmászni az óriási tornyokra és házakra, de lényegesen monumentálisabbá váltak a tengeri ütközetek, valamint olyan apróságok is, mint a különféle időjárási jelenségek, így például megjelentek többek között a víztölcsérek és az óriáshullámok.
Az Assassin’s Creed IV: Black Flag egyébiránt szó szerint milliónyi interakciós lehetőséggel rendelkezik, így kijelenthető, hogy ennyire sokszínű, és ilyen óriási szabadságot, valamint rengeteg elfoglaltságot nyújtó nyitott világú akciójáték talán még sosem született a múltban. Ezenfelül pedig megmaradt a sorozat utánozhatatlan hangulata is, hiszen a kalózok kora az orgyilkosok szemével talán az eddigi legjobb és legváltozatosabb időszak lett, az óriási Karib-tenger mellett pedig a bejárható városok, így Havanna vagy Kingston is olyannyira jól felépítetté váltak, hogy néhány perc után garantáltan megkedveljük őket. Az elképesztően jól kivitelezett egyjátékos mód mellett természetesen ismét található többjátékos lehetőség is az alkotásban, aminek nagyon minimális jelentősége van a nagyszerű kampány mellett, de a fejlesztők így is igyekeztek újdonságokkal szolgálni azoknak, akik szeretnék más játékosokkal is összemérni tudásukat. A nagyszerű játékmódok mellett ott van például a GameLab, amivel tulajdonképpen teljesen személyre szabhatjuk a multiplayer élményeket, de kiemelhető még a kooperatív mód kedvelőinek készült Wolfpack, ami egy saját kis történetet is kapott. Grafika:
Kezelőfelület, irányíthatóság:
Játszhatóság:
Intelligencia, nehézség:
Hangok, zene:
Összegzés: