104
Death Stranding - Hideo Kojima
  • Kódia
    #104
    Megeszel párat és meglátod.
  • Voltan
    #103
    Miért a Kingston pendrive is egészségtelen?
  • Árnyvadász
    #102
    Én régebben gyakran (heti rendszerességgel) fogyasztottam a Monster energiaitalokat. A ginseng-es íze miatt nagyon kellemes volt. Meg persze kipróbáltam az összes típust és akadt ott is kedvenc, mint a punch. De ezeket én egy óra leforgása alatt szoktam elkortyolgatni és tényleg észben kell tartani, hogy ezek után még 4-5 óra is el kellett teljen, mire úgy ahogy "kiment a hatása" belőlem. Szóval délután ilyet már nem innék, ha este jól akarok aludni.

    Engem kifejezetten az online lövöldékben turbózott fel, meg amikor tényleg eléggé fáradt voltam a gép előtt ülve, akkor 1-2 órára kicsit felébresztett és jobban tudtam koncentrálni. De aztán leszoktam róla. Szerintem idén talán egy-két alkalommal ittam. Néha nem olyan rossz ez, csak számolni kell a hatásaival. Meg persze üzemszerűen nem szabad fogyasztani.
  • Kódia
    #101
    Egyrészt fél liter energiaitalt rövid időn belül meginni, úgy, hogy közben/előtte/utána nem végzel fizikai munkát, vagy nem sportolsz, az rossz ötlet. Ez nem víz.
    Másrészt az energiaital olyan szinten egészségtelen, hogy sok embernél addig szunnyadó idegrendszeri problémákat triggerelhet. Nincs olyan gyógyulási folyamat, ahol az energiaital ne lenne tiltólistás.
    Kingston pendrive-okat is vásárolni fogsz?

  • lonvard
    #100
    :DD
  • Kancsalborz
    #99
    Aztán nehogy egy bőrönddel a hátadon meg egy lopott csecsemővel az öledben ébredj valahol a pusztában...
  • lonvard
    #98
    Megköszönhetik Kojimának a monszteresek, mer vettem egy Monster energiaitalt a játék miatt. Nem vagyok egy energiaitalos, lemaradtam valahol a Bombánál, amit nem ittam. Ez a mentségem, hogy nem tudtam, hogy a játékban szereplő italt árulják is. Amúgy a világ legjobb reklámja beletenni real terméket egy ilyen játékba. Szóval ahogy mászkálok a Sparban, egyszer csak orra bukok ezekbe az italokba. Fúúú, hát meg kellett venni.

    Játék közben együtt iszogattam Sammel. :D Amúgy jó szar, senkinek nem ajánlom. Az íze jó, de ez egy asszem fél literes kiadás, szóval mindezt benyakalni nem biztos, hogy az egészséges életmód netovábbja. Megittam, és olyan feelingje van, mintha 5 kávét ittam volna egymás után, és kezdenék rosszul lenni. :D
    Utoljára szerkesztette: lonvard, 2021.10.10. 16:19:00
  • lonvard
    #97
    Van egy hangulata ebben az esős hideg időben az utcán sétálva hallgatni ezt a dalt. Olyan jó a szövege is. Mindjá' elsírom magam. :)


    Utoljára szerkesztette: lonvard, 2021.09.27. 11:54:41
  • lonvard
    #96
    Jaj rájöttem. Kriptobiotákat meg is kell enni. Én csak felszedtem őket. Olyan jóóóóó, imádom a játékot. Imádás imádás.
  • lonvard
    #95
    Köszi szépen.

