66
  • Ender Wiggin #1
    visszasírjuk még az analóg korszakot...
  • asgh
    #2
    Értsd: a taxis túltolta és most megpróbálja a klasszikus az "autó volt a hibás" érveléssel megúszni, mert ha Tesla, akkor úgyis hitkérdést kreálnak belőle.
  • kvp
    #3
    Az analog korszak mar 1986 kornyeken veget ert, amikor az autok kezdtek atallni CAN buszra. A Teslak eseten szerencsere folyamatos adatrogzites tortenik, tehat tobb videofelvetel es viszonylag alapos rendszernaplo van az esemenyrol. Annyit lehet egyelore tudni, hogy az eset a jarmu magancelu felhaznalasa kozben tortent, kikapcsolt vezetestamogatas mellett. (a sofor es a csaladja ult benne, munkaidon kivul)

    Mondjuk forumokon sokan kritizaltak, hogy ha valaki manualis valtos autokhoz szokott es nagyobb laba van, akkor konnyebben nyomja le Teslakon a gazpedalt a fekkel egyutt vagy helyett.

    Viszont a fo problema alapvetoen egy tervezesi hiba, ugyanis mig a Ford T modellek eseten barmelyik ket pedal egyszerre torteno megnyomasa fekezeskent hatott, addig a Teslak (es tobb mas auto) eseten a fek mellett a gazpedal veletlen lenyomasa megszunteti a fekhatast. Ertelmes szoftver szamara a fek es a gaz megnyomasa az automatikus veszfekezest kellene, hogy kivaltsa. (maximalis motorfekkel es mechanikus fekhatassal, automatuksan bekapcsolo elakadasjelzovel)

    Szerintem egyebkent erdemes lenne atallni az egypedalos, sebessegmegadasos uzemre, tehat a gazpedal lenyomottsaga nem a gyorsulast, hanem a kivant sebesseget allitana be, majd az auto eldontene, hogy milyen gyorsulas vagy lassulas kell hozza, hogy bealljon a megadott sebessegre. A fek ekkor csak veszfekkent mukodne. (kuplung ugyebar nincs) A szoftver egyebkent tamogatja az egypedalos uzemmodot, bar csak gyorsulas/motorfek modban es pl. az aksi homerseklettol is fugg, hogy a motorfek mikor mukodik es mikor nem (sajnos nincsennek a kocsiban hagyomanyos fekellenallasok).

    A masik a pedal elrendezes. Ha jobb es bal labas lenne a ket peldal, tehat a vezetesnel mindig a feken kellene tartani a labat (szenzor ellenorizene), mig a gazpedal a sebesseg beallitasara szolgalna, akkor sokkal uzembiztosabbak lennenek a kocsik. Viszont aki manualis valtos, kuplungos kocsibol ulne at, az hulyet kapna az uj (egyebkent optimalisabb) elrendezestol. Vicces, de ez a szovjet ziu trolikon mindig is igy volt (a kormany bal es jobb oldalan) es ez sokkal kenyelmesebb, mert nem kell a labat rakosgatni vezetes kozben.
  • dyra
    #4
    " Annyit lehet egyelore tudni, hogy az eset a jarmu magancelu felhaznalasa kozben tortent, kikapcsolt vezetestamogatas mellett. "

    teljesen irreleváns információ a baleset szempontjából. Ha az autó magától gyorsított akkor az nem egy elvárható viselkedés egy kocsitól. Ezt ki kell vizsgálni.

    "a sofor es a csaladja ult benne, munkaidon kivul"

    ez is teljesen irreleváns. Mit akartál ezekkel mondani?
    Utoljára szerkesztette: dyra, 2021.12.16. 20:04:30
  • janos666 #5
    #3 - Én automata váltóhoz vagyok szokva (Audi Multitronic) és hülyét kapnék attól, ha mindig a féken kéne tartani a bal lábamat. Egyáltalán nem kényelmetlen "leszögezni" a balt, és szükség esetén áttenni a jobbat a gázról a fékre. Nem tartott sokáig megszoknom (manuális váltóval tanultam meg vezetni) és megszeretnem.

    A két pedál egyszerre történő lenyomásának csak a meredek emelkedőkön (pl. mélygarázs kijárata) felfelé araszoláskor (ha mennek előtted is, és megállnak a sorompónál) van szerepe, és ilyenkor szeretnél előre menni, de nem visszagurulni (persze itt a kézifékkel is lehetne játszani).
  • camper
    #6
    asgh én köszönöm az értelmezésed, így már világos a történet. És valóban logikus is, a taxis túltolta, ennyire egyszerű. A buta taxis ment és túltolta, szegény tesla meg csak kapkodta a fejét.
    A taxis - a családjával a háta mögött - rálépett a gázra, elütött egy biciklist, nekihajtott minden álló tárgynak, kukának, parkoló autónak hogy az autót lefékezze, ennek ellenére felhajtott a járdára ott elütött további 19 embert, mindez fél percen keresztül zajlott és egy dolog nem jutott a taxis eszébe, hogy levegye a gázról a lábát.
    Egy ilyen helyzetben ez soha senkinek nem jut eszébe, kivétel nélkül mindenki ilyenkor még jobban nyomja a gázt felhajtva járdára, mindenhova.

    Sőt, nálam már ott gyanúba keveredik a taxis, hogy eleve a teslát azért vette, ha majd lesz egy ilyen gáznyomási rohama akkor rákenhesse az autóra. Mi másért vett volna teslát, ugye milyen logikus?

    Szegény tesla most pedig kénytelen a saját logjait és a saját adatrögzítését saját maga által fizetett emberek idejét felhasználva a világ elé tárni, arról hogy mi is történt - szerintük. Mert, hogy ugye az képtelenség, hogy egy érzékelő tönkre menne vagy hogy a programozás hibáktól nyüzsögne. Olyan nincsen.

    Ahogy olyan sincs, hogy a - szó szerint - űrtechnológiával készített űrhajó a felszállása után 70 másodperccel robban fel élőben a világ szeme láttára, vagy hogy budapesti önjáró metró 30 ajtónyitásból hatszor nem a peron, hanem a sínek oldalán nyitja ki az ajtókat. Ezek nem történtek meg.
    Ahogy az sem, hogy az "önjáró" uber kinyírt volna egy gyalogost. A tesztelési fázis elkezdése után 3 nappal. Nem volt ilyen, ezek nem történtek meg. Abban az űrhajóban is minden bizonnyal ott volt egy taxis akinek qrvára megmondták, hogy figyi, ezt a gombot qrvára ne nyomd meg, ő meg nem tudta megállni és megnyomta. Ez volt a Challenger katasztrófa.

    És igen igazad van, ha majd nem lesznek human sofőrök akkor eljön a szép új világ. Baleset egy se lesz. soha többé. A programozok mindenre gondolnak majd, a hardverek örökké tartanak és soha semmi probléma nem lesz. Ez biztos. Itt fognak száguldozni a két tonnás járművek a városban a gyalogosok, kerékpárosok és a többi jármű között és soha semmiféle gond nem lesz, hisz a szoftverfejlesztők mindegyik előre látja a végtelen variáció mindegyikét amit ehhez szükségeltetik.

