Death Stranding - Hideo Kojima
  • nibron
    #85
    Megnéztem a steam-en ott van, hogy "AVX utasításkészlet szükséges". Szerintem ennyi elég. Elég csak annyira utánanézni, hogy a gép támogatja-e vagy sem. Nem feltétlenül kell tudnod mi az, de valószínű nem véletlenül írták oda. Én egyébként valamelyik internetes cikkből értesültem, hogy nem fog futni túl régi gépeken.

    Egy szoftverfejlesztő leszarja, hogy milyen hardvered van. Ők nem profitálnak a hardverpiacból. Igazából nekik pont az a jó, ha a termékük minél több konfiguráción működik.
    Viszont ami feltétlenül szükséges az, hogy elfogadhatóan működjön. Ehhez meg kell hozni olyan döntéseket mint ez az AVX dolog. Hozzáteszem, hogy ez sem új, közel 10 éves technológia. Széles körben is legalább 6-7 éves. Egy elektronikus készülék elévülési ideje 5 év. Erre kell tervezni a készülékeket, tehát elvileg már nem is szabadna olyan számítógépnek működnie, ami nem támogatja az AVX-et. Az már más kérdés, hogy a mostani technológiák túl jók egy fogyasztói társadalomnak (lásd LED izzók esete, vagy a TV gyártók problémája). Ha tényleg arra mentek volna, hogy kiszúrjanak a játékossal, akkor az AVX512-őt kellett volna használniuk. De akkor azt is fel kell vállalniuk, hogy nem fognak belőle sokat eladni. Nem lenne túl életszerű.
    Nálunk a cégnél is használjuk ezeket a technológiákat, muszáj mert pl. egy 24/7-es jelfeldolgozásnál nem lehet 24 óra adatait mondjuk 48 óra alatt feldolgozni. Sőt azonnalra kell, hogy ne terheljük a felügyelő személyzetet. Ezért nálunk lehet választani: vagy a gyors feldolgozás kell AVX512-el, vagy a lassú, de akkor fel kell venni hozzá állandóra embert. Szerinted melyik az olcsóbb megoldás. Ha pedig a felügyeletet mesterséges intelligenciára bízzuk, nem is kérdéses.
    Nem tudom, hogy mire kellett nekik pontosan ez a technológia, de mivel ismerem, és a játékot is, feltételezem, hogy alapvetően a felszín kezeléséhez van rá szükség. Mivel a terület eléggé "földönkívüli", ahhoz a rengeteg kis szikladarabhoz elég nagy számítási teljesítmény kell, hogy a mászáshoz értelmesen meg lehessen csinálni a hitbox-okat. A hegyeken így is vannak olyan pontok ami csak ránézésre megmászható, valószínű az optimalizálás elrontotta ezeket.

    Az, hogy az alkalmazások mit igényelnek/támogatnak az egy dolog. De ezeket összehasonlítani, kábé annyi értelme van mint matyó hímzést összevetni a bajor kékmintával. Mindegyik más projekt, mindegyikben másképp oldották meg a problémákat.