    Szakmai kérdés: nem termelődik a kakiból csinált gránát. Ez most bug, vagy valamit nem csinálok? Kriptobiótát ettem előtte, igaz csak 1-adagot.
  • Evin
    #94
    Az biztos, hogy több lájkot kapsz, ha te kézbesíted, mert az oda is van írva számokkal.
  • lonvard
    #93
    Ja, technikai kérdés: van különbség aközött, hogy egy elveszett árut személyesen kézbesítek, vagy berakom egy postaládába? Valószínű van, hiszen különben semmi értelme a játéknak, csak mégis megkérdem, hogy fölöslegesen ne szopassam magam, ha mindegy hova pakolom. :D
  • lonvard
    #92
    Hát de nagy. Azt gondoltam ebben a játékban nem lehet gyilkolni. Vidáman gázolgatom a motorral rám támadó rablókat, erre az egyik meghal, és érkezik a figyelmeztetés, hogy most akkor gondoskodjam róla, mer "atomrobbanás" lesz belőle, ugye.. Eszembe jut a hamvasztó. Jéé, annak értelme is van akkor, nem csak az anyánkat dobtuk bele! És akkor úgy van megépítve a pálya, hogy vagy kerülök egy nagyot az egyszerű úton, vagy átmászom a hegyeken a rövidebb úton. A hamvasztó környéke meg tele van csapva szellemlényekkel. Zseniális. Így még nem büntetett meg játék gyilkolásért. :D Kötél-létra rendszer kiépítése a hegyre, felmászom a hullával, utána megpróbálok gránátokkal előre haladni a szellemektől zsúfolt terepen, persze nem sikerül megúsznom és akkor jön az a nagy PV bálna és lehet úszkálni a latyakban. BB autoxiás lett (vagy mi), én nyakig szarosan leadtam a hullát, vissza a latyakba, maradék 3 gránát lófütyit se ért, és akkor rohanás a sárban, a dög üldöz, kikeveredem belőle, állóképesség tartós amortizáció, karakter piheg. Lefelé még estem egy nagyot le a hegyről, a motor szétázott, és kaptam még egy esőt a bázis előtt szellemekkel, amiket a BB már nem is jelzett, szóval csak úgy átszáguldottam közöttük, szerencse alapon. Végén úgy nézett ki a karakter a pihenőszobában, ahogy én mentálisan. Jó volt ahogy a zuhanyzóban lerogyott az aljára és csak úgy nézett ki a fejéből.

    Hát Kojima, levettem a kalapom, ez játékélmény volt. :)
  • hunbalee
    #91
    Elvileg csak ps5-re ......

    Van egy rossz hírünk, a Death Stranding Director's Cut kapcsán
  • hunbalee
    #90
    E3 2021: Érkezik a Death Stranding: Director's Cut

  • hunbalee
    #89
    És ezt még lehet majd fokozni ha bundlezzák,sőt ha kiadnák xboxra
  • wedge31
    #88
    A Death Stranding PC-s változata sok-sok millió eurót termelt tavaly a kiadójának, többet, mint bármely más játékuk.
  • hunbalee
    #87
    Pletyka: bővített kiadást kap a Death Stranding
  • hunbalee
    #86
    A Death Stranding PC-s változata Cyberpunk 2077 tartalmakkal bővül

    (Steam már átlépte az 1 milliós eladást)
  • nibron
    #85
    Megnéztem a steam-en ott van, hogy "AVX utasításkészlet szükséges". Szerintem ennyi elég. Elég csak annyira utánanézni, hogy a gép támogatja-e vagy sem. Nem feltétlenül kell tudnod mi az, de valószínű nem véletlenül írták oda. Én egyébként valamelyik internetes cikkből értesültem, hogy nem fog futni túl régi gépeken.

    Egy szoftverfejlesztő leszarja, hogy milyen hardvered van. Ők nem profitálnak a hardverpiacból. Igazából nekik pont az a jó, ha a termékük minél több konfiguráción működik.
    Viszont ami feltétlenül szükséges az, hogy elfogadhatóan működjön. Ehhez meg kell hozni olyan döntéseket mint ez az AVX dolog. Hozzáteszem, hogy ez sem új, közel 10 éves technológia. Széles körben is legalább 6-7 éves. Egy elektronikus készülék elévülési ideje 5 év. Erre kell tervezni a készülékeket, tehát elvileg már nem is szabadna olyan számítógépnek működnie, ami nem támogatja az AVX-et. Az már más kérdés, hogy a mostani technológiák túl jók egy fogyasztói társadalomnak (lásd LED izzók esete, vagy a TV gyártók problémája). Ha tényleg arra mentek volna, hogy kiszúrjanak a játékossal, akkor az AVX512-őt kellett volna használniuk. De akkor azt is fel kell vállalniuk, hogy nem fognak belőle sokat eladni. Nem lenne túl életszerű.
    Nálunk a cégnél is használjuk ezeket a technológiákat, muszáj mert pl. egy 24/7-es jelfeldolgozásnál nem lehet 24 óra adatait mondjuk 48 óra alatt feldolgozni. Sőt azonnalra kell, hogy ne terheljük a felügyelő személyzetet. Ezért nálunk lehet választani: vagy a gyors feldolgozás kell AVX512-el, vagy a lassú, de akkor fel kell venni hozzá állandóra embert. Szerinted melyik az olcsóbb megoldás. Ha pedig a felügyeletet mesterséges intelligenciára bízzuk, nem is kérdéses.
    Nem tudom, hogy mire kellett nekik pontosan ez a technológia, de mivel ismerem, és a játékot is, feltételezem, hogy alapvetően a felszín kezeléséhez van rá szükség. Mivel a terület eléggé "földönkívüli", ahhoz a rengeteg kis szikladarabhoz elég nagy számítási teljesítmény kell, hogy a mászáshoz értelmesen meg lehessen csinálni a hitbox-okat. A hegyeken így is vannak olyan pontok ami csak ránézésre megmászható, valószínű az optimalizálás elrontotta ezeket.