    Bár véleményem szerint ehhez már nem csak az szükségeltetik, hogy minden autó önjáró legyen, itt már az is kéne hogy kerékpárosok , sőt maguk a gyalogosok is egy központi irányítást kapjanak, de talán ez az idő is eljön. Elen Musk majd megoldja ezt is.
  • Zsoltee_a_bator
    #7
    "teljesen irreleváns információ a baleset szempontjából"

    Az, hogy ki volt kapcsolva a vezetestamogatas, azert elegge relevans. Legalabb tudjuk, hogy nem a skynet a tettes.
  • kvp
    #8
    "Egy ilyen helyzetben ez soha senkinek nem jut eszébe, kivétel nélkül mindenki ilyenkor még jobban nyomja a gázt felhajtva járdára, mindenhova."

    Sajnos ez egy nagyon gyakori emberi hiba, a Teslak eseten tobben is leirtak mar forumokban. Ha valaki a feket nyomja, de tudtan kivul a cipoje szelevel lenyomta a gazt is, akkor ha nem lassul az auto, akkor osztonosen meg jobban nyomja a feket es vele a gazt is. A helyes viselkedes ilyenkor levenni a labunkat a pedalokrol, megnezni hova tettuk es visszatenni a fekre. Csak a fekre. Evente tobb tomegbe hajtast okoz ilyen emberi figyelmetlenseg.

    A helyes mernoki hozzaallas pedig az lenne, hogy ha valaki akarmilyen kis mertekben lenyomja a feket, akkor azonnal oldjon a gaz. Ha egy 1957-es automata valtos Oldsmobile-ban vagy egy 1908-as Ford T-ben mukodott, akkor miert nem lehet a mai autokban is megoldani? (csak szoftver kerdese lenne)

    "A két pedál egyszerre történő lenyomásának csak a meredek emelkedőkön (pl. mélygarázs kijárata) felfelé araszoláskor (ha mennek előtted is, és megállnak a sorompónál) van szerepe, és ilyenkor szeretnél előre menni, de nem visszagurulni (persze itt a kézifékkel is lehetne játszani)."

    Mai autoknal ez mar a traction controller dolga. Az iranyvalto kar adja meg a kivant menetiranyt. A visszagurulasgatlonak kell a kimenotengelyek jeladoi alapjan tudnia, hogy merre akar menni az auto. Ha nem jo iranyba, akkor fekeznie kell. Teljesen automatikusan. Tehat ha emelkedon leveszem a labam a gazrol es a fekrol, akkor ha az auto megprobalna visszagurulni, akkor magatol kell allo helyzetben tartania magat. Elindulasnal hasonlo modon eloszor gazadasra at kell terhelni az auto megtartasat a fekekrol a motor nyomatekara, majd fokozatosan novelni a nyomatekot a gazpedal jeladoja alapjan a megadott gyorsulasi vagy sebesseg ertekig. (attol fuggoen, hogy gyorsulasi vagy sebesseg profilra van allitva a gazpedal)

    Mint emlitettem itt az lehet a Tesla sara, hogy tul kozel vannak a pedalok es nem irja felul a fek a gazpedalt. Az elson nehez gyorsan javitani, de a masodik csak egy szoftverfrissites kerdese, ha valamiert meg nem igy lenne eleve.

    "Itt fognak száguldozni a két tonnás járművek a városban a gyalogosok, kerékpárosok és a többi jármű között és soha semmiféle gond nem lesz, hisz a szoftverfejlesztők mindegyik előre látja a végtelen variáció mindegyikét amit ehhez szükségeltetik."

    Latni latjak, legalabbis leirhato viszonylag egyszeru szabalyokkal. A gond ott van, hogy a szoftvereket direkt irjak mereszebbre mint kellene, hogy az emberi viselkedest szimulaljak. Tisztan balesetkerulo modon egy automata auto minden jarmu moge benezne, szepen lepesben, hatha ott guggol mogotte egy gyerek aki csak arra var, hogy kiugorhasson ele. Ezzel varosban egy szuk utcaban 4-5 km/h-as sebesseg lenne csak elerheto. Es a ket tonnas teherauto is biztonsagosan at tudna menni egy setaloutcan is, meg ugy is hogy ovodasok jatsznak a kozepen. Csak az emberek turelmetlenek es vakmerobben vezetnek mint kellene. A szoftvereket pedig ennek a viselkedesnek a szimulalasara programozzak. Ez okozta az uber-es balesetet is. Latta a jarmu hogy van ott valami, de beprogramoztak, hogy hagyja figyelmen kivul, mert biztos csak valami szemet amit a szel fuj. (aztan kiderult, hogy biciklit tolo ember ment keresztben at az uton)

    "Én automata váltóhoz vagyok szokva (Audi Multitronic) és hülyét kapnék attól, ha mindig a féken kéne tartani a bal lábamat. Egyáltalán nem kényelmetlen "leszögezni" a balt, és szükség esetén áttenni a jobbat a gázról a fékre."

    Lassu a valtas es konnyebben hibazhat az ember. Ha a ket pedalt elvalasztja a kormanyoszlop, akkor biztosan nem lep az ember rosszra. Plusz sokkal gyorsabb ket labbal vezetni, mint allandoan rakosgatni az egyiket. Pl. valodi automata valtos jarmuvek es rendes villamos hajtasu autok eseten az elindulas folyamata a kovetkezo:
    -feket tovig nyomni (kulonben nem tudjuk kivenni parkbol az iranyvaltot)
    -iranyvaltot atteni park-bol drive-ba (eloremenetnel), ez oldja a rugoerotarolos rogzitofeket is
    -gazpedalt kis mertekben lenyomni
    -feket felengedni

    Aki kezivaltos auton tanult meg vezetni, annak persze ez nehezen megy. Aki meg automata valtoson annak a kezi valtos vagy az azt szimulalo automata hasznalata a nehez. Egy Tesla mukodeseben inkabb hasonlit egy ziu trolira mint egy benzines kezivaltos autora.

    Egyebkent van rola egy halom cikk:
    https://www.vox.com/2015/7/1/8877583/two-foot-driving-pedal-error
  • Rotary #9
    A fékpedál mindig felülírja a gázadást a Teslákban...
  • HubaBuba
    #10
    Akkor te azon ritka emberek közé tartozol akik még nem láttak kínai középkorú hölgyekről videókat össszekevert pedálokról, ugye?
    Egy 50-nel járdára felszaladó autó reakcióidőután belül azonnal fékezve is még 30 m-t halad, az alatt simán letarolhat 20 embert. Ahhoz meg hogy valaki meghaljon attól hogy meglökve a betonba verte a fejét, nem kell sebesség hanem balszerencse :(
  • M2 #11
    A fékpedál mindig erősebb a gázpedálnál, mindig felül KELL írnia. Amiben ez nem így működik, az a jármű nem kap engedélyt közúti forgalomra.

    Automata váltós autók a lejtőn elindulást maguk kezelik és SOHA nem gurulnak hátra, ha a váltókarjuk előremeneti állásra van kapcsolva.

    Olyan nincs, hogy egy autóban egyszerre kell nyomni a fék és a gázpedált! Ezt csak profi autóversenyzők csinálják, sok-sok pályázós rutinnal.

    A jobb lábbal választunk a gyorsítás vagy lassítás között. A bal láb pihen, vagy kuplungot nyom (ha van kuplung).
  • Nagydög
    #12
    Annyi furasagot sikerult osszehordani, hogy nem is tudom hol kezdjem.

    A termeszetesen a Teslaban a gazadas nem oldja fel a feket. Orultseg is lenne olyan autot gyartani, amiben uzemszeru korulmenyek kozott elofordulhat, hogy nem mukodik a fek. Ha esetleg megis megcsinalna valaki, nincs a vilagon olyan hatosag, ami forgalomba engedne.

    A fek lenyomasara automatikusan elvet gaz sem jo otlet(Nem is csinalt ilyet az 57-es Oldsmobile sem.), mert lemondanal vele a nyomatekrol, ami segit stabilizalni az autot maceras helyzetben. Kulonosen igaz ez hatso- vagy negykerek hajtasu autoknal. Bar az atlag sofor eseteben kevesbe erdekes. Ugy sincs eleg tapasztalatunk szelsoseges helyzetekrol, hogy ne a fekre atugorva probaljuk megoldani a problemat, de bizony a modern autok menet stabilizalo elektronikaja egyszerre jatszik a negy kerekre juto fekerovel es nyomatekkal.

    "Pl. valodi automata valtos jarmuvek es rendes villamos hajtasu autok eseten az elindulas folyamata a kovetkezo:
    -feket tovig nyomni (kulonben nem tudjuk kivenni parkbol az iranyvaltot)"

    Igen, bar nem kell tovig.

    "-iranyvaltot atteni park-bol drive-ba (eloremenetnel), ez oldja a rugoerotarolos rogzitofeket is"

    Csak ha automata a rogzito fek. Es akkor is autoja valogatja(nemelyeknel beallithatoan), hogy ilyenkor tartja az autot es csak a gazpedal lenyomasara old a fek, vagy azonnal kuszni kezd az auto. A "kuszas" a regi CVT automatak idejebol maradt, mikor ugy volt beallitva a kuplung es a valto, hogy mar alapjaraton is meghajtotta a kerekeket. Ezt a modern robot valtos autok es az elektromosak is atvettek, mert kenyelmes tud lenni.

    "-gazpedalt kis mertekben lenyomni
    -feket felengedni"

    Ezek szerint meg sosem vezettel ilyesmit. Termeszetesen a valosagban felengeded a feket es atteszed a labad a gazra. Ha nem csak csorogni akarsz, akkor ez utan gazt adsz.


    Utoljára szerkesztette: Nagydög, 2021.12.17. 11:34:36
  • Gabbbbbbbbbbbb
    #13
    @Nagydög
    "mert lemondanal vele a nyomatekrol, ami segit stabilizalni az autot maceras helyzetben."

    Hát én ennyire nem tudok vezetni, nekem marad a követési távolság normális betartása és a gáz nélkül fékezés.
  • camper
    #14
    HubaBuba: "Akkor te azon ritka emberek közé tartozol akik még nem láttak kínai középkorú hölgyekről videókat össszekevert pedálokról"

    Csak hogy itt nem ez történt.

    kvp-nek pedig már válaszoltak jópáran ahogy elnézem a fék vs gáz elképzelésére.
  • Nagydög
    #15
    Csak hogy itt nem ez történt.


    Tenyleg nem. A figura valoszinuleg meg akarta mutatni, mennyire durvan ugrik a Tesla, ha megtapossa a gazt, es ugy lett.
  • camper
    #16
    Nagydög: "Tényleg nem." <--- állítás

    "A figura valoszinuleg meg akarta mutatni.." <--- feltételezés.


    Előbb magaddal kellene tisztázni, hogy állítasz valamit vagy feltételezel. A kettőt egybemosni, nem túl elegáns.
  • Nagydög
    #17
    Mily kenyes lettel hirtelen az allitasok es a feltetelezesek elvalasztasara. A #6-ban eloadott hisztiroham es a sommas "Csak hogy itt nem ez történt." utan hadd ne vegyem tul komolyan! Vagy neked van valami pontosabb infod, hogy mi tortent? Mert az en feltetelezesem a korabbi mindenfele jarmuvel elofordulo "hirtelen magatol felgyorsult" esetekre tamaszkodik.
  • camper
    #18
    Nagydög hat olvasd el cikket, nem?
    Egy nagymellenyes gazfrocs utan ha elutok egy kerekparost nem nyomom tovabb a gazpedalt, hogy meg tovabbi 19 embert elussek.
    Es miutan letaroltam 20 embert nem keresem a kozelgo targyakat amiknek nekihajthatok - kukakat, parkolo autokat - hogy vegul az elerheto legnagyobb targy egy teherauto allitson meg.

    Ha kover gazt nyomok es emiatt kikerulhetetlen, hogy elgazolok egy biciklist mar az utkozes elott nyomom a feket es ez a tortenet nincs tovabb.
  • Nagydög
    #19
    Random csatorna a Youtuberol.

    Szerintem majd mindegyik videoban talalhatsz legalabb egy "hirtelen magatol felgyorsult" esetet. Hasonlo mennyisegben talalhatsz "nagy gazt adok, aztan nem tudom uralni" torteneteket is.
  • bigjoe
    #20
    A Tesláknak ez egyik érdekessége a telemetria. Az összes adatnak meg kell lennie a rendszerükben ami alapján rekonstruálni lehet az az esetet. Amúgy kicsit zavaró, hogy ha egy elektromos autó balesetet okoz (így vagy úgy) tele van vele a sajtó, mintha a fosszilis járművek nem okoznának balesetet.
  • Ender Wiggin #21
    @bigjoe: igen, csak a Tesláknek van több olyan aspektusa, ami miatt érdekesebb egy-egy baleset, mint a belső égésű autóké...
  • defiant9
    #22
    "Az összes adatnak meg kell lennie a rendszerükben "
    After checking the crashed vehicle’s data remotely, Tesla denied any technical problem with the car. The US group said it would share all details with French authorities if requested.
    Valszeg a taxis adott gázt és rá akarja fogni az autóra, ui. elég kellemetlen kimenetele lehet számára a vizsgálatnak:
    the driver of the Tesla taxi has since been placed under formal investigation for manslaughter.

  • camper
    #23
    bigjoe itt a kulcsszó az hogy a "rendszerükben". Az az övék, ők kezelik és erről állásfoglalást ők adnak. Saját magukról. Ahogy már meg is tették, És ahogy eddig minden esetben erre az eredményre jutottak. Biztos a sofőr hibája, kizárt hogy ők.
    Ehhez képest az autójuk úgy megy át a fekvőrendőrön fékezés nélkül mintha ott sem lenne, a körforgalomban pedig az autó szeretne egyenesen átmenni.