    Az, hogy az alkalmazások mit igényelnek/támogatnak az egy dolog. De ezeket összehasonlítani, kábé annyi értelme van mint matyó hímzést összevetni a bajor kékmintával. Mindegyik más projekt, mindegyikben másképp oldották meg a problémákat.
  • grebber
    #84
    Majd amikor Humble Choiceba lesz na akkor csapok le rá
  • Darun
    #83
    Épp most néztem én is. Vicces, hogy Star Deal-ben drágább, mint a Humble-n előfizetéssel (nekem úgy 33.59)
  • grebber
    #82
    Fanaticalon €35.99 most

    Cd kulcsos helyen se nagyon olcsóbb €28.93
    Utoljára szerkesztette: grebber, 2020.11.01. 18:26:03
  • totyak
    #81
    Nem követtem kifejezetten a játék fejlesztését és kiadását, így nem tudom, hogy valóban alaposan felhívták-e mindenkinek, minden lehetséges módon a figyelmét, hogy figyeljen erre az AVX dologra. Lehet igazad van, lehet nem. Én konkrétan azt sem tudtam (és nagyon most sem tudom), hogy mi ez és szerintem a legtöbb játékos is így van, illetve nem túr utána a dolognak a neten.

    Szóval azért én továbbra is erősítem a meglepődöttek táborát, mint ahogy fórumokat olvasgatva másik hozzám hasonló emberek is. Nem tudom mi az a terület a játékban, ami igényli ezt a technológiát, szerintem semmi, pusztán arról van szó, hogy el kell adni a hardvereket. Hogy nézne ki, ha egy tíz éves hardverrel eljátszogatna az ember, abból nincs pénz.

    Nem gond, legfeljebb veszek valami normálisabb VGA-t használtan, igazából nem létszükséglet a játék, csak sokan dicsérték, gondoltam megnézem magamnak. És igen, tört játék, tehát nem vesztettem rajta. Mindenesetre Montana 92 példái jók, Horizon is, Red Dead 2 is elkocog a kártyával, pedig nem kell nekik gyengébb gép, csak ott nem akartak direkt kiszúrni a játékossal.
  • nibron
    #80
    jut eszembe, azzal a hsz-el nem is hozzád szóltam.
  • Montana92
    #79
    Igen, azt én is látom, hogy nem ment át. :D
  • nibron
    #78
    Nem kioktatás, egyszerűen információközlés. Pl., hogy ne kelljen annyira csodálkozni.

    Bár úgy látom nem ment át: nem néztem meg az általad említett két játéknak az igényét, de mindkettőről tudom, hogy nem volt szükség az optimalizálás során "extra funkciókat" használni. Ezért gondolom, a gépigény jóval szerényebb mint ennél.
    De ennél a játéknál külön feltüntették, hogy AVX kell neki. Ismeri a gép az AVX utasításkészletet? Nem. Akkor mitől lehetne feltételezni, hogy működik? Kipróbálni ki lehet, de azért előre borítékolva van az eredmény.

    Az, hogy milyen engine-t használ (vagy bármi más modult) egy alkalmazás tökmindegy, mert magát a kódot vagy készen kapja, de akkor van belőle mindenfajta (32/64 bites SSE2-5, AVX, AVX2, AVX512, stb.). Az, hogy ezek közül melyiket használja az alkalmazásfejlesztő azt ő dönti el. Olyan is van, hogy library-ban vagy prebuilt formában van az engine ill. a többi 3rdparty-s cucc. Ilyenkor mivel ez is többféle fordítással van, szintén a fejlesztő dönti el, hogy melyikre van szüksége. Ezért aztán nem lehet konkrétan kijelenteni, hogy egy engine mit igényel (mivel alkalmazásfüggő). Ennél a játéknál a fejlesztőknek volt egy olyan döntésük, hogy szükség lesz az AVX-re, így azzal fordítottak. Végül is ez az utasításkészlet is van már legalább 6-7 éves, simán be lehet vállalni.
  • Montana92
    #77
    Srác megkérdezte, működik-e a játék dx 11-en.
    Kapott választ, hogy nem. Tudomásul vette, de meglepte a dolog. És ennyi a sztori, erre te már a második kioktató stílusú választ írod.. Valami nagyon be lehet szorulva a fenekedben...:)