    Másik része a dolognak, hogy nem az elektromos autókról szólnak a negatív hírek, hanem a teslákról. A mercedes elektromos autójáról nem olvasol ilyet, de ő nem is hirdeti önjáróként az autóját. Nem villog ott a weblapjukon 10 éve, hogy önjáró hamarosan érkezik. Majd csak jön a 4.56378-as firmware és akkor az autó majd magától megy. És más autógyártó nem b@szta tele a netet már 10 évvel ezelőtt olyan kamuvideókkal ahol a sztrádán munkába menet alszik a sofőr a kocsiban.
    A tesla igen. Mert a tesla - és sok hasonló cég - egy dolgot tud. Önmagát hájpolni. Ezt tudja, ez kell a népnek, a mese. Az emberek erre vágynak. Ők pedig ezt meglovagolják. minél nagyobbat füllentesz annál sikeresebb lesz a céged.

    Mi is miről fecsegünk itt most? A tesláról. Még beszélni is sikk róla. Más autót nem elemzünk ekkora elánnal, rá sem kattintunk a hírre. De ha le jön a hír, hogy a teslának az új frissítéssel halványrózsaszín lesz a műszerfala akkor azt bizonyosan kibeszéljük és már alig várjuk az új frissítést.

    Ehhez képest a teljes igazság az, hogy a tesla egy ilyen full elektromos mercedeshez képest egy velorex. Nem egy lapon, de még egy könyvben sem lehet őket emlegetni.
    Az amerikaiak soha nem tudtak autót gyártani, ami nem csoda, soha nem voltak olyan szinten a biztonsági megoldásokra és a fogyasztás csökkentésére kényszerítve mint az európaiak.

    Mivel pótolják a tudásbéli lemaradásukat? Szimpla hazugsággal.
  • defiant9
    #24
    "Az az övék, ők kezelik és erről állásfoglalást ők adnak."
    Arrafelé komoly kokit osztanak ha bizonyítékot hamisít valaki egy eljárásban. Nem ez az első ilyen eset és nem is az utolsó, az ember hibázik, több mint 200 hasonló tőről fakadó, de nem ennyire fatális incidens volt már a Teslákkal. Az ok pedig az volt hogy a fék helyett a gázt taposták az emberek. Nagy valószínűséggel itt is ez történt.
    Rálép kicsit a pedálra amiről azt hiszi hogy a fék, de nem kapja az elvárt fékhatást, viszont egyre jobban közeledik az ütközés, ezen bestresszel és beletapos. Tolatás közben relatíve könnyű ilyen hibát véteni, de előremenetben is képesek vagyunk rá.
  • kvp
    #25
    "A fek lenyomasara automatikusan elvet gaz sem jo otlet(Nem is csinalt ilyet az 57-es Oldsmobile sem.), mert lemondanal vele a nyomatekrol, ami segit stabilizalni az autot maceras helyzetben."

    Az oldsnal nem vette le a gazt, csak elcsuszott a hidrodinamikus attetel, melegitve benne az olajat. Modern elektromos autoknal es a legtobb trolinal/villamosnal le kell venni a motorrol a menetfokozatot es attenni motorfekre. Igy mukodott mar az uv es a ziu is. A modern mechanikus automata valtos kocsiknal pedig a vezerles kuplungol es valasztja le a motort ha kell. (egy automata mechanikus valto persze amugy is eleg elavult megoldas)

    "Ezek szerint meg sosem vezettel ilyesmit. Termeszetesen a valosagban felengeded a feket es atteszed a labad a gazra. Ha nem csak csorogni akarsz, akkor ez utan gazt adsz."

    Vezettem, ket labbal vagy villamos eseten ket karral. (kozvetlen kapcsolasu menet/fek szabalyzo es legfek) A ziuk meg tudnak csuszni hatrafele, szoval ott nem art egy kis motorteljesitmeny, mielott kiengedjuk a feket ha nem vizszintes a terep. A 400-as ikarusokban a soforok a mai napig nyuzzak allohelyzetben a motort amikor fek helyett a motorral fogjak lampanal, faj amikor hallom. A regi hidrodinamikus valtok eseten pedig csak a fek felengedese alapjaraton felviszi a kocsit varosi tempora, csak nagyon lassan gyorsul fel. (virsligumival, dobfekkel, muzealis kocsival egyebkent sem szaguldozunk) Anno (a 60-as evekben) sokan csinaltak azt, hogy felporgettek a motort nagy gazzal es utanna levettek a masik labukat a fekrol. A kocsi ilyenkor szo szerint kilo.

    A teslak egyebkent ebben sokkal jobbak, koszonhetoen a launch modnak, ami az oras teljesitmeny szerint kontrollaltan tulterheli a villanymotort. A nemet autok nagyreszeben allando magneses BLDC motorok vannak, amik tulmelegedes hatasara lemagnesezodnek, ezert nem lehet oket ugy tulterhelni mint a teslak Nikola Tesla fele kalickas aszinkron motorjait. (az energiahatekonysag miatt jelenleg mar gyartanak egy ujfajta hibrid, ugynevezett synchronous-reluctance elvu motorokat is) https://www.youtube.com/watch?v=esUb7Zy5Oio

    Szoval a mai (elmult 60 evben gyartott valodi automata valtos) kocsikat lehet es erdemes is ket labbal vezetni, a regi trolikat es villamosokat meg eleve ugy is kellett (a modern kombinalt menet-fek-legfek kontrolleres jarmuveknel meg ugyis a vezerles dont). Fontos, hogy ket labbal vezetve nincs idobeli res a fek elengedese es a gyorsitas kozott, de meg fontosabb, hogy a feket barmikor barmelyik labunk athelyezese nelkul tovig tudjuk nyomni es ez sokat javit veszfekezeskor reakcioidon. Ha nem hiszed, de nincs rendes automata valtos kocsid, akkor probalj meg egy gokartot eloszor csak jobb labbal vezetni, majd ugyanazt ket labbal. :-)
  • camper
    #26
    defiant: "Arrafelé komoly kokit osztanak ha bizonyítékot hamisít valaki egy eljárásban."

    Te már csak tudod, hisz amerikai kongresszusi képviselő vagy, ráadásul rögtön abból a fajtából aki nem gyengül el ha három raklapnyi pénzt dobnak le az asztalára.
    Mi más alapod lenne egy ilyen megállapítás tényszerű közlésére. Illetve lehet még az is, hogy elolvastál egy neten fellelhető pdf fájlt arról mi járna akkor ha valaki 'arrafelé' egy ilyen ügyben füllentene. És ugye ami le van írva az biztosan úgy is van, hiszen írva van..

    Ehhez képest a tényszerű igazság az, hogy ezen cégek bármelyikére is tekintünk, csak és kizárólag úgy lettek hatalmasok, hogy végigfüllentették a létezésüket, a kezdetektől a mai napig, Ha pedig ezt valaki elkezdte feszegetni annak pénzzel tömték be a száját.
    Ez en bloc a ma divatos összes ilyen cégre igaz melyekről szentségtörés rosszat írni - tesla, uber, facebook, google, youtube - hisz ők az innováció zászlóshajói, de véleményem szerint elérkezett az idő, hogy tisztázzuk végülis ki mit is ért innováció alatt.

    Világos hogy ezen cégek ámokfutása az amerikai érdekeknek jó - legalábbis jobb, mintha egy kínai cég uralná a piacot. De ha az amerikaiak komolyan vennék saját magukat és a saját szabályaikat akkor ezen cégek mindegyikét halálra kellene reszelniük. Európában időnként megteszik tessék-lássék módon, amit ezek a cégek röhögve fizetnek ki. Ezt nem gondolom túl hatékonynak.

    Másrészt ha egy olyan cég mint a VW konszern - tehát nem a sarki fűszeres vagy az Eldoblak.kft - hanem maga a Volkswagen, ahelyett, hogy elmondaná az uniós szabályozóknak, hogy figyeljetek okoskáim ez amit ti elvártok ezt képtelenség teljesíteni, nincs olyan minőségű anyag a világon, még nem alkottuk meg amivel a ti elvárásokat teljesíteni lehetne... ehelyett egy csalási eljárást épít gyárilag a saját termékeibe, mely ellenőrzés esetén átveri a mérőeszközt...

    ..na most ha itt a tart a világ ebben a nagy öldöklő versenyben, akkor miről akarsz engem meggyőzni vagy saját magadat?
  • defiant9
    #27
    "hisz amerikai kongresszusi képviselő vagy"
    Láthatóan fogalmad sincs a jogrend működésről. Ezek az eljárások a bíróságokon zajlanak mond szövetségi, mind állami szinten.
    A person commits the federal crime of tampering with evidence when he or she knowingly alters, conceals, falsifies, or destroys any record, document, or tangible object with the intent to interfere with an investigation, possible investigation, or other proceedings by the federal government. (18 U.S.C. § 1519.) State laws also make it a crime to tamper with evidence in officials proceeding and investigations.

    "És ugye ami le van írva az biztosan úgy is van, hiszen írva van.."
    Semmitmondó érv, a te konteózásod leírva meg még annyit sem ér, vagy esetleg neked vagy bárki másnak vannak megdönthetetlen adataid hogy bizonyítékot hamisított a Tesla? Ugye hogy nincs. Üres vádaskodás amit csinálsz, ráadásul kevered a legális lobbizást és a bűnvádi eljárással, az utóbbiba életveszélyes bárkinek is belenyúlnia, az ott nem Putyin vagy Polt Péter NER országa. Egy elnök is simán belebukik ha törvényt sért, ezért egy ilyen csip-csup műszaki ügybe nem mennek bele inkább fizetnek egy kalap pénzt ha úgy érzik vaj van a fülük mögött, vagy szimplán jobban megéri bíróságon kívül egyeséget kötni.
    Egyébként meg a szövetségi nyomozók sem a falvédőről jöttek le, közel sem olyan egyszerű konzisztens adatokat hamisítani ennyi esetben.
    Én nem akarlak meggyőzni, úgysem menne mivel egy szűklátókörű egyszeri konteós taxis vagy. Bizonyítani valaki bűnösségét annak kell aki vádol (itt ez lennél te), csak hát az nem megy.
  • camper
    #28
    defiant igen, jól látod, az amerikai kongresszusnak semmi köze a törvényalkotáshoz.
    És az is egy stabil és felkészült érved, hogy "az ott" nem Polt Péter országa, igaz hogy lövésed sincs hogyan hívják az amerikai legfőbb ügyészt, de még ha tudnád is lövésed sem lenne, hogy ő megfektethető e vagy sem, hisz konkrétan semmit nem tudsz róla (de természetesen Polt Péterről mindent tudsz) de ami biztos a te világnézetedben és megingathatatlan, hogy itt mindenki hülye, de bezzeg "arrafelé" minden rendben van.

    Már ez a megfogalmazás elárulja, hogy lövésed sincs. Arrafelé?? Ember... merrefelé?? Mert az 'arrafelé' feltételezem az nálad Amerikát takarja. De az arrafelé az egész Amerika? Vagy csak Washington? Minden államot? Minden államban minden rendben van és nincs Polt Péter? Vagy mi??
    Ekkora rálátásod van egy teljes kontinensre? És ezt a fórumtársaid eszik is? Bemész minden fórumba okoskodni és mindenhez értesz? Tesla, facebook, uber, amerikai törvényhozás, víztorony, minden. Minden is. Ember hát nem itt lenne az ideje átértékelned magad?

    Az össze tudás amit összeszedtél ezekről a témákról azt mind a facebookról szedted össze. Ott szocializálódsz nap, mint nap és azt tekinted etalon hírforrásnak. Amit az amerikai facebook mond saját magáról. Vagy a teslaról.. Vagy arról hogy ki legyen az Egyesült Államok következő elnöke. Ami még legyen az ő dolguk, de ma már a facebook azt is megmondja, hogy Európában ki legyen a vezető.
    És te mint egy szentírást követed, pár sorral feljebb írtam le erre a bizonyítékot. És még te nevezel engem szűklátókörűnek.

    És el kell szomorítsalak, egy amerikai elnököt már rég nem a botrányai miatt választanak le vagy a teljesítménye miatt választanak meg. Már rég az dönti el kit választanak meg, hogy milyen információkat jelenít meg róla a facebook.

    De egy dologban igazad van, azt be kell lássam. Én vagyok az aki a tesla kamuvideókkal teleqrta netet. Ezt én pakolom fel folyamatosan a netre. 2014 óta. Nem a tesla.
    Ezt mind én gyártom. Hogy miért csinálom még magamnak sem világos - feltételezem egy rajongó vagyok vagy ilyesmi - de az biztos, hogy a tesla cégnek ehhez semmi, de semmi köze. Én tolom fel a videót, hogy a tesla önjáró, hogy így parkol magától, úgy megy a sztrádán, hogy lehet benne aludni is, ezek mindegyikét én toltam fel. Sőt a tesla honlapján 2014 óta villogó feliratot hogy a tesla tök önjáró is én hekkeltem oda.

    A sok ellenvideó, melyek meg azt mutatják be, hogy az amit a tesla immáron majd egy évtizede hirdet magáról köszönöviszonyban sincs a valósággal az pedig mind szimpla gonoszság és ellen üzleti érdek. Az a sok ezres bejegyzés és videó ami erről a témáról született az mind bolondok szüleménye. Mind bolond, nem értenek hozzá, csak feketítik szegény teslat.
    És tudod honnan lehet ezt ilyen bizonyosan tudni? Megírta a facebook.
  • Nagydög
    #29
    Van baj.
  • defiant9
    #30
    "hisz konkrétan semmit nem tudsz róla"
    Szerencsére te itt vagy. Mutasd meg akkor tényszerűen hogy az amerikai legfőbb ügyész hol is lett lefizetve amikor beleszólt egy kerületi ügyész munkájába konkrét ügy kapcsán és a végén meg is úszta egy nagy cég. Miért nem teszi ezt minden cég, ha szerinted működő megoldás?
    A jogállamiságot, főleg a függetlenségét tekintve messze vagyunk az Egyesült Államoktól, ha ezt nem látod akkor komoly gondok vannak nálad.


    Tehát várom a tényszerű bizonyításod arról hogy a Tesla adatokat hamisított, illetve korrumpálta a hatósági eljárást.
    Van ilyened vagy nincs?

    "de ma már a facebook azt is megmondja, hogy Európában ki legyen a vezető."
    Kérem az erre utaló tény adatokat. Van ilyened vagy nincs?