    (kiegészítés, hogy ha egy red dead redemption 2 és a szintén Decima engine-t használó horizon zero dawn elindul, abszolút nem volt irreális a feltételezés, hogy ez is - de gondolom ő is most a virágbolti verzióval tett egy próbát, így szerencsére max a letöltési időt bukta..)
  • nibron
    #76
    Van egy olyan mondás, hogy: "Tegnap még volt benzin az autóban, ma meg már nincs. Mi lehet a baj?"
    Felhívták a figyelmet, hogy csak AVX utasításkészlettel rendelkező architectúrával működik a játék. Tehát csak a Sandy Bridge chip vagy az utána jövők jöhetnek számításba. Ennek megvan az alapos oka, hogy miért ezt használják (pl. iszonyatosan meggyorsítja a nagy számokkal végzett műveleteket). A közeljövőben egyre több alkalmazás jön ki így. Pl. a Vulcan alapból használja. Ha pl. egy Sandy Bridge processzor mellé beraksz egy olyan GPU-t ami még nem ismeri a 256 bites vektoros számítási adatprotokollt, akkor egyszerűen nem fog működni.
    Szóval olyan nagyon nem kell meglepődni, ez nem a "többnyire" kategória. Nem olyan bonyolult.
  • totyak
    #75
    Értem én a dolgot, csak meglepett. Eddig minden játék elindult és jobban, vagy rosszabbul, de futott.
    Ugyanazt tudom mondani, mint Montana92, többnyire minimum alatt is indulnak a játékok, mert az fullhd minimum. Ez is simán elindulna még ezen a kártyán, csak valakiknek ez már nem volt érdeke és nem úgy programozták. Reméltem, hogy esetleg van dx11 mód, de úgy tűnik nincs.
  • Montana92
    #74
    Persze, igazad van alapvetően.
    Csak az új játékok nagyobb része elindul a hivatalos minimum alatt is, és ha az ember elvan 720-900p, 30 fps-sel, simán játszható is - ezért volt kissé meglepő, hogy ez meg el sem indul.
    Amúgy 4 gb vram-mal bír a kártya:)
  • nibron
    #73
    Van egy minimum konfig. A vga kártyád ebből nagyon is kiesik. Egyébként a gtx660 nem támogatta a dx12-őt, de ezt általában át lehetett hidalni és dx11-en futtatni. Ennél a játéknál viszont nem.

    @Montana92:Gyanítom, hogy a gtx950m szintén annyira pure, hogy nem fog rajta futni. A 950-es eleve belépő szintű, de mivel mobil típus, még annál is gyatrább. Gondolom laptopról van szó. A 3gb vram nagyon minimum, felteszem ennyi sincs benne.
  • Montana92
    #72
    Nekem ugyanez volt, meglepődtem, hogy el sem indul (gtx 950m).

    Elvileg nem lehet mit tenni vele...
  • totyak
    #71
    Sziasztok!

    Ma ki szerettem volna próbálni a játékot, de indításkor azt írja, hogy a grafikus kártyám nem támogatja a DX12-t, így nem indul el. Egy GTX 660ti kártyám van (tudom, hogy ősrégi, de eddig elkocogtak rajta a játékok, amikre kíváncsi voltam) és én úgy tudom támogatja a DX12-t. Mi lehet a gond, mit tudok tenni? DX11-ben nem működik a játék? köszönöm
  • Kancsalborz
    #70
    "Folyamatos ingerek kellenek, robbanások, meztelenség, mocskos beszéd, ezt el lehet adni - szomorú hogy a Cyberpunk is erre a trióra fog épülni"...

    Majd :

    "de aki még esélyt se ad neki és három óra után ítéletet mond egy 50-60 órás játékról, nos azzal csak magáról nyújt jellemrajzot."...

    Akkor te pontosan mennyi esélyt is adtál a Cyberpunknak ? Még három órát sem...