    A konkrét eset kapcsán, sem tudsz semmit felmutatni csak a saját kitalációdat, üres vádaskodás, ennyit tudsz. Buta konteózás, aminél elve kizárod hogy a konteód téves legyen, ahogy az már ilyenkor lenni szokott.
  • camper
    #31
    Te már csak tudod hogy Amerikában minden rendben van, hisz olvastad a facebookon.

    Nem is kell messzire mennem, ehéten is kijött a szokásos kamu:
    Önjáró teslában szülte meg gyermekét.

    Tegye már fel itt bárki a kezét - veled az élen - akinek ha szül a felesége az autopilotba kapcsolná a tesláját és hátragyalogolna az asszonyhoz levezetni a szülést míg az autó elvezet magától a kórházig.
    Hát b+ ez egy akkora marhaság, nemhogy nem hoznám le ingyen reklámként a portálok helyében, hanem megtalálnám a jogi eszközöket arra, hogy ilyen kamukért halálra reszeljem a céget.
    Egy zöldségest halálra reszelnek ha másnak hirdeti a termékét mint ami, egy ekkora cég pedig azt füllent amit akar? 2014 óta?

    Te autopilotba kapcsolnád? Írd már be ide, hadd lássam egy felnőtt ember válaszát.
    Mert ha igen, akkor te egy futóbolond vagy, ha pedig nem a válasz akkor miről is győzködsz itt engem és saját magadat?

    Ez az autó alkalmatlan arra amit hirdet magáról. 10 éves is az volt és még ma is az. És még nagyon-nagyon sokáig alkalmatlan lesz rá.
    Ez tény. Ezt nem lehet leírni, mert jönnek a tesla hívők és megfednek vagy mi?
  • defiant9
    #32
    Tehát két ontopic témánk van:
    1. Tesla műszaki hiba okozta-e a balesetet vagy a taxis emberi hibája?
    2. Amennyiben az első akkor a Tesla magától értetődő módon - ahogy több mint 200 hasonló esetben is - meghamisította a bizonyítékokat és korrumpálta az amerikai(jelen esetben a francia) nyomozó hatóságot/ügyészséget.

    Ezekhez már nem sikerült hozzászólnod, hanem a primitív taxi drosztos 'te már csak tudod' stílusodban próbálsz másra terelődni.
    Az ontopic témához kapcsolódó érvelés nélkül (ahol ráadásul neked kellene bizonyítanod más bűnösségét) a racionális vitát természetesen elvesztetted. A konteóiddal meg mehetsz az átverős, lehúzós, erkölcstelen taxis pajtásaidhoz, ők biztos megértően fognak bólogatni.
  • kvp
    #33
    "1. Tesla műszaki hiba okozta-e a balesetet vagy a taxis emberi hibája?"

    Valoszinuleg nem. Ellenben van egy tervezesi hiba (a pedalok tul kozel vannak egymashoz), ami miatt dokumentaltan tobb ember keveri ossze a pedalokat mint mas, jobb ergonomiaval tervezett jarmuvek eseten. Magyarul nem eleg hulyebiztosak a kocsik. Az autopilot is kb. ugy autopilot mint a repulogepek eseten es nagy utasszallito repuloknel is megesett, hogy azert zuhant le mert a pilota nem vette eszre, hogy kikapcsolt az automatika es visszaadta az iranyitast a pilotaknak. Pedig azok hivatasos pilotak, mint ahogy a mostani baleset sofore is hivatasos sofor volt.

    "Tegye már fel itt bárki a kezét - veled az élen - akinek ha szül a felesége az autopilotba kapcsolná a tesláját és hátragyalogolna az asszonyhoz levezetni a szülést míg az autó elvezet magától a kórházig."

    Az elso uleseken ultek mindketten es ha jol ertem az infokat akkor lassu forgalomban. Tehat siman megtehette, hogy egyik kezet a kormanyon hagyva odafordult a nohoz. Ha van az adott utvonalon navigate on autopilot, akkor jo esellyel emberi iranyitas nelkul is el tudott menni a kocsi az autopalya lehajtoig, ahonnan a korhazig mar kezzel be tudta vinni, mivel addigra mar megszuletett a gyerek. Alapvetoen realis, csak marketing celbol tuloznak.

    Errol egy regi vicc jut az eszembe:
    Tesztpilota: Jo a gep, csak picit durva az automata landolas.
    Tesztmernok: A gepben nincs landolo automatika.

    ps: Jogallamisag azaz rule of law kerdese:

    Ezt sokfelekeppen ertelmezik, ugyanis mindig a gyoztes hatarozza meg kinek volt igaza. Jelen esetben a nagyobb hatalommal biro allam hatarozza meg, hogy szerinte mi a jogallami. Ezzel kvazi eloirva, hogy az adott (papiron fuggetlen) orszag alkotmanyanak milyen teteleket kell tartalmaznia. Ha ettol elternek, akkor meg kijelentik, hogy az adott alkotmany ervenytelen. Ertem, hogy az erosebbnek mindig igaza van, de ezt jogallamisagnak hivni vicces. Ez olyan mint a tobbnyire bekes fosztogatas.

    A masik az, hogy olyan alapveto temakban van vita, hogy mik az alapjogok. Az elethez valo jog vajon vonatkozik a meg meg nem szuletett gyerekekre? Vagy egy bunozo szabadsagjogai fontosabbak-e mint a tisztesseges allampolgarok elethez valo joga? Ezekrol nagyon eltero velemennyel vannak a vilag kulonbozo reszei, megis az erosebb felek (mind az USA, mind Kina) allandoan bele akarnak szolni a tobbiek es egymas dolgaba. Ha Kina lesz az erosebb fel, akkor ok lesznek a kovetendo jogallam? (a valasz sajnos az, hogy igen, ezt mar az ensz is elismerte)

    Alapvetoen a Tesla probal innovalni es kb. abban a fazisban vannak mint a vasut volt a hoskorban. Amikor meg teljesen normalis volt, hogy itt-ott felrobbant egy-egy gozmozdony vagy leszakadt egy-egy hid, mert meg nem volt teljesen kidolgozva a technologia es annak biztonsagi hattere. Mondhatjuk azt, hogy a lovaskocsi vontatasaert felelos lo ritkan robban fel, ezert hasznaljunk inkabb tovabbra is lovaskocsit es lovasutat az uj gozmozdonyok helyett, de tovabb gyorsulo fejlodes nelkul eleg nagy bajban leszunk mar kozeptavon is.
  • defiant9
    #34
    "Ellenben van egy tervezesi hiba (a pedalok tul kozel vannak egymashoz), ami miatt dokumentaltan tobb ember keveri ossze a pedalokat mint mas, jobb ergonomiaval tervezett jarmuvek eseten. "
    The U.S. Department of Transportation’s National Highway Traffic Safety Administration has determined the reports of sudden unintended acceleration (SUA) involving four different Tesla models were due to driver error.

    “There is no evidence of any fault in the accelerator pedal assemblies, motor control systems, or brake systems that has contributed to any of the cited incidents,” the report states. “There is no evidence of a design factor contributing to increased likelihood of pedal misapplication.


    "Ezt sokfelekeppen ertelmezik, ugyanis mindig a gyoztes hatarozza meg kinek volt igaza. "
    Ez leginkább a hatalmi ágak szétválasztása + korrupció a probléma az elhangzott vád alapján. Ezek nagyon általános elvek amiknek minden jogállamban a lehető legmagasabb szinten kellene teljesülniük.
    Egy amerikai szenátor, de az igazságügyminiszter vagy elnök sem utasíthatja a nyomozást vezető ügyészt hogy hunyjon szemet egy valószínűsíthető törvénytelenség felett. Polt Péter és Mészáros Lölő esetén ez a kitétel nem áll (a magyar ügyészség jól láthatóan nem nyomoz a nyilvánvalóan korrupt ügyekben a NER cégei kapcsán).
    A FBI kapcsán sokkal valószínűtlenebb(de nem 0) hogy egy megkent politikus le tudná állítani egy a Tesla elleni nagy nyilvánosság előtt zajló ügyben a nyomozást, jó eséllyel ha bepróbálkozik ilyennel akkor ő maga kerül azonnal a célkeresztbe.
  • kvp
    #35
    "There is no evidence of a design factor contributing to increased likelihood of pedal misapplication."

    Legalis, mivel a megadott minimalis tavolsagon tul vannak. De a Teslakban egy trabanthoz vagy kispolszkihoz kepest szelesebb a hely, igy lenne boven hely akar a labter ket oldala is tenni a pedalokat, hasonloan egy gokarthoz. Sokkal nehezebb lenne elrontani. Vagy mondjuk a mas autkban hasznalt tavolsagra, hogy legalabb fel cipo szelessegnyi hely legyen a ket pedal kozott. Egy Tesla eseten nincs motorhang alapu hallhato visszajelzes arrol, hogy a gazt nyomja az ember a fek helyett. Tehat attol, hogy teljesen legalis, meg lehet rossz a pedalok ergonomiaja.

    "Ez leginkább a hatalmi ágak szétválasztása + korrupció a probléma az elhangzott vád alapján. Ezek nagyon általános elvek amiknek minden jogállamban a lehető legmagasabb szinten kellene teljesülniük."

    Amerikaban a hatalmi agak szetvalasztasa oda vezetett, hogy fu alatt az ugyeszeket gyakorlailag kilora megvettek a nagytokesek, a kampanyuk finanszirozasaval. A mostani amerikai alelnok korabbi ugyeszi karrierjet konkretan egy magyar szarmazasu milliardos finanszirozta a helyi szinttol a kaliforniai allami szintig. A nagytoke es kozvetlen kepviseloik, az NGO-k nem jelenthetik a kormanyzas fuggetlen es hivatalos formajat. Az EU altal tamogatott stakeholder deomocracy elv ugyanezt koveti, gyakorlatilag csak 1/3-ot hagyva az emberek altal valasztott kepviseloknek, ezzel nemcsak foderalizalna az EU-t, de kivenni a szavazok kezebol a dontesi lehetoseget. (pl. a magyar parlament 100%-os egyseggel elfogadott hatarozata is csak 1/3-os beleszolast adna a dontesekbe, 51%-os tobbseg pedig eppen hogy 1/6-ot, tehat barmikor ignoralhato lenne)

    Nem tudom feltunt-e, hogy csak akkor van gond a hatalmi agak szetvalasztasaval egy orszagban, ahol a 3 hatalmi agbol legalabb 2 nem nemzetkozi tokes iranyitas alatt van. Ha legalabb 2/3, de inkabb 3/3 nemzetkozi iranyitas alatt van, akkor minden rendben van. Mert egy senki altal nem megvalasztott nemzetkozi NGO jobban kepviseli az emberek erdekeit, mint a valasztott kepviselok.

    Mindezek mellett en tamogatnam az ugyeszek, birok es rendori vezetok kozvetlen valasztasat is, hasonloan a parlamenti kepviselokhoz. Mindezt az NGO-k (legyen az belfoldi vagy kulfoldi) teljes kizarasaval barmilyen allami donteshozatalbol. Plusz e melle a kozvetlen demokracia biztositana a nep tobbsegenek ervenyre jutasat. (lasd svajci tipusu demokracia)

    "jó eséllyel ha bepróbálkozik ilyennel akkor ő maga kerül azonnal a célkeresztbe."

    Ez akkor igaz, ha a hivatalnokok nem dolgoznak kulso szervezeteknek. De ahogy mar sokszor lattuk, az amerikai hivatalnokok, sot katonai vezetok is elkotelezettek mindenfele nagytokes szervezeteknek vagy legalabbis rendelkeznek egy eros partpreferenciaval es mivel jelenleg nincs mukodo poltikai atvilagitasi rendszer (lasd McCarthy bizottsagok), ezert nem garantalhato, hogy egy kozalkalmazott nem dolgozik fu alatt egy nagytokes csoportnak vagy akar egy ellenseges allamnak. Amerikaban nagyon sok kozalkalmazott politikai aktivista is es ez egy ugynevezett deep state-et hozott letre. A jelenlegi magyar vezetes csak ezt az amerikai demokrata rendszert masolta le, letrehozva egy amerikai mintaju deep state-et. (a fidesz-ben a d a demokratat jelenti) Nem tul tisztesseges, de mint latjuk ez amerikaban is teljesen legalis.
  • camper
    #36
    Én nem látom egy felnőtt ember válaszát a feltett kérdésre, valahogy ez kimaradt. Véletlenül kivágtad?

    Igazán nem egy bonyolult kérdést tettem fel, bekapcsolnád a kórház felé az autopilotot miközben szül a feleséged hogy körülötte tevékenykedj vagy sem? Sok variáció igazán nincs, vagy bekapcsolod vagy nem. Egy felnőtt ember - jelen esetben te - ezt minden bizonnyal el tudod dönteni.
    Tehát..?

    Figyelj, még gonosz sem leszek, ne legyen a káoszos Budapest - bár Magyarországon is kapható a tesla - legyen bármi bárhol amit te választasz. 20 percen át kell autopilotban mennie az autónak. Ez hangzik el a cikkben.
    Nem gondolod hogy ebből válás lenne? Jó esetben. Rossz esetben pedig - ne adj'isten - dráma.

    Figyu, sajnálom, hogy ezt egy buta és képzetlen taxistól kell megtudnod, de téged a facebookon csúnyán átvernek. Te mindig kiválasztod azt a brigádot akik végig kamuzzák a világot és eszed folyamatosan. Nem csak eszed, hirdeted is. Harcolsz a gyerekért. Azért aki téged átver. Te összekevered a füllentést az innovációval.

    Nekem kell megmutatnom egy felnőtt embernek a fa mögött az erdőt? Milyen termék az ami azt mondja hogy ezt és ezt teljesiti, de bekapcsolni csak saját felelősségre?? Milyen termék ez?
    A samsung tévédnél van egy ilyet kitétel, hogy bekapcsolni csak saját felelősségre mert néha felrobban... van ilyen benne? De ha LG tévéd van nyugodtan bogarászd azt is, abban sem találsz ilyet.
    És olyan videókat sem fogsz a youtubeon találni, hogy az LG vagy a Samsung tv tud repülni. Ezeknek a cégeknek nincs erre indíttatásuk.