    Óvatosan bánj más "jellemrajzának megrajzolásával", nehogy véletlen magadat rajzold meg bohócként...
  • priluki
    #69
    ez nézőpont kérdése kinek szar az izlése.. ,megint csak a saját szemeddel látod , nem gondolkodsz csak megpróbálod csűrni csavarni a szavakat.. múzeumokat meg az olvasást hozod fel erre példának.. pl én imádok olvasni, elöbb olvasok mint moziba menjek.. szóval az elméleted már kb meg is dőlt.. kifejtették itt többen is nem akarom ragozni.. a lényeg,hogy ez a játék számomra egyhangú unalmas,monoton és primítív, 3 óra erre bőven elég volt ,hogy megbizonyosodjak róla.. De nyugi, engem nem zavar ha te ezzel töltöd az idődet !
  • Hexex86 #68
    Bárki amit lerak épület azt a másik játékos látja. De nem csak épületet. Mondjuk eldobsz egy rakományt mert nem akarod leszállítani. Az megjelenik másnál. És, ha leszállítja akkor üzenet fog érkezni, hogy xy leszállította a rakományod. Az épületek romlanak. Szóval nem lesz telezsúfolva az egész térkép épületekkel. Folyamatosan javítani kell őket mert ugye romlanak az időzáporok miatt. Sok visszacsatolás van más játékosoktól. Hagyhatsz járműveket hátra, hogy használják mások később, akkor azt neked jelezni fogja, hogy xy hasznára volt. Nem lesz telezsúfolva a pálya úgy, hogy ne férj el. Ugye egymáshoz nagyon közel nem lehet építkezni. Ha mész egy régióba akkor először nem fogod látni más épületeit mert először csatlakozni kell egy hálózathoz ingame. El kell jutni egy régió gócponthoz és után lesz csak látható a mások által lerakott épület, üzenetek. Szóval minél több épület van annál több nyersanyagot lehet beleölni az épületek fenntartásába ami mondhatni lehetetlen. Ezzel is érzékeltetik az elmúlást.
  • grebber
    #67
    Megint mondom nekem nincs még meg a game jó pár évig ez így is marad...
    De ezt a mindenki épít mindent hogy kell elképzelni?
    Teszem azt nekem 2024-ben lesz meg ez a játék, akkor amikor elkezdek vele játszani mindenhol hidak , autópályák stb tömkelege fogad majd vagy ez a többiek által épített sok sok objektum mikor milyen szakaszba hogy kerül bele az én játékomba?
    Utoljára szerkesztette: grebber, 2020.10.25. 07:11:05
  • Hexex86 #66
    Hát, ha online rész is lenne a torrentes verzióba amivel ti játszotok kicsit más lenne már a látképe a játéknak. Sokkalta több épület amit játékosok építenek és üzenetek tömkelege. Értem én, hogy valaki letorrentezi (én is néha leszoktam játékokat), de egy lényegi részét képezi az online kapcsolat. Mivel a játék arra épít így persze, hogy üresnek hat és unalmasnak. Egy olyan játéknak aminek a szerves részét képezi az, hogy mások dolgait lásd és üzeneteit eléggé értelmetlen annak hiányosságait negatívként felróni. De ez csak az én véleményem. Nyilván valakinek nem tetszhet a játék, amivel nincs is baj, de ne a félig működő játékról alkosson véleményt. :D
    Kicsit olyan mintha egy mmorpg játékkal akarnánk egyedül játszani. Lehetni lehet csak elveszik a varázsa. Ezt úgy mondom, hogy ps4-en eredetibe végigjátszottam és most pc-n letorrenteztem és ja. Már le is töröltem mivel így nem az igazi valóban.
    Utoljára szerkesztette: Hexex86, 2020.10.24. 21:46:28
  • nibron
    #65
    Majd szólj ha kész az összes útszakasz.:) (nekem megvan) Szerinted mivel kell elérni? Csak egy út van, nem lehet firnyákolni. Saccperkábé olyan 3-400 szállítással le is tudhatod.:))

    Survivornak rossz a terep. Pl. nincs hely építkezni. Különben sem az a játék. Itt a történethez kell lennie egy mapnak.
    Az, hogy ennyi az emberi kapcsolat, bizonyos értelemben a játék része. Léteznek egyáltalán? Valószínű. De mindegyik? És így tovább...
    Egyébként van benne személyes találkozás (szállítani is kell élő embert), bár nem sok. Menedékhelyre is benézhetsz, sőt nem is árt.

    Utoljára szerkesztette: nibron, 2020.10.24. 21:35:05