    De a teslának van, 10 éve szemeteli tele a netet a füllentéseivel. Nem érted, hogy szimpla átverés? Hogyan kell ezt még elmondani neked hogy megvilágosodj?

    defiant9 aki mindenhol ott van, minden fórumban. Akárhova megyek defiant9 ott szólózik és oktat. Izgatottan túrod a netet hivatalosnak tűnő pdf fájlokért amikből másolod a számodra előnyösnek hitt mondatokat. De így mindegy mi a téma. A téma nem számít, te mindenhez értesz.

    C++, űrkutatás, aranyhal, villamosvezetés, tesla, uber, atomenergia, politikai helyzet és alkotmányjog itt és bárhol a világon, víztorony, minden. Hát van még egy ilyen pali a világon aki ennyi mindenhez ért? Ráadásul ilyen stabilan ahogy itt előadod magad. minden kivétel nélkül tényszerűen.

    Te vagy itt az sg.hu fórumon a fősodor?
    Akkor hadd tudjam már meg tőled, hogy bekapcsolnád e azt a qrva autopilot vagy sem, mert ha nem akkor mi fenén vitatkozol??
  • defiant9
    #37
    "Legalis, mivel a megadott minimalis tavolsagon tul vannak."
    Nem ezt írja. Egyébként szerintem az ok nem ebben keresendő hanem abban hogy az elektromotor nyomatéka/gyorsulása sokkal magasabb mint amihez az agyunk trenírozva van. Az effekt hasonló mint amikor korábban a sportautóban lévő lovakat nem tudta egy átlag sofőr megzabolázni. Csak ez az autó nem úgy néz ki és nem is az a vásárló rétege mint egy 1000 lóerős Veyron-nak, plusz jóval több is szaladgál belőle az utakon. Azt meg nem akarná a gyártó hogy nyomaték korláttal csökkentse a ’vezetési élményt’, de a jövő szerintem az lesz hogy az embereket be kell korlátozni a közlekedésben, mivel ez jól láthatóan veszélyes üzem.

    "hogy fu alatt az ugyeszeket gyakorlailag kilora megvettek a nagytokesek"
    Kik azok a nagytőkések? Konkrétan pl. a Tesla kit vett meg, és kit vett meg a GM, Ford, Uber, Waymo stb.? Akik ráadásul egymás riválisai és épp abban érdekeltek hogy a másikat akadályozza/büntesse a hatóság. Ez a szokásos összeesküvés elméleted a világkormányról analógia. Csakhogy akárhányszor felteszem a kérdést hogy hogy is néz ez ki a részelteiben, és milyen tényekre is épül, akkor mindig elkullogsz (most sem lesz ez másképp).

    Ne mossuk össze a legális lobbi tevékenységet az igazságszolgáltatás manipulálásával.
    Az Exxon megveheti a politikusokat hogy azok olyan törvényeket hozzanak ami az olaj égetést 'támogatja', azonban ha megsért valamilyen szabályt és pl. olajszennyezést okoz a akkor elő fogják venni a hatóságok és keményen fizetni fog érte, akárhány politikus haverja is van. Egy büntetőeljárásban ez hatványozottan igaz, a bizonyíték hamisítás vagy korrupció még keményebb, ui. akit ilyenen kapnak az böribe is mehet, de mindenképp nagyon mélyen a zsebébe kell nyúlnia ha alkut akar kötni, ezen gazdag az emberek pedig nem igazán kockáztatnák meg a szabadságvesztést, inkább kifizeti az okozott kárt és még mindig dúsgazdagok lesznek.

    "nem garantalhato, hogy egy kozalkalmazott nem dolgozik fu alatt egy nagytokes csoportnak vagy akar egy ellenseges allamnak."
    Itt az ügyészségről és annak szervezeti hierarchiájáról beszélünk, elsősorban arról hogy a felső rétegben 'megvett' legfőbb ügyész le tudja-e állítani konkrét ügyben eljáró kerületi ügyészek nyomozását? Nekem az az állításom hogy az amerikai igazságszolgáltatás és sajtó nyilvánosság előtt ez - Polt Péter v Putyin országához viszonyítva - marginális.
  • defiant9
    #38
    „Igazán nem egy bonyolult kérdést tettem fel,”
    Mi köze ennek a konkrét esethez? Vázoltam ahogy próbálsz elterelődni az alapállításaidról, csak ezt erősíted továbbra is. Nem vagyok partner abban hogy bármi - két utas megkárosítás közt - a taxis droszton tárgyalt témát bedobsz arra nekem reagálnom kell. A konteózásod megdőlt, ennyi elég is.

    „defiant9 aki mindenhol ott van, minden fórumban”
    Hazudsz, csak olyan ostoba vagy ezt ilyen primitív módon teszed.

    „hogy bekapcsolnád e azt a qrva autopilot vagy sem, mert ha nem akkor mi fenén vitatkozol??”
    Ismét csak az elterelődésed, még mindig nem sikerült felfognod hogy itt a taxis vezette az autót, és jó eséllyel ő lesz aki felelős az emberölésért.
  • Nagydög
    #39
    Lenyugozo, hogy mikozben tuzet hanysz a Facebookra, annyira tisztan egy Facebook-lako Facebook-informaltsagat adod elo, hogy megfordult a fejemben, ez egy performansz es oket karikirozod.
  • camper
    #40
    Nagydög nem kell neked védened defiant, majd ő megvédi magát. De adalékként annyit elárulhatok, hogy én a facebookról mindösszesen annyit tudok hogy kék.

    defiant: miről beszélsz, milyen taxis? Ott a link, a futószalagon gyártott eheti kamu, ahol szokás szerint a tesla a hős. Mert ha nem teslajuk lett volna hogy a fenében szült volna a nő mozgó járműben, ugye. Mondjuk az nem világos, hogy miért kéne mozgó járműben szülni, mitől az lesz jobb, minta ilyen esetben félreállnál, de hát a mese az mese. És van egy jókora réteg már rég felnőtt ember, aki még mindig a mesékre vágyik. Köztük vagy te is.

    Ezt pedig Elon Musk - és az összes többi hasonszőrű általad az innováció csúcsának hitt cég boldogan használja ki - egy forintot nem költenek reklámra. Ehelyett csak kidobnak egy varázslatos twitter üzenetet arról, hogy a teslát ellopták, de megszökött és magától hazatalált.
    Te pedig áhítattal olvasod ezeket a marhaságokat.

    Ez a gyerek ha tehetné arról is meggyőzne téged, hogy igazából a legjobb az lenne, ha karosszéria sem kéne, elég csak ráülni az akkupakkra. Szerencsére ezt már nem teheti meg, pedig te bőven alkalmas lennél ennek befogadására.

    Itt szólóznál abban a témában is, hogy ez az innováció netovábbja, másolgatnál a tesla.com-ról letöltött pdf fájlok hivatalosnak tűnő sorait, hogy a karosszéria elhagyása miért is annyira úttörő dolog az autógyártásban és hogyhogy erre a remek felvetésre még nem gondolt senki.
    Szerinted az Elon Musk egy zseni.

    Én pedig elárulom neked: egy szimpla kamugép.